Андрій Букін, який очолив філію "Південно-Західна Залізниця" після того, як його шефа затримали за корупцію, за кілька років встиг потрапити до низки скандалів. В OBOZREVATEL звернулися співробітники "Укрзалізниці", які надали документи та розповіли про можливі порушення Букіна. Минулого року директор філії нібито спровокував масштабну аварію, його також пов'язують із розкраданням добрив та зловживанням під час проведення ремонтних робіт.
OBOZREVATEL публікує документи та свідоцтва співробітників "Укрзалізниці", які розповідають про діяльність Букіна в "Укрзалізниці".
Масштабна аварія, постраждалі та збитки на мільйони
Директор регіональної філії "Південно-Західна Залізниця" Андрій Букін торік став учасником аварії на залізниці. І, як стверджують колеги Букіна, саме він і винен у пригоді. Аварія сталася вранці першого липня 2022 року. Керівництво "Південно-західної залізниці" на чолі з паном Букіним проводило плановий об'їзд. Загалом зібралося близько 20 осіб начальства, розповідають співробітники підприємства OBOZREVATEL. Серед них і голова Коростенської дирекції, головний інженер "Південно-Західної Залізниці", начальник безпеки УЗ В'ячеслав Бабак та інші.
Мали з Києва доїхати до Овруча, але Букін запропонував "подивитися кордон з Білоруссю" і поїхати далі: до перегону Бережесть-Словечно. Ось тільки після початку повномасштабної війни залізничники зняли рейко-шпальні грати на цій ділянці, ймовірно, щоб захистити залізниці з Білорусі, звідки на Україну напали війська РФ.
"Від Бережість до Білорусі розібрали шлях і був розібраний міст через річку. І йому, Букіну, начальник дирекції каже: "ми до Бережесті доїмо, далі там шлях розібраний". А він відповів: "Н***ра не розібрано, поїхали" . Йому сказали, що перегін закритий. Він наказав їхати на розібраний перегін", – розповідають співробітники УЗ, які побажали залишитися анонімними.
Машиніст у такому разі мав їхати зі швидкістю 25 км на годину. Це дозволило б доїхати до найближчої перешкоди і зупинитися, уникнувши зіткнення. Так і вирішили діяти, ось тільки Букін наказав ще один наказ: їхати швидше. Машиністу передали побажання начальства: "чого плетешся, давай додай швидкість". Тоді машиніст розігнався до 80 км на годину.
Помітивши перешкоду, він спробував зупинитися, але до зіткнення встиг зменшити швидкість лише до 52 км. Мотриса влетіла у перешкоду, сталася масштабна аварія. При цьому, якби машиніст не отримав фактично злочинний наказ і рухався зі швидкістю 25 км на годину, він встиг би повністю зупинитися і уникнути аварії.
Внаслідок аварії машиніст потрапив у реанімацію, головний інженер пошкодив хребет, начальник дирекції зламав ногу, пошкодження хребта також отримав начальник безпеки В'ячеслав Бабак. Співробітники "Укрзалізниці" стверджують, що Букін сплатив йому лікування в США, проте підтвердити це OBOZREVATEL не вдалося.
На ремонт мотріси лише офіційно витратили 10 млн грн, не кажучи вже про завдання тілесних ушкоджень учасникам поїздки. Букін, зрозуміло, жодної відповідальності не поніс. "Ситуацію просто зам'яли", – розповідають співробітники "Укрзалізниці". Попередній керівник УЗ ситуацію приховав, але наразі прийшов новий начальник підприємства. Співробітники УЗ розраховують, що зараз зам'яти ситуацію не вдасться.
Під керівництвом Букіна "Укрзалізниця" втратила добрив на сотні тисяч доларів
Ще один скандал навколо Букіна – "втрата" добрив на сотні тисяч доларів. У розпорядженні OBOZREVATEL є протокол оперативної наради, яку провів начальник регіональної філії "Південно-Західна Залізниця".
Після початку повномасштабної війни співробітники УЗ фактично сприяли крадіжці 50 вагонів калійних добрив на загальну суму 681,9 тис. доларів (вантаж було заарештовано). Їх відправили до Ізяслава, звідки без розмитнення передали одному з підприємств.
"Винною призначили агента комерційних вантажів станції Ізяслав Шудла, її звільнили з роботи. І оголосили догани. Жоден чих не відбувається без начальства. Тим паче неможливо без відома Букіна прогнати склад 300 км, знайти локомотиви, загнати на богом забуту станцію, сховати на завод . цинічно оголосити догану та звільнити жінку, яка точно це не організувала", – скаржаться співробітники "Укрзалізниці".
При цьому в рамках внутрішнього розслідування свідки стверджують, що за усною вказівкою Букіна перенаправили 50 вагонів добрив. Сам Букін знову залишився непокараним.
Ще один можливий викрадення зараз розслідується співробітниками поліції Вінницької області. Згідно з матеріалами розслідування у справі №127/2924/23, службові особи "Козятинської дистанції сигналізації та зв'язку" регіональної філії "Південно-Західна залізниця", зловживаючи службовим становищем, заволоділи бюджетом на ремонтні роботи ЄЦ-1 на станції Козятин-1. 75,4 млн. грн. перевели НВО "Імпульс" за роботи, які раніше вже провели залізничники. При цьому співробітники УЗ вважають, що Букін має зв'язки з "Імпульсом", принаймні він часто приїжджав на підприємство на мотрисі.
"На мотрісі він міг вивозити хоч валізи грошей, його ніхто ніде не міг зупинити. А якби на машині їздив, там можуть будь-якої миті зупинити, оглянути багаж. Але коли його мотриса потрапила в аварію, приїжджати на "Імпульс" він перестав" , – Розповідають співробітники УЗ.
Незважаючи на всі скандали, Андрій Букін залишається одним із топ-менеджерів "Укрзалізниці". При цьому в умовах повномасштабної війни сподіватися, що розкрадання з держпідприємства чи злочинну недбалість "спишуть" – не варто. У цей час правоохоронці мають ще ретельніше розслідувати можливі злочини та стежити за тим, щоб державні менеджери не перетворилися на мародерів.