Користувачі медичної інформаційної системи Helsi почали повідомляти, що виявляють записи до лікарів, яких вони насправді не відвідували. На цю ситуацію, зокрема, звернула увагу Наталія Макогон, колишня комунікаційниця Київського метрополітену з понад 6 тисячами підписників у Facebook.
«Хтось прийшов у мій Helsi-кабінет, записався і пройшов відеоконсультацію у мого сімейного лікаря. — написала вона 11 травня. — Попросила в чоловіка перевірити свій. Виявилось у нього крутіше — хтось проходить обстеження, бо стоять записи на флюорографію, аналіз крові, до травматолога і уролога. І мені ця історія не ок».
Під час обговорення допису з’ясувалося, що з аналогічими ситуаціями уже зіштовхнулися десятки користувачів.
У випадку Наталії Макогон виявилося, що візит у системі зареєстрував не сімейний лікар, а лікар вторинної ланки.
«Крім власне консультації, мені ще призначили обстеження гінеколога і рентген», — написала вона в оновленні до посту.
Тим часом Ігор Соловей оприлюднив відповідь Національної служби здоров’я України на його запит щодо «фейкового» запису до сімейного лікаря. Саме НСЗУ здійснює контроль коректності внесення даних до Єдиної державної системи охорони здоров’я, які є основою для оплати праці лікарів.
У відповіді зазначено, що у лікаря-ендоскопіста Консультаційно-діагностичного центру Голосіївського району Києва взяли письмове пояснення, в якому він зазначив, що випадково вніс інформацію про візит громадянина Соловея до лікаря. Медичний запис відредагували, — додали статус «помилковий».
У Helsi заявили, що втручання у роботу електронної системи сторонніми особами не було, відтак персональні дані пацієнтів не були скомпроментовані, повідомив «Forbes Україна».
«Система передбачає внесення даних лише лікарями, можливостей втручання в роботу системи третіми особами не існує, оскільки всі дії в системі фіксуються», — зазначив член наглядової ради Helsi Дмитро Шимків.
Відповідаючи на скарги користувачів, у компанії заявили: «Те, що ви бачите «некоректні» прийоми від лікарів — це результат роботи прозорої системи, в якій пацієнт контролює свої медичні дані, а саме бачить усі записи про себе».
«Якщо запис про візит дійсно був помилковим, то за прізвищем лікаря та вказаним медзакладом можна до них звернутися за поясненням або написати у службу підтримки Helsi», — порадили в Helsi.
На даний час в інформаційній системі Helsi зареєстровано 25,2 мільйона користувачів та 33 500 лікарів. Система заробляє на платі за підписку від лікарень, для пацієнтів сервіс безкоштовний.
Нагадаємо, в Україні створили чатбот, який розповідає про безоплатні медичні послуги та права пацієнтів.
Фото: Наталка Макогон / Facebook, Helsi / Telegram