Неназваний агент за плату в тисячу євро поширював пропаганду на замовлення одного з вищих держорганів Росії і використовував для цього популярних чеських осіб.
Служба безпеки та інформації Чехії викрила в країні російського агента впливу, який поширював російську пропаганду, зокрема про війну в Україні. Про це повідомив голова служби Міхал Коуделка на конференції з питань дезінформації, що пройшла в чеському парламенті, передає пресслужба відомства.
За словами Коуделки, агент за плату в розмірі 1 тис. євро поширював інформацію, що підтримує зовнішньополітичні інтереси Російської Федерації у зв’язку з війною в Україні. Він працював на замовлення одного з вищих органів державної влади Росії і використовував для поширення пропаганди популярних чеських осіб.
Більше деталей голова служби не навів.
Служба безпеки та інформації зазначила, що Росія впливає на Чехію не тільки через цього агента. Наприклад, вона причетна до фальсифікації відео за участю Петра Павела, де він нібито закликає країну вступити у російсько-українську війну. Відео під час президентської виборчої кампанії 2023 року поширило російське медіа Sputnik.
За словами Куделки, чеське дезінформаційне поле фрагментоване без чіткого лідерства чи об’єднуючих ідей. Спільними для них є прийняття наративів, які відповідають російській пропаганді, нападки на чеську прив’язаність до ЄС чи НАТО, обожнювання Російської Федерації та словесні нападки на США. Метою розповсюджувачів дезінформаційного контенту є насамперед привернення уваги до себе та отримання фінансової вигоди.
Як розповів голова Служби безпеки, поширюють пропаганду та дезінформацію різні вебсайти з невідомою структурою власності та часто анонімними авторами. Частина з них бере контент із російських джерел і російських державних ЗМІ, що й привносить прокремлівські наративи в чеське середовище.
Він додав також, що поширення дезінформації походить набагато більше від внутрішніх акторів, ніж безпосередньо від Росії. Згідно з поточними висновками BIS, прямі втручання РФ в інформаційний простір Чехії становлять меншість з точки зору частоти порівняно з внутрішнім виробництвом дезінформації.
Директор BIS навів кілька прикладів класичної дезінформації з недавнього минулого. Серед них він згадав справу про «Новачок» і твердження, що він також був виготовлений у Чехії. «Це була брехня, яка цілеспрямовано використовувалася на шкоду нашій країні, і ми знайшли російських прислужників, брехунів, які поширили її далі, на щастя, безуспішно», — нагадав директор BIS.