Асоціації видавців та НСЖУ виступили проти мораторію на рекламу ліків
Асоціації видавців та НСЖУ виступили проти мораторію на рекламу ліків

Асоціації видавців та НСЖУ виступили проти мораторію на рекламу ліків

Звернення Української Асоціації Медіа Бізнесу, Національної Спілки Журналістів України та Асоціації Незалежних Регіональних Видавців України проти мораторію на рекламу ліків у ЗМІ

Асоціації видавців та НСЖУ закликають Офіс президента України та РНБО скасувати доручення Кабміну вжити заходи "щодо мінімізації шкідливого впливу самолікування на здоров’я, зокрема, шляхом установлення до 1 січня 2024 року мораторію щодо наведення у теле-, радіопередачах, засобах масової інформації будь-яких відомостей рекламного характеру про лікарські засоби, медичні вироби, методи профілактики, діагностики, лікування і реабілітації" та внести відповідні зміни у рішення РНБО.

У зверненні наголошується на підтримці зусиль президента та уряду, спрямовані на захист здоров'я населення та розбудову ефективної системи охорони здоров'я. Але у той же час вони зазначають, що згаданий мораторій не є ефективним у "мінімізації шкідливого впливу самолікування", запроваджується без консультацій з медіа-компаніями та загрожує посилити кризові явища в українських ЗМІ.

Наведення у теле-, радіопередачах, засобах масової інформації відомостей рекламного характеру про лікарські засоби, медичні вироби, методи профілактики, діагностики, лікування і реабілітації – це насамперед інформування населення, яке завжди супроводжується закликом про неприпустимість самолікування. При цьому рекламуються винятково безрецептурні засоби профілактики та лікування захворювань.

ЗМІ є відповідальними джерелами інформації, у яких за зміст рекламних оголошень відповідальність несе ідентифікований замовник, а медіа дотримуються встановлених законодавством вимог до реклами лікарських засобів. Чинне законодавство у сфері реклами відповідає світовим стандартам, згідно з якими безрецептурні препарати можна рекламувати дотримуючись певних правил (попередження про небезпеку самолікування!).

Запровадження мораторію – це фактично заклик ігнорувати чинний Закон України "Про рекламу" і карати ЗМІ, які таки розміщуватимуть легальну рекламу лікарських засобів.

Звертаємо увагу, що у ЗМІ є два способи існування – заробляти кошти та ставати незалежними на благо аудиторії, або отримувати дотації від власників, які вимагають лояльності, а це вже суперечить інтересам суспільства. Заборона на рекламу лікарських засобів – це крок проти економічної стійкості частини українських ЗМІ. У окремих національних медіа частка такої реклами коливається від 15 до 45%, відповідно, звуження можливостей для ЗМІ отримувати ринкові доходи призведе до скорочення медіавиробництва та погіршить доступ українців до суспільно важливої інформації. Відсутність цих доходів є загрозою інформаційній безпеці, а варіанту заміщення рекламних втрат РНБО не запропоновано.

Фахові медіа - це якраз ті джерела інформації, які допомагають мешканцям України бути поінформованими щодо шкоди самолікування, відповідально ставитись до власного здоров'я та уникати впливу шахрайських схем у медицині (у тому числі щодо вживання фальсифікатів замість ліків) та вміти відрізнити підробки. Реклама ліків та медичних послуг є потужним інструментом конкуренції серед виробників та аптечних мереж - і це допомагає людям отримувати доступ до медичних послуг та ліків вищої якості за більш привабливою ціною. Саме тому асоціації видавців та спілка журналістів наголошують на шкідливості заборони реклами ліків в Україні

Автор: Іван Божко

Джерело матеріала
loader