Михайло Кавицький - бізнесмен, президент найбільшої компанії-ритейлера класу люкс, що представляє в Україні колекції чоловічого, жіночого одягу, взуття, аксесуарів провідних світових дизайнерів
Михайло Кавицький і його дружина Оксана - власники компанії Helen Marlen Group, в магазинах якої одягаються політики, бізнесмени і представники шоу-бізнесу.
Кавицький - ефективний управлінець, який контролює всі процеси в сімейній компанії, що володіє хорошою інтуїцією і міцними аналітичними здібностями. Веде відповідний образ і стиль життя - екстремал в гірських лижах, займається дайвінгом. Захоплюється грою в теніс. Член ради директорів українського тенісного клубу.
Біографія
Народився 13 серпня 1966 року в місті Києві.
Сім'я
Дружина - Оксана Кавицька. Навчалася в київській середній школі №17, де і познайомилася з Михайлом. Закінчила Національний технічний університет України, механіко-машинобудівний факультет. Вийшла заміж в 1986 році, через рік у них народився син. Разом - понад тридцять років. Одна з найміцніших пар в українському бізнесі.
Син - Олексій Кавицький. Здобув освіту в київському ліцеї «Лідер». Потім вивчав маркетинг в Единбурзькому університеті, Шотландія. Творець компанії Samsonika і проєкту інтернет-ритейлу модних товарів в Україні. Управляє ключовим сайтом сімейного бізнесу HELEN-MARLEN.COM. Одружений. Виховує трьох дітей.
Дочка - Марія Кавицька. Вчитися почала в Києві, а продовжила в Швейцарії та Англії. Вищу освіту здобула в Единбурзькому університеті на факультеті «психологія». У Києві відкрила BASEMNT Street Hub, спеціалізація якого є продаж світових брендів категорії streetwear, комфортного одягу для міста.
Освіта
Навчався в математичному класі київської середньої школи №17. Закінчив Київське вище військове інженерне училище зв'язку ім. Калініна (сьогодні це Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації).
З 1988 року служив в Польщі, в рядах Радянської Армії, в ставці військ Західного напрямку. За фахом - військовий інженер-програміст. Володіє декількома мовами, в тому числі англійською та італійською.
Кар'єра і бізнес
Михайло Кавицький разом з дружиною Оксаною створили в Україні успішну компанію-ритейлер класу люкс, що працює в складних економічних умовах. До таких обставин бізнесменам не звикати: навіть старт їх бізнесу, на початку 90-х, збігся з важким періодом.
У 1991 році, після проголошення незалежності України, Кавицькі почали з продажу товарів в сусідній Польщі. У Києві реалізовували якісне взуття в невеликому магазині на Львівській площі.
У 1994 році заснували компанію Helen Marlen Group. В цьому ж році сім'я відкрила на Горького, 48, повноцінний магазин, який став абсолютним нововведенням для Києва тих років. Тут все відповідало канонам торгової точки в світових столицях моди - Парижа, Мілана, Нью-Йорка. Дизайн бутика розробив відомий італійський архітектор. Взуття, представлена в магазині за ціною до 500 доларів, була продана за два дні.
Михайло і Оксана зробили ставку на якісний товар категорії люкс, але здивували покупців і особливим сервісом, досвід якого перейняли в Італії.
Кавицькі налагодили прямі контакти з представниками провідних італійських взуттєвих фабрик і майстерень класу люкс, ставши їх офіційними представниками в Україні.
Іноземні компанії, які укладали договори і починали бізнес в Україні з Кавицькими, навіть через три десятиліття довіряють позиціонування своїх брендів виключно Helen Marlen Group. Багато власників європейських марок в дружніх відносинах з Михайлом.
У 2005 році Helen Marlen Group виділила кошти на проєкт і проведення реконструкції столичного Пасажу. Михайло Кавицький почав втілювати в реальність свою мрію - створити в Києві торгову вулицю на кшталт Monte Napoleone. На цій міланської вулиці розташовані магазини брендів високої моди, куди спрямовуються за покупками більшість гостей міста і заможні італійці.
Значне портфоліо марок Helen Marlen Group дозволило компанії створити на мапі Києва таку ж саму торговельну локацію.
У 2005 році Михайло Кавицький успішно провів переговори з керівництвом всесвітньо відомого бренду Louis Vuitton в плані співпраці. Завдяки чому в тому ж році Київ відвідав тодішній президент Louis Vuitton Ів Карселем. Так, в Пасажі, крім магазинів Helen Marlen Group, відкрився і перший в Україні магазин престижної французької марки Louis Vuitton.
