Блокади на кордоні. Чого хоче Польща?Сюжет
Блокади на кордоні. Чого хоче Польща?Сюжет

Блокади на кордоні. Чого хоче Польща?Сюжет


Польські водії-дальнобійники влаштували акцію протесту, заблокувавши три пропускні пункти на кордоні з Україною та не пропускаючи через них вантажівки.

 
Україна знову має проблеми з Польщею. Спочатку було зерно, тепер вантажоперевезення. Десятки польських перевізників почали блокувати три прикордонні переходи з Україною у Гребенному, Дорогуську та Корчовій. Учасники блокади вимагають запровадження комерційних дозволів для українських перевізників та скорочення їхньої кількості до рівня, який існував до російського вторгнення в Україну. Водіїв легкових автомобілів, автобусів, транспортних засобів, що перевозять живих тварин, а також гуманітарну та військову допомогу обіцяють пропускати.
 
У чому суть претензій?
 
Ключовою вимогою польських перевізників є повернення системи видачі дозволів для роботи в ЄС українських перевізників.
 
Після початку повномасштабної війни з РФ Євросоюз пішов на безпрецедентні кроки для підтримки української економіки та на рік скасував необхідність одержання українцями згаданих дозволів. А влітку цього року ЄС продовжив дію цієї норми до червня 2024 року.
 
Тепер польські перевізники вимагають скасувати цю пільгу в принципі та повернути стару дозвільну систему. Ще одна вимога – посилення правил перевезень ЄКМТ, сертифікат Європейської конференції міністрів транспорту.
 
По суті, полякам не подобається, що українські перевізники, які не підкоряються європейським стандартам, як польські, можуть запропонувати набагато дешевший сервіс.
 
За даними українського міністерства транспорту, щомісяця польсько-український кордон проходять 40–50 тисяч вантажівок, які здебільшого належать українським компаніям. Це вдвічі більше, аніж до війни.
 
До війни, якщо український водій їхав до Німеччини через Польщу, він мав два дозволи: транзитне польське та німецьке – до країни призначення.
 
Отримати дозвіл було непросто: до компаній-перевізників висуваються жорсткі вимоги (які поляки тепер вимагають зробити ще жорсткішими).
 
Польські компанії, в яких працювали українці, зараз зіткнулися з відпливом водіїв: по-перше, з початком війни виїзд з України для чоловіків обмежений, а по-друге, влітку 2022 року ЄС затвердив тимчасову угоду про спрощення автомобільних перевезень між Україною та ЄС , відоме як транспортний безвізовий режим Тепер українцям не потрібен дозвіл, і вони можуть самостійно їздити до ЄС за своїми товарами.
 
Польські компанії хочуть отримати реєстрацію в Україні та посадити за кермо українських водіїв, тому хочуть отримати доступ до українського Шляху.
 
Навесні цього року сторони продовжили безвізовий транспортний режим до 30 червня 2024 року, і польським перевізникам це явно не подобається. Вони звинувачують українських водіїв у тому, що, в’їхавши до Євросоюзу, ті починають займатися перевезеннями вже всередині Європи, демпінгуючи ціни на ринку та завдаючи шкоди місцевому бізнесу.
 
Реакція України
 
Ще до початку блокади в міністерстві інфраструктури України заявили, що більшість вимог не може бути виконана. За словами заступника голови відомства Сергія Деркача, вимоги польських далекобійників “м’яко кажучи, не корелюють з інтересами наших перевізників”.
 
Український посол у Польщі Василь Зварич назвав блокаду кордону “болючим ударом у спину Україні”, яка страждає від російської агресії.
 
“Коридори солідарності між Україною та ЄС під загрозою. Закликаємо припинити блокаду кордону”, – наголосив Зварич.
 
 



Источник материала
loader
loader