Втрата сердець і розуму
Втрата сердець і розуму

Втрата сердець і розуму

Скорочувати власних іпсошників, поки китайські та російські прогресують? Бінго, Байден.
#
Джерело

Ранній доступ: Patreon

Якось у Tampa Convention Center зібрались кілька найкращих американських практиків психологічних операцій. У тому числі й ключові посадовці з міністерства оборони та державного управління.

Операції впливу: стан жалюгідний?

Відбулась панельна дискусія на тему того, як США можуть впливати на глобальне сприйняття. Зокрема, щодо важливих питань національної безпеки. Вердикт був одностайним – стан справ відверто жалюгідний, надто на фоні Росії та Китаю.

Джеймс Холлі, який уже рік очолює Офіс управління впливом і сприйняттям міністра оборони, заявив: «Відверто кажучи, я вважаю, що наш стан слабкий».

Деніел Кіммідж, головний заступник координатора Державного центру глобального залучення, з цим висновком погодився. «Якщо ми збираємося бути конкурентоспроможними в інформаційному середовищі, бо ми стикаємося з конвергенцією ворожої діяльності [китаю та Росії], нам потрібно буде певним чином зробити це більш пріоритетним. Це повертає певний», – зауважив він.

Збіґнєв Бжезінський був пророком.

Цей виклик випливає з опору ідеї про те, що уряд США взагалі має «впливати» на сприйняття. Здавалося б, чому нація з виборним керівництвом – політиками та чиновниками, які в принципі підзвітні громадськості через діяльність вільної преси – має впливати на сприйняття, а не просто казати правду?

Саме з цієї причини операції впливу історично були приписані до малої частки спеціальних операцій, яка допомагає виконувати дуже специфічні завдання.

Але ці спроби обмежити масштаби операцій впливу поставили Штати в невигідне становище. Зараз світ поглинає інформацію в середовищі, насиченому цифровими медіа. Зловмисники використовують ці медіа, щоб охопити мільярди по всьому світу. І досягти свого повідомленнями, адаптованими до індивідуального рівня громадян.

"

Тепер вони все більше можуть це робити. Це легко, оскільки національні наративи руйнуються, а довіра до західних інституцій (включаючи армію США) розмивається.

«З соціальними мережами все стало реальністю суб’єктивіста. Кожен із нас вважає щось своєю реальністю. У нас величезна проблема. Те, що ми визначаємо як «бути американцем», у випадку з моїм власним визначенням може підходити лише мені. Даний підхід підриває національні ідентичності», – сказав Джейсон Шенкер, голова Інституту футуристів.

Це ускладнює для американських чиновників боротьбу з дезінформацією вдома, де будь-яку спробу дискредитувати або навіть відстежити кампанії іноземного впливу можна описати як партійну. У 2022 році адміністрація Байдена створила Раду з управління дезінформацією, щоб призупинити її діяльність через три тижні через погрози правих членів.

Як втрачається вплив

Які наслідки втрати впливу конкуренції на світовій арені? Дехто вже розкрив свої карти. У Нігері російські операції впливу допомогли встановити новий уряд, ворожий до Штатів.

Щось подібне сталося у Словаччині у вересні минулого року, як нещодавно повідомила директор національної розвідки Авріл Хейнс.

«За два дні до парламентських виборів у Словаччині, – підкреслила Хейнс, – у мережі був оприлюднений фейковий аудіозапис. Там один з кандидатів обговорює з журналістом, як сфальсифікувати майбутні вибори».

Почитали ми тут Gallup, хочемо вас потішити.

Тоді швидко з’ясувалось, що аудіо є підробкою із ознаками штучного інтелекту. Але, згідно із законодавством Словаччини, є мораторій на агітацію та коментарі ЗМІ щодо виборів. Це діє останні 48 годин до відкриття виборчих дільниць. Оскільки deepfake був опублікований у цьому відрізку часу, викрити маніпуляції не вийшло. І невигідний кандидат програв.

