/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fa6017dcb2494184841c8e2f1ae3754d7.jpg)
Штучний інтелект тепер перевіряє кандидатів на роботу ще до того, як люди з HR їх побачать
Все частіше кандидати на роботу звертаються до віртуальних рекрутерів для проведення відбіркових скринінгів. Розмовні агенти, побудовані на моделях великих мов, допомагають рекрутинговим фірмам та компаніям з працевлаштування реагувати на кожного заявника, проводити співбесіди цілодобово та знаходити найкращого кандидата у дедалі більших кадрових резервах.
За даними Товариства управління людськими ресурсами (SHRM), дедалі більше організацій використовують штучний інтелект для рекрутингу, щоб автоматизувати пошук кандидатів та спілкуватися з ними під час співбесіди. Кандидати на роботу також дедалі частіше звертаються до штучного інтелекту, щоб швидко адаптувати свої резюме та супровідні листи, а також миттєво подавати заявки. LinkedIn повідомив, що кількість заявок на вакансії зросла на 30 відсотків за останні два роки, частково завдяки штучному інтелекту, причому на деякі вакансії протягом кількох годин надходять сотні заявок.
Існує висока ймовірність того, що люди колись отримають дзвінок від ШІ, сказав Нікол Бредфорд, виконавчий директор SHRM. «Ми збираємося перейти від припущення, що це людина і що ШІ здивований, до припущення, що це ШІ».
Як працюють співбесіди зі штучним інтелектом
У випадках використання штучного інтелекту кандидатам на роботу часто повідомляють, що під час процесу подання заявки з ними може зв’язатися віртуальний рекрутер. Невдовзі після цього їм може бути надіслано текстове повідомлення або електронний лист із подальшими інструкціями, які можуть містити посилання на співбесіду або запит на запис на співбесіду. Співбесіди, що проводяться телефоном або відеозв’язку, можуть тривати від кількох до приблизно 20 хвилин, залежно від досвіду кандидата та запитань фірми, що наймає.
Запитання можуть бути як простими, так і складнішими, наприклад, прохання описати конкретні сценарії та рішення. Агенти можуть завершити співбесіду, якщо кандидат не відповідає мінімальним вимогам. Деякі дозволяють ставити запитання, хоча агенти можуть не мати змоги відповісти на всі з них. (Під час тестового дзвінка, проведеного The Post, один агент не зміг надати жодної інформації про години роботи чи компанію, яка його наймає.)
Потім агент передає рекрутерам резюме або стенограми, а іноді й відео- чи аудіозаписи. Кадрові компанії заявили, що деякі з них також мають індикатори настрою, які можуть сигналізувати про проблеми, наприклад, коли кандидат розчарований. Фірми, з якими спілкувалися The Post, заявили, що кандидати можуть відмовитися від співбесід зі штучним інтелектом без наслідків. Агенти збирають інформацію з відбіркових дзвінків, щоб допомогти рекрутерам вибрати, яких кандидатів просунути до наступного кроку, повідомили три компанії, які використовують ботів.
Кандидати на роботу кажуть, що отримують повідомлення від агентів на ім'я Рекрутер Джеймі, Робін, Енджел та Рая, які є віртуальними рекрутерами з різних компаній. Для багатьох це трапляється вперше, і деякі запитують у соціальних мережах, чи справжні ці агенти.
Але рекрутингові фірми кажуть, що це лише питання часу, коли дзвінки від рекрутерів зі штучним інтелектом стануть нормою.
«Найкращий спосіб описати Angel – це цілодобова технологія, яка посилює зусилля нашої команди з підбору персоналу», – сказав Адам Семплз, президент відділу рішень для талантів у Atrium, що використовує віртуальний рекрутер під назвою Angel. «Це не рішення про найм. Вони залишаються на розсуд команди з підбору персоналу».
Деякі кандидати, з якими співбесідували віртуальні рекрутери, кажуть, що агенти перебивали їх, неправильно розуміли або відчували безособову реакцію, і вони хвилювалися, що їхні відповіді не будуть точно записані або оцінені.
Джен Глейзер, дизайнерка навчальних матеріалів та мешканка Шарлотти, спробувала обійти штучний інтелект. Але агент сказав їй, що найкраще спочатку пройти віртуальну співбесіду, а потім її перенаправлять до людини. Процес здався простим — п'ять хвилин з агентом. Але вона каже, що цей досвід спантеличив її.
