Володимир Приходько: спадковий машинобудівник і виробник «чудо-поїздів» для українських залізниць
Володимир Приходько - спадковий радянський інтелігент, який зумів вчасно увійти в ряд «нових українців» і продовжив заробляти десятки мільйонів на продукції сумнівної якості.
Біографія
Володимир Приходько народився в інтелігентній радянській родині в важкі часи. Майбутній «батько» вітчизняного машинобудування народився в евакуації в Сибірі.
Народився мільйонер в сибірському місті Омськ в 1942 році.
Сім’я
Батьком Володимира Приходька був Іван Митрофанович - видатний радянський начальник, який займав пост начальника відділу будівництва одного з заводів, що випускають танки марки Т-34.
В Україну сім'я Приходько потрапляє лише в 1947 році. Тоді батько Володимира стає одним з найбільш впливових людей в невеликому місті Крюків-на-Дніпрі, який сьогодні має назву Кременчук.
Молодий Приходько, директорський син, стає частиною радянської "золотої молоді". Цілком логічно, що син впливового батька вирішив піти по його стопах.
Володимир Приходько має сина Павла і внучку Анастасію. Відзначимо, що єдина дитина «головного машинобудівника» працює в Росії, де представляє інтереси заводу батька.
Освіта
Після закінчення школи, Приходько-молодший вступив до машинобудівного технікуму. У період з 1960 по 1963 рік майбутній доларовий мільйонер працював простим слюсарем і техніком-конструктором на заводі свого батька.
На підвищення Володимир Приходько пішов в 1963 році, коли по протекції батька влаштувався в найбільш престижне радянське училище імені Баумана в Москві.
У 1977 році Володимир Приходько, сім'я якого всіляко допомагала його успіху, закінчив Інститут підвищення кваліфікації. Майбутній «менеджер» отримав типову радянську підготовку в школі керівних працівників індустріальних областей.
У 80-ті роки в житті і кар'єрі Приходько все продовжує «йти як по маслу». Молодий начальник закінчує Інститут управління народним господарством і стає кандидатом наук.
Кар'єра і бізнес
Закінчивши виш, молодий машинобудівник отримав можливість проявити себе. Володимир Приходько, біографія якого ретельно «вибілена» його співробітниками, довгий час працює на автомобільному заводі в Кременчуці.
Молодий інженер працює над створенням сумнозвісних «КрАЗів». У період з 1967 по 1978 рік фахівець проходить шлях від інженера-конструктора до заступника начальника одного з цехів.
Приходько-молодший невпинно рухається до успіху і стабільно піднімається на саму вершину тодішньої радянської ієрархії. У 1978 році Володимир Приходько стає головним інженером вагонобудівного заводу в Крюкові.
Відзначимо, що саме створенням «кращих радянських вагонів», наш герой увійде в історію не тільки радянської економіки, але і молодої української держави.
У 1988 році життя «радянського золотого хлопчика» почало змінюватися. В СРСР почалася перебудова, яка докорінно змінила життя і кар'єру майже всього населення величезної країни. Однак, Володимир Приходько розуміє ті виклики, з якими йому довелося зіткнуться і вчасно адаптується.
«Спадковий» начальник обирається генеральним директором Об'єднання вагонобудування в Кременчуці.
Володимир Приходько з кінця 80-х зберігає місце глави одного з найбільших машинобудівних підприємств України. Однак, досвідчений радянський керівник встигає вчасно «перефарбовуватися» і міняти назву своєї посади, при цьому повністю зберігаючи контроль над заводом в Кременчуці і значною часткою українського машинобудування.
Колишньому комуністу довелося швидко підлаштовуватися під нові економічні умови і застосувати всі свої зв'язки, щоб залишити ввірене йому підприємство «на плаву». Так, Володимир Приходько одним з перших перевів свій завод на «ринкові рейки», тобто почав працювати виключно на основі самоокупності та господарського розрахунку. Крім того, син колишнього комуніста ввів на своєму підприємстві поняття оренди, шокувавши свій персонал і колег.
Опинившись на межі закриття, Володимир Приходько починає боротьбу за виживання - скорочує робітників і їх зарплати і починає роботу над збільшенням номенклатури продукції і розширенням ринків збуту.
Саме після розпаду СРСР КВБЗ почав випускати продукцію, яка користувалася недоброю славою - контейнери, автогрейдери, незручні і застарілі, але дешеві вагони і іншу продукцію для перших українських олігархів.
Директор, який почав свою кар'єру ще під час Хрущова, має серйозні амбіції з виготовлення нових, швидких, комфортних і екологічно чистих складів. На КВБЗ представлені швидкісні поїзди для традиційної і підземної залізниці, які Володимир Приходько намагається продати новому уряду.
