Піар Порошенка пішов з «України». Про що говорили й кого піарили теленовини в лютому 2020 року
Піар Порошенка пішов з «України». Про що говорили й кого піарили теленовини в лютому 2020 року

Піар Порошенка пішов з «України». Про що говорили й кого піарили теленовини в лютому 2020 року

Піар Порошенка пішов з «України». Про що говорили й кого піарили теленовини в лютому 2020 року - Фото 1

Із січня 2020 року «Детектор медіа» публікує щотижневі підсумки моніторингу новин центральних телеканалів з інфографікою.

Підсумки грудня 2019 року тут, січня — тут.

Оцінюючи кількість згадок у новинах, слід мати на увазі, що до вибірки моніторингу потрапляють лише головні випуски новин.

Оскільки на центральних телеканалах загального інтересу щодня виходить іще 2-3 випуски, а на 5 каналі та «112» новини щогодини, абсолютна кількість матеріалів, у яких згадуються кандидати, вочевидь, набагато більша.

Натомість наші показники дозволяють побачити співвідношення уваги, яку канали приділяли політикам.

Популярність політиків у новинах.

Політичне життя після січневих канікул пожвавилось, і згадок про політичні партії в новинах побільшало.

На першому місці за кількістю згадок залишається «Слуга народу».

Нейтральні згадки про партію монобільшості розподілені по всіх каналах, але найбільше їх на «Україні».

На цьому ж каналі найбільше як негативних, так і позитивних матеріалів про «Слугу народу».

У негативному ключі про партію влади говорили також «Інтер» і 5 канал, а в позитивному — «Інтер», «1+1» та ICTV.

Помітно зросла в порівнянні із січнем кількість згадок про «Опозиційну платформу — За життя».

Дві третини матеріалів, у яких ідеться про партію, — позитивний піар, переважно на «Інтері».

Окрім каналу Фірташа-Льовочкіна, «ОПЗЖ» піарив лише «112».

По одній негативній згадці про «ОПЗЖ» було на 5 каналі та «1+1».

«Європейська солідарність» збільшила присутність у новинах на третину в порівнянні з минулим місяцем.

Найбільше позитиву про цю партію виходить на 5 каналі, який належить лідерові «ЄС» Петрові Порошенку.

Також у позитивному ключі її згадували «Інтер» та СТБ.

А ось «Україна» стала приділяти «ЄС» менше уваги.

Єдиний негативний матеріал про «Європейську солідарність», зафіксований в аналізованих новинах протягом лютого, вийшов на «1+1».

Майже вдвічі побільшало згадок про «Батьківщину», проте переважно вони нейтральні — стосуються участі партії та її лідерки в парламентському житті.

Поодинокі позитивні матеріали про «Батьківщину» виходили на «Інтері», «Україні» та ICTV.

Побільшало в новинах і «Голосу», а обидва позитивні згадки про цю партію належали ICTV.

Піар Порошенка пішов з «України». Про що говорили й кого піарили теленовини в лютому 2020 року - Фото 2

Матеріали з ознаками замовності.

Загальна кількість матеріалів із ознаками замовності в новинах зросла — в січні їх було 124, в лютому 156.

У лютому підозрілі матеріали становили 6,2 % від загальної кількості проаналізованих новин.

Більше половини таких матеріалів показав «Інтер», різко відірвавшись від «України»: в січні показники цих каналів були майже однакові, в лютому «Інтер» уже випереджає «Україну» мало не вдвічі.

Кількість підозрілих матеріалів у новинах інших каналів на порядок менша, ніж у двох «лідерів» рейтингу.

Найменший показник — три матеріали в інтересах «ОПЗЖ» — має канал «112», а суспільний «UA: Перший» уже традиційно залишався чистим від гаданої джинси.

На першому місці серед гаданих замовників прихованої реклами та піару — «Опозиційна платформа — За життя».

Цю першість уже другий місяць забезпечує переважно канал «Інтер», який піарить партію своїх інвесторів у кожному випуску новин.

На другому місці залишається Рінат Ахметов, чий високий показник забезпечений щоденним піаром на «Україні».

