Якщо рівень споживання електроенергії не змінювався, а сума у платіжці несподівано збільшилася, то винуватцем може бути не обленерго, а лічильник. Які можуть бути причини неправильних нарахувань, йдеться у матеріалі "РБК-Україна".
Власники лічильників можуть легко перевірити, чи правильно працює пристрій.
Потрібно взяти енергоємний прилад, наприклад обігрівач потужністю 2 кВт. Потім запам'ятати показник лічильника та відключити всі прилади в будинку, залишивши увімкненим лише обігрівач. За годину слід перевірити, що показує лічильник. Якщо намотало рівно 2 кВт, то все гаразд. Якщо результат завищений, то лічильник потребує повірки та, ймовірно, заміни.
Крім несправностей можуть бути інші причини некоректної фіксації електроенергії, що споживається. Наприклад, лічильник може бути неправильно підключений та завищувати показники.
Також причиною некоректної роботи пристрою обліку можуть бути зміни параметрів поставленої електроенергії. Наприклад, електросхема лічильника розрахована на напругу 230 В, але часто вона становить 180-210 В. Це змушує потужні електроприлади, наприклад, бойлери працювати довше для досягнення потрібної температури, що призводить до більшого споживання.
Завищені показники можуть бути наслідком і шахрайських схем. Трапляються випадки, коли до лічильника підключаються сторонні особи, щоб не платити за світло. Такий сценарій можливий, якщо пристрій обліку розташований не в квартирі, а, наприклад, на сходовому майданчику.