![Варениця: Мораторій на рекламу ліків забере в телебачення третину рекламних грошей](https://thumbor.my.ua/6Yd2fXlMJoE0TcwgshO9c_m1OvI=/800x400/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2Fd33e693f4f2fb8c6bb4ea3d81bf77f96.jpg)
Варениця: Мораторій на рекламу ліків забере в телебачення третину рекламних грошей
![Варениця: Мораторій на рекламу ліків забере в телебачення третину рекламних грошей](https://thumbor.my.ua/VtxlRpACmdH2r5_34IomlUAVPCQ=/600x/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2F4a8fc2cfc3fafc339946b6a81baa8f01.jpg)
Мораторій на рекламу ліків забере в телебачення третину рекламних грошей, вважає комерційний директор «1+1 медіа» Валерій Варениця.
«Заборона реклами ліків, медичних виробів та всього, що ми об’єднуємо в категорію “фарма” матиме катастрофічні наслідки для телевізійного ринку, адже дохід від цієї реклами становить не менше третини доходів українських телевізійних груп. Це не три-чотири основні гравці, як в інших категоріях, а десятки гравців галузі, й серед них домінують вітчизняні виробники. Тому така заборона матиме вплив не тільки на нас, але й на українських виробників», — зазначив він.
За словами Валерія Варениці, фарма викуповує майже четверту частину інвентарю «1+1 медіа», а для групи «Інтер» цей відсоток становить понад 50.
«Втрату таких грошей складно буде компенсувати, а отже, нам доведеться задуматися про низку непопулярних заходів, аби скоротити бюджети. Це призведе до погіршення якості телевізійного продукту і відтоку частини глядачів на "неукраїнський" сегмент телебачення», — зазначив Валерій Варениця.
Нагадаємо, з 2022 року в Україні планують заборонити рекламу ліків. Наприкінці серпня президент Володимир Зеленський увів у дію рішення Ради національної безпеки і оборони, яким пропонується тимчасово, до 1 січня 2024 року, заборонити будь-яку рекламу лікарських засобів. До кінця 2021 року уряд має розробити відповідний мораторій.
З ініціативою обмежити рекламу ліків та запровадити штрафи за неправдиві рекламні повідомлення, які стосуються медикаментів і медицини, Міністерство охорони здоров’я виступало віддавна — ще задовго до початку пандемії. Однак із таким радикальним рішенням ринок стикнувся вперше.
Індустрія відразу дала зрозуміти, що це рішення буде для неї болючим ударом. Приміром, за оцінками Ocean Media Plus, у 2021 році реклама ліків принесе українським каналам 4,7 мільярда гривень із податками, а це близько 33% з усіх доходів. Індустріальний телевізійний комітет звернув увагу на те, що повної заборони на подібну рекламу «не існує у жодній з розвинутих країн світу».
Фото: istockphoto.com
![loader](/files/images/preloader.gif)
![loader](/files/images/preloader.gif)