А на третє місце несподівано вирвалася постійна героїня новин «Інтера» — Юлія Світлична, яку спільні зусилля «ОПЗЖ» та «Слуги народу» ведуть до перемоги на проміжних виборах на Харківщині.

«Детектор медіа» окремо описував цей джинсовий феномен.

Якщо в січні Світличну піарили тричі, то за лютий «Інтер» показав у праймових новинах 15 сюжетів.

Можна прогнозувати, що в березні показник буде не меншим, адже колишня голова Харківської ОДА залишається щоденною героїнею «Подробиць».

Ще один герой рейтингу, показник якого різко зріс, — Віктор Пінчук.

Згадок про нього побільшало вдвічі, а до піару олігарха доклалися не тільки його канали ICTV та СТБ, а й «Інтер» з «Україною».

А ось кількість піару Сергія Капліна, якого роками просуває у своїх новинах «Інтер», зменшилась із січневих 12 матеріалів до восьми.

Показник Олега Ляшка — сім матеріалів за місяць — залишився незмінним, як і симпатія каналу «Україна» до колишнього народного депутата.

Найцікавіша зміна, яку ми побачили з результатів лютневого моніторингу, — зникнення піару Петра Порошенка та «Європейської солідарності» з «України» та його поява на «Інтері».

Із шести підозрілих матеріалів в інтересах експрезидента чотири вийшли на його власному 5 каналі, два — на «Інтері».

В січні піар Порошенка був зосереджений на «Україні».

Матеріали в інтересах Дмитра Фірташа очікувано зосереджені на його каналі «Інтер», а ось піар Володимира Зеленського розподілений між «Інтером», «Україною», ICTV й «1+1».

Причому «Плюси», попри усталений у народній уяві імідж захисників Зеленського, піарили президента лише один раз.

Піар Порошенка пішов з «України». Про що говорили й кого піарили теленовини в лютому 2020 року - Фото 3

Дотримання стандартів.

Загальна кількість новин у коротшому місяці лютому дещо менша, ніж у січні, а ситуація з дотриманням стандартів стала дещо гіршою.

У порівнянні із січнем зросла кількість порушень стандарту відокремлення фактів від коментарів — переважно завдяки емоційним сюжетам про епідемію коронавірусу.

Найбільше матеріалів із порушенням цього стандарту на СТБ — 58 %, а «Україна» та «1+1» мають показник 51 %.

На цьому тлі майже ідеальними виглядають новини суспільного мовника, де стандарт відокремлення фактів від коментарів порушений лише в 6 % матеріалів, а стандарт балансу думок — у 2 %.

Піар Порошенка пішов з «України». Про що говорили й кого піарили теленовини в лютому 2020 року - Фото 4

Географія новин.

Новин з України в порівнянні з попередніми місяцями побільшало на кілька відсоткових пунктів: тепер їх 80 % від загальної кількості.

В лютому приблизно на третину від звичних показників зросла частка київських новин — і, відповідно, поменшало новин із регіонів.

94 матеріали з Полтавської області, яка зазвичай належить до «білих плям», — це наслідок розміщення евакуйованих із Китаю українців у Нових Санжарах.

Через це Полтавщина вийшла на третє місце за кількістю матеріалів після Донецької та Київської областей.

Цього разу білі плями — Кропивниччина та Хмельниччина, з яких в ефір вийшло по кілька матеріалів.

Піар Порошенка пішов з «України». Про що говорили й кого піарили теленовини в лютому 2020 року - Фото 5

Тематична структура.

Найбільше матеріалів цій тематичній категорії присвячував «112» — 39 %.

Найбільш політизованими традиційно були новини «Інтера» (37 % політичних матеріалів) та 5 каналу (29 %).

Кримська тематика, попри певне зростання уваги до подій на півострові, належить до найменш популярних.

Піар Порошенка пішов з «України». Про що говорили й кого піарили теленовини в лютому 2020 року - Фото 6

Щотижневі підсумки моніторингу читайте тут.

Теги за темою
Статті
Джерело матеріала
loader
loader