Voloshyn Gallery представили поп-ап виставку “Пам'ять на її обличчі. Частина 2”
Voloshyn Gallery представили поп-ап виставку “Пам'ять на її обличчі. Частина 2”

Voloshyn Gallery представили поп-ап виставку “Пам'ять на її обличчі. Частина 2”

Поп-ап виставка українських художників “Пам'ять на її обличчі” вперше була представлена у Маямі із 5 лютого до 28 березня 2022 року. У другій частині беруть участь Нікіта Кадан, Леся Хоменко, Ніколай Карабінович, Марія Сулименко, Влада Ралко та Олексій Сай. Куратор проєкту – Омар Лопес-Чахуд.

Проєкт представляє собою рефлексію митців на історичні події та процеси, взаємодію минулого і теперішнього, погляд авторів на майбутнє. Художники актуалізують питання національної ідентичності, руйнування і відродження. Виставка також відображає події, які трапилися 24 лютого 2022 року після вторгнення росії на територію України. Це фіксація фізичного знищення, колективної тривоги й болю. Про таке неможливо мовчати, про це має говорити весь світ.

““Пам’ять на її обличчі” є особливим поглядом і на минулі, і на сучасні історичні події, які формують українську ідентичність. Митці, які беруть участь у виставці, використовують візуальну мову, яка поетично зображує їхні почуття та досвід. Їхня творчість перетинає час та простір і сягає ширшої аудиторії, допомагаючи знайти спільну мову’’,— коментує Омар Лопез-Чахуд.

Voloshyn Gallery представили поп-ап виставку “Пам'ять на її обличчі. Частина 2” (фото 1)

У рамках поп-ап виставки “Пам'ять на її обличчі. Частина 2’’ Voloshyn Gallery представляє роботи Нікіти Кадана із серії "Національний пейзаж" та "Стрибок тигра". "Стрибок тигра" – це реконструкція саморобних списів, виготовлених зі звичайних інструментів, які використовували робітники Горлівського машинобудівного заводу під час збройного повстання у 1905 році. У серії "Національний пейзаж" Нікіта Кадан зображує пейзаж як свідка крові, вбивств, знущань людини над людиною. Автор пропонує осмислити масове насильство в минулому, та відшукати свою ідентичність в темряві історії.

Леся Хоменко у серії живописних робіт "Дача Вернадського" рефлексує над історичною пам’яттю і робить акцент на локальному контексті. Серія картин зображує дім академіка Вернадського на Бутовійгорі недалеко від селища Шишаки, де тойпрацював над теорією про ноосферу. Під час роботи над картинами Хоменко використовувала архівні фотографії садиби академіка. Пізніше, під час поїздки туди, авторка зробила власні фото. Проте це місце заросло деревами. "Серед цих сучасних зарослів у мене виникло відчуття загубленості, невпізнавання — воно і лягло в основу роботи", — розповіла художниця.

Влада Ралко представляє свою серію "Знаки". У роботах художниця піднімає питання ідентичності, актуальних соціальних і політичних контекстів, занурюючись в екзистенційні глибини болю і страждання колективного тіла. Серія "Знаки" Влади Ралко є однією з найважливіших у її практиці і сьогодні. Твори із серії не мають однозначних інтерпретацій, принаймні на перший погляд.

Нові роботи Олексія Сая містять портрети олов’яних солдатиків у діловому одязі, через які він досліджує формування класу офісного планктону. Його герої — безликі менеджери, які стають більш людяними і набувають особистісних рис внаслідок старіння і відходу від ідеалів суспільства споживання.

Акварельні картини Марії Сулименко із проєкту "Скляний світ людей і речей" прості та лаконічні, і водночас зачаровують глядача. Усе, що відбувається, нагадує сповільнені, або застиглі у невагомості сцени, занурені у прозоре сіре повітря. Авторка делікатно і досконало зібрала усі деталі, але при цьому зберігаючи відчуття імпровізації та невимушеності. Персонажі картин існують поза часом, вони розміщені в умовному, іноді наївно окресленому просторі, образи якого відсилають швидше до підсвідомого ніж до реального.

"Якнайдалі" — це мультимедійна робота Ніколая Карабіновича про уявне майбутнє. Це проєкт, який митець робив в Одесі, Києві, Генті, Амстердамі, Сент-Круа, Берліні, Цюріху, Штутгарті, Стамбулі, Тбілісі, Салоніках, Гронінгені, Антверпені, Братиславі, Чернівцях і Садагорі. Мультимедійна робота заглиблюється у коріння сім’ї художника, зокрема, у його грецьке походження з боку батька та єврейське коріння з боку матері, а також родинні зв’язки з Одещиною, до якої прагнули численні імперські сили.

Поп-ап виставка триватиме із 1 до 25 квітня 2022 року.

Вхід вільний за попередньою реєстрацією: voloshyngallery.miami@gmail.com.

Читайте також: Попри війну: Україна буде представлена на Венеційській бієнале.

Источник материала
Упоминаемые персоны
loader
loader