/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F45%2Fff4a60162377891229af501992dae374.jpg)
Навіщо в СРСР зливали пальне в канави: дивна схема "навару"
Чи було таке насправді
Злив півбака в лісосмузі, але залишився у плюсі. Водії з колишнього СРСР нерідко розповідали такі історії, аргументуючи тим, що бензин і так коштував копійки.
Спробуймо трохи розібратися і зрозуміти, чому раніше пальне зливали в канави, якщо зараз воно на вагу золота.
У радянські часи усі заправки були державними, а отже, держава регулювала ціни на пальне, і це траплялося досить рідко. Найпоширенішим видом пального був дизель. Але його заправляли переважно у вантажівки та сільгосптехніку. Отже, і попит на нього теж йшов лише від держави. Стати власником вантажівки було практично неможливо, а легковики випускалися із бензиновими двигунами.
Навіщо зливали пальне
Оскільки відпускали дизель на заправках по талонах, заробити водії могли тільки "накрутивши" пробіг. А для цього потрібно було привести до спільного знаменника цифри на панелі та літри в баку, і зайва солярка опинялася у найближчій канаві.
Схема успішно працювала до початку перебудови, доки на дорогах не почали з’являтися машини на дизельних двигунах. Тоді дизель відпустили у вільний продаж, а заразом і ціни на нього.