Агент ставив запитання, які, на її думку, людина не мала б виникнути після прочитання її резюме. І хоча бот говорив по-людськи та чуйно, йому бракувало емпатії. Запитавши про її досвід роботи, бот перебив її на півслові. Потім, попросивши повторити відповідь, яку він не зрозумів, він відповів: «Немає проблем. Я вам передзвоню», і поклав слухавку.
«Я подумала, що це дурість», – сказала вона, додавши, що він так і не передзвонив їй. «Я просто кинула його, бо не могла зв’язатися з людиною».
Здавалося, що віртуальний рекрутер Ніші Каушал мав часові обмеження: він переривав її, коли вона говорила занадто довго, і залишав без відповіді, якщо її відповідь була короткою. Це викликало в неї занепокоєння щодо того, як штучний інтелект може підсумувати її відповіді та чи перевірить її людина.
«Оскільки штучний інтелект не ідеальний, хто знає, що він отримав», — сказав Каушал, спеціаліст з обробки даних із затоки Сан-Франциско. «Там було сказано, що рекрутер-людина зв’яжеться зі мною, якщо я йому сподобаюся, але чи мене відфільтровує людина чи штучний інтелект?»
Деякі віртуальні рекрутери, такі як Рая з ІТ-консалтингової та кадрової фірми Akraya, оцінюють та ранжують кандидатів за критеріями, встановленими роботодавцем. Рекрутери-люди можуть переглядати рейтинг, а також резюме, стенограми та відеозаписи за допомогою штучного інтелекту. Рая також може виявляти, коли кандидат відволікається або читає інший екран, на основі руху очей. Агенти, такі як Ангел з Atrium та Анна ШІ з рекрутингової фірми PSG Global Solutions, здебільшого виконують роль збирачів інформації, що вимагає від людей проведення оцінки.
Іноді агент з відбору персоналу може бути кращим за людину, наприклад, у сфері підтримки клієнтів або сезонних роздрібних продажів, кажуть деякі кадрові компанії. Рекрутери поспішають зі стислими термінами, що може призвести до вигорання та зниження ефективності.
Віртуальний рекрутер «Анна не втомлюється», — сказав Девід Кох, директор з трансформації та інновацій у PSG.
Кандидатам, які зустрінуться з Raya через відеоспівбесіду, не доведеться спрощувати свої відповіді чи перекладати технічні терміни, оскільки штучний інтелект навчений предметній експертизі, сказав Амар Панчал, генеральний директор Akraya.
«Якість співбесід покращилася», – сказав він. «Ви проводите співбесіду з експертом, тож говоріть як експерт».
Тіффні Келлер, яка керує професійною тренінговою та коучинговою фірмою в Аллені, штат Техас, сказала, що була здивована співбесідою зі ШІ, але вважає, що це був хороший досвід.
«Це змушує вас думати інстинктивно, спираючись на ваші знання», – сказала вона, зазначивши, що транскрипція в реальному часі допомогла їй усвідомити слова-заповнювачі, які вона використовувала. «Я дуже уважно ставилася до того, щоб бути відшліфованою, і витрачала секунду на обдумування своїх відповідей, перш ніж просто випалити їх».
Шукачі роботи, яких запрошують на співбесіду зі штучним інтелектом, повинні бути готові продемонструвати свої навички та досвід, а також свою автентичність, каже Джекі Ватроус, аналітик відділу HR-технологій Gartner. Ті, хто хвилюється щодо шахрайства, повинні перевірити легітимність агента у компанії, яка наймає. Часто компанії згадують бота на своєму веб-сайті або в заявці. Якщо вам незручно проходити співбесіду зі штучним інтелектом, дізнайтеся, чи це необхідно, радять експерти.
Що ж до Родрігес, то найгірший досвід у неї був із агентом зі штучним інтелектом, який не зрозумів її прохання повторити запитання. Вона виявила, що після завершення слухавки агент передзвонював і повторював його. Вона каже, що з того часу співбесіди зі штучним інтелектом стали кращими.
«Я намагаюся знайти обхідні шляхи, щоб отримати можливість спілкуватися віч-на-віч. Я б все одно дала [штучному інтелекту] ще один шанс», – сказала вона.