На момент відкриття оновленого Пасажу якість київського шопінгу знаходилося на рівні європейських міст.
Завдяки Кавицького вулиця з магазинами високої моди стала стратегічною у розвитку інфраструктури столиці. Відкриття Louis Vuitton зумовило слідом прихід інвестицій і інших компаній - Сhanel, Dior, Prada, що позитивно відбилося на економіці міста.
Заслуги сім'ї Кавицького в 2007 році відзначили в Італії. Авторитетна асоціація італійських виробників взуття Micam визнала бізнесменів кращими зарубіжними баєрами року.
У 2009 році Михайло Кавицький підтримав ідею розвитку онлайн-продажів компанії. З тих пір напрямок e-commerce курирує син бізнесмена. Згідно з даними компанії, сайт забезпечує більше 3000 транзакцій в місяць. Середній чек відвідувачів інтернет-ресурсу складає десять тисяч гривень.
У 2014 році в Україні настала криза, пов'язаний з різким падінням курсу гривні і початком війни на Донбасі. Багато компаній зіткнулися з низкою проблем, і Михайло Кавицький також був змушений оптимізувати бізнес.
У 2018 році Кавицькі відкрили в Києві монобрендовий бутик Santoni - італійського бренду взуття ручної роботи.
Helen Marlen Group - одна з перших українських компаній по ритейлу, в якій на запрошення Михайла і Оксани працюють європейські менеджери розвитку бізнесу за західним зразком. Якісні речі повинні представлятися відповідним чином, тому Кавицькі всіх зусиль докладають для навчання персоналу.
У різні роки Helen Marlen Group забезпечувала робочими місцями до 500 осіб. На сьогоднішній день тут працюють близько 200. Згідно зі статистикою компанії, тут зберігається стабільно високий відсоток людей, які працюють десятиліттями. Багато тепер працюють з престижними компаніями в сегменті люкс-продажів в інших країнах.
Компанія, створена Михайлом Кавицького, ексклюзивно представляє в Україні більше 150 всесвітньо відомих брендів, таких як Burberry, Gucci, Loro Piana, Santoni, Salvatore Ferragamo, Gianvito Rossi, Christian Louboutin.
У Києві функціонують 14 магазинів. З них 5 - монобрендових, 9 - мультибрендових. Є сайт з онлайн-продажами, два шоурума (в Києві та Одесі) і аутлет-магазин.
Компромат і чутки
У 2013 році Михайла Кавицького в якості президента Helen Marlen Group звинуватили в ухилянні від сплати податків в приховуванні доходів.
Разом з Helen Marlen Group проблеми з податківцями часів правління Віктора Януковича виникли і у «Розетки» Чечоткін, і у МТІ Цоя, і ряду інших компаній.
Періодично з'являлася інформація про те, що нібито Helen Marlen Group не сплатила податки з більшої частини доходів до 2012 року. Михайло Кавицький і ряд інших великих підприємців перебували за крок від втрати бізнесу.
Однак, за чутками, бізнесмени зуміли «домовитися» з тодішніми податківцями і продовжили роботу. Наприклад, в 2013 році з Helen Marlen Group зажадали понад 2,4 мільйона гривень податків за раніше отримані прибутки. Відзначимо, що інсайдери стверджували: у разі «незговірливість» бізнесменів штрафи від податкової могли б бути в рази більше.
У 2017 році Михайло Кавицький розпочав судову тяганину з новими власниками його боргів перед збанкрутілим «Дельта Банком». Фонд гарантування вкладів, якому передали активи Helen Marlen Group, хотів продати заставне майно компанії в якості відшкодування боргів.
У системі електронних торгів «Прозоро» були виставлені на продаж київські магазини Helen Marlen Group. Однак Михайло Кавицький виступив зі спростуванням і заявив, що продається не сама нерухомість, а «право вимоги за кредитними договорами, забезпеченими цією нерухомістю».
Пізніше адвокати Михайла Кавицького домоглися визнання в суді недійсними більшу частину прав вимог, виставлених Фондом гарантування вкладів фізичних осіб на аукціон в системі «Прозоро».
За словами адвокатів Кавицького, суд погодився з тим, що умови кредитних договорів, укладених між позичальниками-фізособами і «Дельта Банком», містять «істотний дисбаланс договірних прав та зобов'язань на шкоду споживачу і є несправедливими по відношенню до позичальників».