Удар по «тіньовому флоту» Росії: найбільший перевізник нафти до Індії позбавлений міжнародної страховки
Удар по «тіньовому флоту» Росії: найбільший перевізник нафти до Індії позбавлений міжнародної страховки

Удар по «тіньовому флоту» Росії: найбільший перевізник нафти до Індії позбавлений міжнародної страховки

Удар по «тіньовому флоту» Росії: найбільший перевізник нафти до Індії позбавлений міжнародної страховки

США покарали компанію Gatik Ship Management за порушення механізму стелі цін на російську нафту.

США вдарили по тіньовому флоту з десятків танкерів, який возить російську нафту до Азії в обхід санкцій Заходу. Йдеться про індійську компанію Gatik Ship Management, яка стала найбільшим перевізником нафти з Росії. Тепер вона позбавлена міжнародного страхування через порушення механізму стелі цін. Про це повідомляє Bloomberg із посиланням на поінформоване джерело.

Gatik Ship Management зі штаб-квартирою в Мумбаї зібрала флот із 48 танкерів сумарною ємністю понад 30 млн барелів і вартістю $1,4 млрд. Ці судна заходили до російських портів і вивозили нафту або нафтопродукти.

Санкціями, що набрали чинності 5 грудня, такі постачання дозволені лише в тому випадку, якщо нафта продається дешевше за $60. Gatik Ship Management порушувала цей принцип і була позбавлена страхових послуг від Американського клубу страховиків. Він входить до Міжнародної групи клубів взаємного страхування судновласників (International Group of P&I Clubs, або IG P&I), яка охоплює понад 90% світових морських перевезень.

Як повідомило джерело Bloomberg, Gatik залишилася без страховки на умовах «захист та відшкодування», тобто без захисту від ризиків у разі розлиття нафти. Відсутність у компанії такої страховки може стати причиною для закриття їй доступу до портів та проток.

В Американському клубі страховиків підтвердили розрив відносин із Gatik, але відмовилися назвати його причину.

За даними Мінфіну РФ, нафта Urals продається істотно нижче за «стелю», встановлену країнами G7. За період з 15 березня до 14 квітня її середня ціна склала $51,15 за барель. Але ці дані не зважають на вартість транспортування. З ними в індійських портах та сама нафта коштувала вже $61,7 за барель у березні. Індійська митна статистика дає ціну ще вищу – понад $70 за діжку.

Нагадаємо, за даними Forbes, п'ять країн – Китай, Індія, ОАЕ, Туреччина та Сінгапур – «відмивають» нафту Росії та продають її Заходу. Саме ці країни почали більше купувати нафти в Росії та також збільшили експорт нафтопродуктів у країни-обмежувачі цін – ЄС, Австралію, Японію, Велику Британію, Канаду та США. За даними Reuters, у квітні Індія і Китай купують нафту РФ дорожче встановленого цінового ліміту.

Джерело матеріала
loader
loader