Аналітики розповіли про головні тенденції на олійному ринку
Аналітики розповіли про головні тенденції на олійному ринку

Аналітики розповіли про головні тенденції на олійному ринку

Україна повернулася до традиційного використання врожаю олійних: увесь соняшник переробляється всередині країни, 90% ріпаку експортується, а великий урожай сої дозволяє як експортувати, так і переробляти.

Про це розповів аналітик зернового ринку «УкрАгроКонсалт» Максим Харченко.

«Основними товарами в експорті олійних залишаються соняшникова олія, ріпак і соя. На географію експорту впливає не обсяг урожаю, а повномасштабне вторгнення, і ми переорієнтувалися на ринки ЄС. Така ситуація буде продовжуватися і в наступних сезонах. Винятком тут є хіба що є соняшникова олія, адже цього сезону Індія зацікавилася цим продуктом з України, і тому туди вдається експортувати значні обсяги»,  зазначає Максим Харченко.

Учасники ринку наголошують, що внутрішні ціни на олію впливатимуть на рішення аграріїв, що сіяти наступного сезону. За словами Максима Харченка, ціни на соняшник і ріпак протягом останнього року постійно зростали. Для соняшнику це пояснюється нижчим урожаєм і дефіцитом на ринку, для ріпаку — активним імпортом з боку ЄС.

Зважаючи на це, експерти прогнозують у сезоні 2025/26 зростання посівних площ під соняшником за рахунок сої та ріпаку й очікують загальний урожай олійних на рівні 24 млн т. 


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua

Источник материала
loader
loader