Компанія SOCAR утримує лідерські позиції як платник податків серед АЗС України
Компанія SOCAR утримує лідерські позиції як платник податків серед АЗС України

Компанія SOCAR утримує лідерські позиції як платник податків серед АЗС України

У ІІ кварталі цього року компанія SOCAR стала другою зі сплати податків на працівників та  третьою по сплаті податків з продажів пального.

Графіки, надані фахівцями Економічної експертної платформи свідчать, що SOCAR, як і раніше, впевнено утримує лідерські позиції.

Компанія SOCAR утримує лідерські позиції як платник податків серед АЗС України
Компанія SOCAR утримує лідерські позиції як платник податків серед АЗС України

Нагадаємо, що у І кварталі цього року компанія SOCAR сплатила найбільше податків з продажів пального та стала другою зі сплати податків на працівників.

Минулого року компанія SOCAR у 3-х кварталах стала лідером зі сплати податків з пального та у 2-х кварталах – зі сплати податків на працівників. Дослідження з визначення тіньової частки у підакцизних товарах та її динаміки було проведено фахівцями Інституту соціально-економічної трансформації (ІСЕТ), аналітичного центру CASE та Економічної експертної платформи.

Як зазначили автори роботи, акцизні податки встановлюються з подвійною метою: з одного боку, штучно зменшити споживання певних типів товарів, за рахунок еластичності попиту, з іншого – наповнювати бюджет у спосіб, менш шкідливий ніж більшість інших податків.

На думку авторів дослідження, повномасштабна війна, ймовірно, спричинила деяке зростання частки "тіньових" продажів (при зменшенні абсолютних цифр) на тлі різкого падіння легальних. Але заходи, вжиті протягом 2023 р. призвели до різкого зменшення цієї частки в середньому по року, при цьому обсяги нелегального ринку зменшилися у 2.5 рази.

Для оцінки повноти оподаткування акцизним податком пального, яке виробляється та імпортується в Україну було використано дані енергетичного балансу України (в розрізі продуктів), який щорічно публікується Державним комітетом статистики України у порівнянні з оцінкою загального споживання пального на підставі оцінки середнього пробігу транспортних засобів.

Джерело матеріала
loader
loader