У п'ятницю, 19 листопада, в Бізнес-Терміналі "В" Міжнародного аеропорту "Київ" ім. Сікорського відбувся Економічно-правовий авіаційний форум, присвячений імплементації положень Угоди про спільний авіаційний простір. Згідно з документом, підписаним Україною та ЄС 12 жовтня 2021 р., офіційний Київ зобов’язується інкорпорувати у державне законодавство низку директив та регламентів Європейського Союзу. І одна з них – про встановлення аеропортових зборів, які становлять близько 30% доходу аеропортів.
"Станом на зараз аеропортові збори встановлюються наказом Мінінфраструктури, – зазначає Олександр Лемешкін, представник Команди підтримки реформ Міністерства інфраструктури України. – Із запровадженням нових норм Міністерство встановлюватиме ці збори лише для аеропортів із річним пасажиропотоком понад 5 млн осіб. Аеропорти ж із меншим пасажиропотоком встановлюватимуть величину зборів самотужки, дотримуючись правил Міжнародної організації цивільної авіації (ICAO). Це дозволить аеропортам гнучкіше провадити свою операційну діяльність".
Тим часом власне в українських аеропортах, в очікуванні методики розрахунку і встановлення зборів від Мінінфраструктури, уже оцінюють обсяги підвищень. За словами Володимира Васильченка, Генерального директора аеропорту "Харків", необхідність у цьому настала вже давно.
"Ми бачимо, що через пандемію різко здорожчали – за нашими спостереженнями, на близько 30% – як енергоносії, так і людська праця. Підвищується собівартість будь-якого аеропорту. Тому необхідно регулювати тарифи, процеси отримання доходу, щоб покривати ці видатки, – підкреслив Васильченко. – До того ж численні аеропорти всередині України мають інвестиційні проекти. І в разі, коли вкладаються недержавні кошти, необхідно мати можливість їх повернути".
З усім тим, зауважують у Міністерстві інфраструктури, очікувати здорожчання авіаперельотів пасажирам не варто: "Ми вважаємо, що вартість авіаквитка може бути знижена завдяки, по-перше, збільшенню кількості польотів, збільшенню кількості власне авіакомпаній, які використовуватимуть аеропорти України, і за рахунок розвитку конкуренції між авіакомпаніями",– зауважив представник Команди підтримки реформ Міністерства інфраструктури України Олександр Лемешкін.
Автор: Іван Бойко