Уряд Іспанії ветував угоду про придбання угорською компанією виробника поїздів через близькість до РФ
Уряд Іспанії ветував угоду про придбання угорською компанією виробника поїздів через близькість до РФ

Уряд Іспанії ветував угоду про придбання угорською компанією виробника поїздів через близькість до РФ

Уряд Іспанії ветував угоду про придбання угорською компанією виробника поїздів через близькість до РФ

Рішення прийняте на основі даних розвідки.

Занепокоєння національною безпекою, зокрема потенційні зв’язки з Росією, зумовили рішення уряду Іспанії накласти вето на спробу угорського консорціуму Ganz-Mávag Europe купити іспанського виробника поїздів Talgo, пише іспанська газета El País.

Безпрецедентне рішення уряду Іспанії накласти вето на пропозицію про поглинання, зроблену групою, яка частково належить уряду Угорщини, викликає питання про майбутнє іспанської компанії та репутацію Угорщини в міжнародній торгівлі.

Відносини між Угорщиною та іншими країнами ЄС погіршилися через значну проросійскість уряду прем’єр-міністра Віктора Орбана.

Речник компанії Ganz-Mávag в Іспанії заявив, що консорціум «вживе судових заходів як в Іспанії, так і в Європі» проти рішення іспанського уряду. Цей крок майже напевно призведе до зіткнень у Брюсселі, де Європейська комісія, ймовірно, змушена буде стати посередником між Мадридом і Будапештом.

Іспанський уряд заблокував угоду після того, як Національний розвідувальний центр Іспанії та Міністерство національної безпеки надали висновки щодо пропозиції про поглинання вартістю 619 мільйонів євро. Хоча ці документи є секретними, міністерство економіки Іспанії у вівторок підтвердило, що угода створює «непереборні ризики для національної безпеки та громадського порядку».

За даними іспанських ЗМІ, вето мотивоване ймовірними зв’язками між Ganz-Mávag і Москвою, а також можливістю використання технологій Talgo, які могли б полегшити транспортування російських військ в Україні та за її межами.

Talgo розробила власну систему транспортних засобів зі змінною колією, яка дозволяє її високошвидкісним поїздам автоматично адаптуватися до залізничних колій з різною шириною, дозволяючи швидко подорожувати через кордон. Є занепокоєння, що якщо Ganz-Mávag придбає Talgo, її розробки стануть відомими Москві.

Угорський державний інвестиційний фонд Corvinus володіє 45% акцій консорціуму Ganz-Mávag Europe; решта 55% належать угорській групі виробників поїздів Magyar Vagon через Ganz-Mávag Holding. Остання компанія була дочірньою компанією російського виробника поїздів «Трансмашхолдинг» і має історичні фінансові зв’язки з російським Ексімбанком. Хоча Москва офіційно припинила свою участь у проєкті в 2022 році, розвіддані свідчать про те, що неформальні зв’язки залишаються активними.

Раніше директор Magyar Vagon Андраш Томбор наполягав на тому, що компанія розірвала зв’язки з Росією після вторгнення в Україну, і єдиним поточним зв’язком є ​​проект у Єгипті, який «вони повинні виконати через взяті раніше юридичні зобов’язання». Але секретні звіти іспанської розвідки свідчать, що розділення російського та угорського бізнесу було здійснене лише щоб зробити видимість.

Ліва урядова коаліція Іспанії насторожено поставилася до спроб Ganz-Mávag придбати Talgo відтоді, як минулого року вона оголосила пропозицію про поглинання. У квітні міністр транспорту Оскар Пуенте підняв питання про ймовірні зв'язки компанії з Росією та висловив сумніви щодо того, чи зможуть угорські заводи вирішити проблему нестачі продукції Talgo.

Пуенте закликав конкурентів виробника поїздів, серед яких CAF, Stadler і Alstom, протистояти пропозиції Ganz-Mávag, але власники Talgo були задоволені угорською угодою. Раніше цього місяця компанія відмовилася від злиття з чеською Škoda Group і готова була продовжити поглинання, яке було схвалено Національною комісією з ринку цінних паперів Іспанії.

Урядове вето призвело до кризи для компанії. Акції Talgo впали на 10 відсотків незабаром після оголошення рішення уряду у вівторок.

 

Джерело матеріала
loader
loader