Проєкт Rail Baltica вартістю 4 млрд доларів покликаний з'єднати столиці Естонії, Латвії та Литви з Варшавою. За словами журналістів, це інфраструктурний і символічний крок, який має ще більше наблизити колишні радянські республіки до Євросоюзу.
Почалося будівництво високошвидкісної залізничної лінії, що з'єднує країни Балтії з Польщею та рештою Європи. Про це пише Newsweek.
Проєкт Rail Baltica вартістю 4 млрд доларів покликаний з'єднати столиці Естонії, Латвії та Литви з Варшавою. Журналісти називають це й інфраструктурним, і символічним кроком, який має ще більше наблизити колишні радянські республіки до Євросоюзу в період високої напруженості між Західною Європою та РФ.
Повномасштабне вторгнення РФ в Україну підштовхнуло країни Балтії вжити заходів щодо зниження залежності від російської інфраструктури та постачання енергоносіїв.
Історично країни Балтії покладалися на залізничні системи, що використовують російську колію, але у Rail Baltica буде стандартна європейська колія.
Це великий проєкт як у плані масштабу, так і фінансів. Орієнтовна вартість Rail Baltica оцінюється в 5,8 млрд євро, це один з найбільш значущих інфраструктурних проєктів у регіоні. Багато в чому він фінансується ЄС — до 85% витрат йде через Фонд Connecting Europe Facility.
Протяжність Rail Baltica — 870 км. Цією лінією поїзди пересуватимуться на швидкості до 234 км/год, що значно скоротить час у дорозі та підвищить ефективність пасажирських і вантажних перевезень. Завершення проєкту очікується до 2030 року. Він обіцяє суттєві економічні вигоди, зокрема 36 000 робочих місць і розширення торгових можливостей, заявили в консорціумі ERB Rail JV, який стоїть за проєктом.
"Ми вкладаємо стратегічні інвестиції для всього нашого регіону", — ідеться у пресрелізі Артура Попка, гендиректора та голови правління Budimex.
Нагадаємо, що 29 травня стало відомо, щоЛитва виділить Україні 13,5 млн євро для закупівлі сучасних радарів.
Також повідомлялося, щоНАТО може закрити небо над частиною України. За даними BILD, багато західних країн підтримують цю ініціативу, але США і Німеччина проти.