Володимир Приходько є одним з небагатьох представників старої радянської школи, що залишаються на своїх постах на великих українських підприємствах. 76-річний генеральний директор КСВЗ не збирається йти на спокій і намагається знову перебудуватися відповідно до нових економічних умов в країні.
Початок і середина поточного десятиліття виявилися складними для одного з найбільших машинобудівних підприємств України. Так, економічний спад і війна поставила перед Володимиром Приходько і КВБЗ нові виклики, з якими він, по всій видимості, справляється.
Так, директор знову повернув своє підприємство до виготовлення продукції військового призначення. Саме замовлення від Міністерства оборони може стати «рятувальним колом» для застарілого підприємства і його власника.
Крім того, Володимир Приходько намагається адаптуватися до нових умов на залізниці. КВБЗ поставляє для «Укрзалізниці» поїзда класу «Тарпан», які є більш дешевою, але менш якісною альтернативою швидкісним локомотивам з Кореї марки Hyundai.
У 2018 році Володимир Приходько та КВБЗ зірвали «джек-пот», який дасть їм можливість протримається «на плаву» ще одне десятиліття. Так, між українським «гігантом» і американською компанією General Electric був підписаний вигідний контракт на виробництво локомотивів на замовлення держави.
Передбачається, що на потужностях КВБЗ буде створено близько двох сотень поїздів для української залізниці. Суми контракту Приходько з американською компанією оцінюються в мільярди гривень. Крім того, спеціально для виконання «замовлення століття» на підприємстві наймуть близько 100 нових співробітників.
Володимир Приходько, біографія якого ретельно відредагована в офіційних джерелах, позиціонує себе, як вченого, підприємця і благодійника. Так, глава КВБЗ є власником Державної премії в галузі науки і техніки.
Відзначили Приходько і в Росії, де свого часу вручили йому орден Дружби.
На Батьківщині машинобудівника нагородили орденом «За заслуги» та орденом Нестора Літописця. Володимир Приходько також є власником медалей «Золотий Меркурій», «Золота Фортуна», «Золотий ягуар» і багатьох інших. Колишній комуніст визнаний заслуженим машинобудівником України, почесним транспортником країни і «головним вагонобудівником».
Володимир Приходько намагався будувати кар'єру політика і кілька разів обирався в Полтавську обласну раду. Має звання почесного жителя Кременчука.
Офіційні джерела «ліплять» з Приходько благодійника. Машинобудівник називається засновником фонду «Крюковагон», який нібито допомагає людям похилого віку та інвалідам. Однак, суми допомоги знедоленим, також як і їх імена - не розголошуються.
Компромат та чутки
Володимир Приходько опосередковано став об'єктом для нарікань мільйонів українців. Так, голова КВБЗ є головним ідейним натхненником і творцем «зручних», «красивих», «безпечних» і «екологічних» вагонів для українських поїздів і метрополітену.
З верстатів Приходько виходять численні пасажирські вагони класу «Україна». Пасажири плацкарту, купе і СВ на собі відчули «турботу» господаря КВБЗ і його прогресивне бачення залізничних перевезень в нашій країні.
Вагони класу «Україна» досі ходять по всім українським шляхам і «радують» жителів нашої країни та численних туристів.
Володимир Приходько «доклав руку» і до розвитку підземної залізниці - метро. На потужностях КВБЗ виробляють «швидкі» ескалатори для метро, «комфортабельні» вагони, а також об'єкти моторвагонного рухомого складу.
Всього за роки керівництва Крюківським вагонобудівним заводом Володимир Приходько представив три десятки моделей і їх численні модифікації для здійснення пасажирського залізничного сполучення по всій Україні. Своєю продукцією український машинобудівник також «радує» іноземних покупців з Білорусі та Казахстану.
Володимир Приходько відповідальний за випуск тисяч пасажирських вагонів, які відрізняються гучністю і небезпекою для навколишнього середовища.
Господар КВБЗ позиціонує себе як вченого. Володимир Приходько є кандидатом технічних наук і автором десятка наукових робіт. Має звання професора Університету Кременчука.
Напрочуд, але старий радянський і новий український машинобудівник активно працює над оновленням продукції свого підприємства, яке давно має не найкращу репутацію. Приходько намагається «перебудуватися» і почати виробляти електропоїзди, які могли б розвивати швидкість до 220 кілометрів на годину.
Декларація
Володимир Приходько десятиліттями не покидає списки найбагатших людей України. Так, колишній комуніст є доларовим мільйонером, який не втратив свого багатства навіть в найгірші для країни часи. Станом на сьогодні, на рахунках господаря КВБЗ знаходиться від 80 до 100 мільйонів доларів.