![Tesla Cybertruck став заручником «пекельного» виробництва акумуляторів](https://thumbor.my.ua/bH88Q_tutuqsxffUG5bEVjpmaIc=/800x400/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fb654e0fc3c53d084a20188e6df770938.png)
Tesla Cybertruck став заручником «пекельного» виробництва акумуляторів
Ілон Маск каже, що прототипи — це легко, а виробництво — пекло. А коли справа доходить до довгоочікуваного Cybertruck, пекло Tesla — новаторська батарея 4680. Минулого місяця Tesla поставила перші зі своїх футуристичних пікапів з нержавіючої сталі, а в жовтні генеральний директор Ілон Маск заявив, що компанія, ймовірно, досягне річного обсягу виробництва в чверть мільйона автомобілів протягом 2025 року.
Але Tesla все ще далека від таких темпів виробництва, і одним з головних вузьких місць є швидкість виготовлення акумуляторів формату 4680, які використовуються в Cybertruck, повідомляє Reuters. Згідно з розрахунками на базі комбінації публічних і неопублікованих даних, завод Tesla Giga Texas наразі виробляє акумуляторних елементів для близько 24 000 Cybertruck на рік, або приблизно 10-ту частину від необхідного обсягу виробництва.
Змога масово нарощування виробництва акумуляторів шляхом нанесення сухого покриття на електроди — замість використання повільнішого і дорожчого мокрого покриття — стала ключовим фактором прогнозів Tesla у 2020 році. Тоді вважалося, що це дасть змогу понад як удвічі знизити вартість акумуляторів, значно скоротити інвестиції та створити менші, екологічніші заводи.
![1](https://thumbor.my.ua/gU8HJCALp-wwSsN07p0Ep83QYYE=/600x/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F1227aa9b4854df8785dbcb828b9969a0.png)
![1](https://thumbor.my.ua/im0p7FKrcoQRHN9Sn89xHiCAyAk=/600x/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F28afb7b40b4c3e5f63c8d92e909c5cc9.png)
![1](https://thumbor.my.ua/JmHatp-v_YVylhcqTc3ZtGDCVM4=/600x/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fad63d305f729fd694fd288058e5ca0fa.png)
![1](https://thumbor.my.ua/FFX1ErtzjWa_HX6Eour6t9Ky3FE=/600x/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F2f29d3ac8c845423b5ce8e46ea4d6167.png)
Проте Tesla ще не зуміла зламати технологію сухого покриття в промислових масштабах, необхідних для виробництва батарей 4680 досить швидко. Нанесення сухого покриття на анод в 4680 елементах не є проблемою, але Tesla бореться з тією ж технологією для катода — найдорожчого компонента в батареї.
Вакансії
Журналіст, автор історій про IT, бізнес та людей в MC.today MC.today
Junior Data Analyst TRAFFBRAZA
Senior Account manager IT Delight, Київ
Content Marketing Manager YozmaTech, Віддалено, з/п 1500
За словами Юань Гао, консультанта з акумуляторних технологій, нанесення сухого покриття на аноди та катоди перевірено в лабораторних умовах, а також для менших накопичувачів енергії, таких як суперконденсатори, і навіть для деяких невеликих батарей:
Але досі ніхто не робив цього для великих батарей електромобілів у масовому масштабі з достатньо високою швидкістю. Tesla — перша, хто намагається це комерціалізувати.
![loader](/files/images/preloader.gif)
![loader](/files/images/preloader.gif)