Державна мова у сфері послуг: на які порушення скаржаться українці – перші підсумки
Державна мова у сфері послуг: на які порушення скаржаться українці – перші підсумки

Державна мова у сфері послуг: на які порушення скаржаться українці – перші підсумки

Мовний омбудсмен України Тарас Кремінь підбив підсумки перших днів дії норм законодавства щодо функціонування державної мови в сфері обслуговування. Ситуацію він прокоментував в ефірі каналу "Україна 24".

Від 16 січня 2021 року, коли українська мова офіційно стала мовою обслуговування споживачів, секретаріат омбудсмена отримав близько сотні звернень, частину з них оформлять як скарги для подальшого реагування.

Кремінь сказав: "Переважно вони стосуються в тому числі контенту окремих інтернет-сайтів, реклами, вивісок. Була скарга, що хтось із керівництва ОСББ не хоче спілкуватися з жителями конкретного будинку. З кожним випадком ми будемо розбиратися і з'ясовувати, відправляти свої рекомендації. А щодо злісних порушників ми будемо діяти рішуче".

Він також прокоментував конфлікти, які відбувалися після набуття чинності новими нормами. Кремінь зауважив, що це "не більше ніж емоції".

"Можливо, це витівки "п'ятої колони", можливо, комусь ще б хотілося, щоб в Україні діяло інше законодавство. Закону півтора року, було багато емоцій і під час його реєстрації, і під час обговорення, і коли він набрав чинності. Це такі речі, які ми сприймаємо як неминучі", – наголошує він.

За його словами, тепер кожен громадянин України має право отримувати інформацію українською мовою і додав: "Мене ображає, коли громадяни України саботують виконання мовного закону, коли деякі з "політичних туристів" знаходять тисячу й один спосіб обійти закон. Це неприйнятно, нецивілізовано і по-хамськи".

Як повідомляв 5.UA, що від 16 січня 2021 року українська мова стала мовою обслуговування споживачів у нашій країні. Також відомо, що для порушників мовного закону вже підготували штрафи.

Джерело матеріала
loader
loader