За даними дослідження Асоціації кіноіндустрії України, освітні програми у навчальних закладах, що готують фахівців у галузі кіно, меншою мірою орієнтовані на підготовку кадрів з адміністративної та технічної частин зйомок і на маркетингову підтримку кінопродукту.
Так, навчальні заклади готуть в основному базовий набір спеціалістів для виробництва кінострічок, серед яких режисери-постановники, драматурги, оператори-постановники, режисери монтажу, звукорежисери, актори тощо. Натомість в українських кіновишах відсутні освітні програми для технічних професій — гафера, фокус-пулера, освітлювача, оператора стедикама тощо, а також адміністративних професій — локейшн- менеджера, адміністратора, talent-менеджера тощо, і таких професій більше 50.
Серед опитаних фахівців кіносфери лише 28% зазначили, що отримали профільну освіту.
Роботодавці з кіноіндустрії розповіли, що відчувають брак фахівців високої якості. На їхню думку, причиною є застарілі освітні програми: інформація, яка надається студентам, не розкриває сучасних тенденцій у сфері кіно, а викладачі здебільшого покладаються на свій давній досвід і не стежать за змінами у сфері кіно.
Опитані студенти й випускники кіновишів зазначили такі недоліки: застаріла теоретична база, недостатня кваліфікація викладачів, брак спеціалізованих предметів, брак практичної складової, відсутність чи застарілість знімальної техніки.
У рамках дослідження було проведено 12 глибинних інтерв’ю з роботодавцями у сфері кіноіндустрії, опитано 107 спеціалістів кіногалузі, а також 300 студентів останніх курсів й 300 випускників профільних навчальних закладів Києва, Харкова, Одеси та Львова за спеціальністю 021 «Аудіовізуальне мистецтво та виробництво». Окремо було проаналізовано освітні програми й відкриті джерела навчальних закладів.
Метою дослідження було зібрати інформацію від студентів і роботодавців про їхні потреби, точки відповідності та невідповідності в очікуваннях одне до одного.
За результатами дослідження було розроблено рекомендації для представників вишів, державних органів, студентів, працівників індустрії та роботодавців. Асоціація кіноіндустрії планує використати результати в діалозі з державними органами, зокрема профільними міністерствами (МКІП і МОН) щодо реформування профільної кіноосвіти.
Про ідею дослідження та про те, як воно має вирішити проблеми в українській формальній кіноосвіті, читайте в інтерв'ю Дмитра Суханова для «Детектора медіа».
Читайте також повний аналітичний звіт за результатами дослідження.
Дослідження на замовлення Асоціації кіноіндустрії України провів центр «Соціальні індикатори». Проєкт реалізовано за підтримки Українського культурного фонду.