Священик УПЦ розповів, як подолати в собі гординю
Як повідомляє Центр інформації Української Православної Церкви, про це YouTube-каналу «Православная Церковь» розповів викладач Київської духовної академії та семінарії ієромонах Митрофан (Божко).
Він нагадав, що Святе Письмо говорить: «Бог гордим противиться, а смиренним дає благодать» (Як. 4:6).
«Бачимо дві протилежності - гординю та смирення. Горда людина відсікає себе від Божої благодаті, а смиренна - це та, яка приймає негаразди, незаслужені події, що з нею відбуваються - з миром. Тоді вона упокорюючись перед Богом каже: «Так, Господи, можливо я чогось не бачу, не знаю, не розумію у своєму житті, я не бачу далі цієї стіни. Так, Ти - бачиш, і Ти послав це для мого розвитку чи зміцнення чи розуміння. Я упокорююся перед Тобою, і з миром приймаю те, що Ти посилаєш». І ось Господь цим смиренним подає благодать», - пояснив отець Митрофан.
Священик підкреслив, що святі Отці і духовники Церкви говорять про те, що будь-яка пристрасть чи будь-який порок може бути подоланий протилежною добротою.
«Коли намагаємось викорінити бур'яни на городі, це дуже тяжко зробити. І ми повинні замість бур'яну землю засіяти сільськогосподарською культурою, щоб ця сильніша культура могла прорости і не дати можливості бур'яну вирости. Так само Господь каже, що «коли ви виметете дім своєї душі, він не повинен залишатися порожнім, у ньому хтось має жити». Тому що якщо він буде порожнім, диявол прийде, подивиться, що цей будинок порожній, і знову оселиться і залишиться в ньому жити», - наводить приклад викладач КДАіС.
Як зазначає священик, коли людина намагається відсікати від себе пристрасті, бажає звільнитися від гріховних пристрастей диявола, вона має чимось це місце займати. «І звичайно ж, щоб людина, яка створена за образом Божим, могла самореалізуватися в розкритті потенціалу, який Господь у неї заклав. Тобто, реалізувати себе уподібнюючись до Бога, виконуючи певні чесноти, які ріднять людину з Богом», - сказав ієромонах Митрофан (Божко).
На завершення священик констатував, що «гординя може бути подолана протилежною чеснотою - чеснотою смирення».