Після оголошення п’яти найбільших невдах 2023-го, видання Deadline потішило глядачів десяткою найприбутковіших фільмів минулого року. За перемогу в рейтингу змагалися «Брати Супер Маріо в кіно» і «Барбі». Хоча остання й стала найкасовішою картиною в прокаті, але її загальні витрати склали аж $588 млн проти $400 млн у анімації Illumination. $175 млн з цих $588 млн студія Warner Bros. потратила на виплати учасникам фільму, серед них є Марґо Роббі ($60 млн) і Раян Ґослінґ ($40 млн). Тому переміг мультфільм.
Теж саме спіткало й «Оппенгеймера», який був третій найкасовішим проєктом року, але через виплату тих же $175 млн людям, які приклали руку до створення фільму (Крістоферу Нолану і його дружині, іншим продюсерам, а також Кілліану Мерфі, Емілі Блант, Роберту Дауні-мол, Метту Деймону та іншим), байопік опинився тільки на п’ятій сходинці.
Замикає трійку лідерів анімація «Людина-Павук: Крізь Всесвіт», яка принесла прибуток в розмірі $328 млн. На відміну від більшості учасників цього списку студія Sony справді заробила на продажі ТВ-прав $160 млн. Мова йде про те, що ці гроші їй заплатила стороння компанія Netflix, а не свої ж стрімінґи, як це було, наприклад для «Барбі» чи «Братів Супер Маріо в кіно», коли max і Peacock платять по 200 мільйонів доларів материнським компаніям Warner Bros. і Universal. Це ніби перекладати гроші з однієї кишені до іншої.
Досить несподівано на четвертому місці опинився ще один мультфільму – «Підлітки-мутанти Черепашки-ніндзя: Погром мутантів», який заробив $204,5 млн. Він забрався так високо, бо Deadline додав до доходів ще $135 млн, отриманих від продажів додаткових товарів (іграшки, футболки і т.д.). Оскільки марка «Черепашок-ніндзя» повністю належить студії Paramount, на відміну від «Барбі» (власницею прав є Mattel), компанія отримує всі заробітки від мерчу. По тій же причині на десятій сходинці опинився «Щенячий патруль: Мегакіно».
З шостого по дев’яті місця розташувалися: «Вонка» ($182 млн), «Taylor Swift: The Eras Tour» ($172 млн), «П'ять ночей у Фредді» ($161 млн) і «Вартові Галактики 3» ($124 млн). Схоже час домінування кінокоміксів в прокаті минає, або затихає до кращих часів. Десятка вийшла дуже різноманітна: тут і екранізації відеоігор, і мультфільми, і мюзикл, і концерт, і жахастик і навіть байопік про науковця.
Що ж чекає на нас у 2024 році? Можливо на вершину повернуться комікси? («Дедпул і Росомаха», «Джокер: Божевілля на двох»). Чи свої позиції відіграє Disney? («Муфаса: Король лев», «Думками навиворіт 2»). А може переможе фантастика? («Дюна: Частина друга», «Фуріоза: Шалений Макс. Сага»). Чи вистрелить щось несподіване? («Уявні друзі», «Горизонт: Американська сага», «Бітлджюс 2»). Або, що дуже ймовірно, знову переможе анімація Illumination («Нікчемний я 4»).
№ | Фільм | Касові збори | Дохід з кінопрокату | Домашнє відео | ТВ-права | Товари | Бюджет | Реклама | Інші витрати | Загальний дохід | Загалььні витрати | Прибуток |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Брати Супер Маріо в кіно | 1361 | +619 | +140 | +200 | - | -100 | -150 | -150 | +959 | -400 | 559 |
2 | Барбі | 1445 | +659 | +150 | +200 | - | -145 | -175 | -268 | +1009 | -588 | 421 |
3 | Людина-Павук: Крізь Всесвіт | 690,9 | +328 | +110 | +160 | - | -100 | -90 | -80 | +598 | -270 | 328 |
4 | Підлітки-мутанти Черепашки-ніндзя: Погром мутантів | 181,9 | +84 | +50 | +100 | +135 | -70 | -70 | -24,5 | +369 | -164,5 | 204,5 |
5 | Оппенгеймер | 972,2 | +421,9 | +130 | +170 | - | -100 | -170 | -250 | +721 | -520 | 201,9 |
6 | Вонка | 632,3 | +277 | +110 | +150 | - | -125 | -140 | -90 | +537 | -355 | 182 |
7 | Taylor Swift: The Eras Tour | 267,1 | +135 | +50 | +75 | - | -15 | -55 | -18 | +260 | -88 | 172 |
8 | П'ять ночей у Фредді | 291,5 | +132 | +70 | +100 | - | -20 | -60 | -61 | +302 | -141 | 161 |
9 | Вартові Галактики 3 | 845,6 | +374 | +120 | +180 | - | -250 | -160 | -140 | +674 | +550 | 124 |
10 | Щенячий патруль: Мегакіно | 202,2 | +84 | +37 | +70 | +50 | -30 | -70 | -27 | +241 | -127 | 114 |
Також Deadline порахував п’ять найприбутковіших малобюджетних фільмів, які не потрапили в основну таблицю. Список складається з романтичної комедії і чотирьох жахастиків. Головною причиною успіхом ромкому «Люблю тебе ненавидіти» називають соціальні мережі, через які Сідні Свіні та Ґлен Павелл рекламували картину. А на горори люди пішли в кінотеатри, через впізнаваність таких брендів, як: «Астрал», «Закляття», «Крик» і «Зловісні мерці».
№ | Фільм | Касові збори | Дохід з кінопрокату | Домашнє відео | ТВ-права | Бюджет | Реклама | Інші витрати | Загальний дохід | Загальні витрати | Прибуток |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Люблю тебе ненавидіти | 219,2 | +94 | +45 | +80 | -25 | -65 | -26 | +219 | -116 | 103 |
2 | Астрал: Червоні двері | 189,1 | +84 | +40 | +70 | -16 | -50 | -36 | +194 | -102 | 92 |
3 | Монахиня II | 269,5 | +116 | +55 | +85 | -38 | -90 | -43 | +256 | -171 | 85 |
4 | Крик VI | 169 | +80 | +40 | +70 | -33 | -60 | -37 | +190 | -130 | 60 |
5 | Повстання зловісних мерців | 147 | +65 | +30 | +60 | -15 | -70 | -24 | +155 | -109 | 46 |
Джерело: Deadline