Проєкт RES-POL представив аналіз політик у секторі «Мистецтво та культура»
Експерти проєкту RES-POL представили перші аналітичні матеріали про стан галузі культури та мистецтва в Україні, її роль у повоєнному відновленні України та формування політик у сфері. Про це повідомляється на сайті Агенції економічного розвитку PPV.
«Мистецтво і культура» є одним з чотирьох секторів проєкту RES-POL (Rapid Expert Support for Culture and Media Policies in Ukraine).
У грудні під час презентації продуктів RES-POL в Києві експертки проєкту Альона Каравай, Ірина Чужинова, Ольга Дятел представили попередні результати досліджень у секторі «Мистецтво та культура».
Воно охопило пріоритезацію проблем сектору загалом та окремо кожного з підсекторів: література, бібліотеки, візуальне, аудіальне, сценічне та перформативне мистецтво, а також 5 істотних питань для розробки перших політик сектору.
Вже у січні та лютому експерти та експертки сектору оприлюднили ширші аналітичні записки, що детально описують перешкоди для розвитку кожного з підсекторів, а також два базові звіти для сектору загально.
Ці аналітики вони підготували ґрунтуючись на глибинних інтерв’ю та роботі з фокус-групами у межах сектору.
Аналітичні матеріали сектору:
- Базовий звіт «Істотні питання політики: мистецтво і культура» — описує істотні питання та ключові проблеми сектору «Мистецтво та культура» у напрямках: безпеки, мистецької освіти, інституційної спроможності, культурного продукту та людського капіталу, фінансових моделей, культурної дипломатії та інших напрямках.
- Базовий звіт «Роль мистецтва та культури у повоєнному відновленні України» — аналізує функції мистецтва під час війни та майбутньої повоєнної відбудови, його роль у роботі з колективною пам’яттю та історією, арттерапії та культурній дипломатії, а також у питанні кенселінгу російської культури та її діячів.
- Аналітична записка «Істотні питання політики: літературний сектор» — виділяє серед проблем підсектору: брак управлінських компетенцій та досвіду і гнучких організаційних моделей, необхідність переосмислення державних програм та наскрізної людино-орієнтованості, застарілу професійну освіту, брак аналітик про діяльність літературного сектору, а також проблеми з фінансуванням, оплатою праці та авторськими правами.
- Аналітична записка «Істотні питання політики: бібліотеки» — виділяє серед проблем підсектору: ризики для зберігання документальної спадщини, брак фахівців та фінансова незабезпеченість, неоновлення фондів бібліотек, неспроможність частини бібліотек на деокупованих територіях повною мірою задовольняти запити користувачів.
- Аналітична записка «Істотні питання політики: візуальне мистецтво» — серед проблем підсектору: застарілі освітні програми та брак фахівців, незбалансоване фінансування, брак досліджень у напрямках «локальне та сучасне візуальне мистецтво», перешкоди на шляху до інтеграції у світовий контекст, несистемне оцифровування колекцій та «сірий» артринок.
- Аналітична записка «Істотні питання політики: аудіальне мистецтво (академічна музика)» серед проблем підсектору виділяє: безпекові ризики — брак укриттів для навчання та концертів, фінансові перешкоди, вихід з професії та гендерну нерівність, брак підтримки ментального здоров’я, невідповідність освітніх програм до потреб ринку, потребу в нових підручниках та нотних видавництв, неузгоджену політику щодо (не)використання російських творів.
- Аналітична записка «Істотні питання політики: сценічне та перформативне мистецтво» описує проблеми підсектору у питаннях: державної політики та впливу повномасштабної війни, міжнародних відносин, фінансів та управління, мистецької освіти, створення нових культурних продуктів, оновлення репертуарів.
З детальними результатами цього дослідження можна ознайомитись тут.
Фото: презентація продуктів проєту RES-POL / PPV
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.