Експерти кажуть, інформаційні операції можуть сформувати поле бою та забезпечити перемогу ще до того, як перший військовий літак покине злітну смугу. Це саме те, що сталося за кілька тижнів до вторгнення Росії в Крим та на схід України у 2014 році. Це підкреслив Алекс Пліцас, колишній начальник відділу спеціальних операцій і боротьби з тероризмом Міністерства оборони.

Як це тоді працювало? Російське державне телебачення почало «говорити про всіх цих антиросійських фашистів, які бігають, б’ють та вбивають людей». І це зерно ворожнечі, яка зараз працює.

Як зрозуміти проблему

Серед останніх кроків, яких вжив уряд США, аби краще зрозуміти перевагу своїх ворогів у інформаційних операціях, у березні 2023 року було створено Офіс управління сприйняттям.

Ще один – п’ятирічний контракт на суму майже 1 мільярд доларів, підписаний у 2021 році з Peraton. Цей напрямок запустили «для досягнення оперативних переваг в інформаційному просторі та протидії загрозам національній безпеці США».

Основна мета контракту – розробка способів оцінки того, як Китай і Росія ведуть війну за вплив і формують сприйняття США. Це невелика частка коштів, які Китай і Росія уже витрачають на операції впливу.

Втрата сердець і розуму - Фото 2
Ця війна точно не остання, і вона не лише наша.

«Ми знову зіткнулися зі зловмисниками, які використовують комунікаційні технології для формування громадської думки в усьому світі. І вони роблять це глобально. Але потім адаптують свої посили на дуже локалізованому рівні, щоб сформувати громадську думку в певній зоні», – сказав один з представників Peraton.

Інший представник організації помітив, що Росія, Китай та Іран все більше координують свої зусилля в інформаційній війні. Це почалося під час пандемії COVID-19. Тоді Китай, Росія та їх партнери почали слабко скоординовану кампанію, щоб звинуватити у вірусі армію США. Втім, зараз вони спільно діють у таких гострих питаннях, як військова операція Ізраїлю в Газі.

«Протягом короткого проміжку часу, часто протягом одного дня, одні й ті самі теми значно розширюються, потім висуваються схожі теми», – сказав інший чиновник.

Однією з головних цілей Peraton є виявлення того, як зловмисники використовують передові інструменти штучного інтелекту. Наприклад, мовні моделі, потрібні їм для розширення впливу шляхом створення генеративного контенту. «Я думаю, залишилося від шести місяців до року», – підрахував необхідний час інший чиновник.

Але в багатьох інших сферах Вашингтон лише зменшує свій вплив. Наприклад, армія США розглядає можливість 10-відсоткового скорочення своїх можливостей ведення інформаційної війни.

Пліцас скаржиться: «Ми бачимо значні скорочення таємної групи впливу [в ЦРУ]. Ми бачимо, що фінансування та потенційна допомога [Центру глобального залучення Державного департаменту] теж під загрозою. У той самий час, коли Департамент визнає значну загрозу, з якою ми стикаємося на кінетичному фронті, ми бачимо міжвідомчі скорочення установ, які відповідають за протидію тому підриву, що ми бачимо у інформаційному середовищі.

Один колишній посадовець з оборонного відомства припустив: скорочення допоможе поєднати громадські ініціативи, розвідку, психологічні операції та перенести це з напрямку спеціальних операцій до офісу заступника міністра оборони з питань розвідки.

Втім, найважливіше, що Штати можуть зробити зараз, щоб краще конкурувати з суперником – це підвищити статус інформації та діяльності впливу. Окрім більших грошей, війна за вплив потребує централізації та лідера з достатнім авторитетом. Його мають сприйняти всерйоз не лише у Міністерстві оборони, а й у Білому домі.

«Активність інформаційних операцій відбувається на рівні двох зірок і нижче. Операції військової інформаційної підтримки досі в розробці. Зв’язки з громадськістю на іншому етапі… і жодна з цих задач не піднімається вище рівня двох зірок для однієї відповідальної особи. Єдиноначальність – це річ, про яку ми говорили на полі бою. Але в цій, нібито найважливішій справі, яку ми робимо… У нас немає співпадінь».

Джерело матеріала
loader
loader