Романо Фабріціо: італійський журналіст і найвідоміший футбольний інсайдер
Романо Фабріціо — у футбольному світі має репутацію надійного експерта у сфері спортивних трансферів
Біографія
Фабріціо Романо народився 21 лютого 1993 року в місті Неаполь, Італія.
Освіта
Вищу освіту Фабріціо отримав у Мілані. У нього є диплом Католицького університету Святого Серця.
Крім рідної італійської Фабріціо розмовляє англійською, іспанською та португальською мовами.
Кар'єра
Фабріціо народився в сім'ї пристрасних футбольних уболівальників. З дитинства він грав у футбол у дворі, проте про професійну кар'єру не думав. Романо подобалася журналістика і він мріяв про роботу у великому друкованому виданні або на телебаченні.
Зі старших класів школи Романо почав розсилати в різні друковані видання свої статті про футбол. У 16 років Фабріціо став співробітником невеликого інтернет-видання.
Коли Романо було 18 років, йому подзвонив незнайомий чоловік, який хотів стати футбольним агентом вихованців академії ФК "Барселона" — Жерара Деулофеу і Мауро Ікарді. Він попросив молодого журналіста написати на них профайли. Романо виконав це прохання, агент дістав футболістів і пропав.
У 2011 році Романо першим повідомив про перехід Ікарді з "Барселони Б" до генуезької "Сампдорію". Але тоді це повідомлення залишилося майже непоміченим. Адже футболіст на той момент ще не був відомим і його перехід в стан середняка серії В було малоцікавою подією.
У листопаді 2012 року знову з'явився італійський агент Ікарді, який запропонував новий інсайд про футболіста. Він розповів, що Мауро стане гравцем міланського "Інтера". Романо опублікував цю новину і вона виявилася першою та правдивою. І на цей раз дана інформація посприяла популярності Фабріціо.
19-річний журналіст отримав роботу в Sky Sport Italy в Мілані. Тут він познайомився з головним на той момент інсайдером країни Джанлукою Ді Марціо.
Досвідчений журналіст взяв під своє крило молодого неаполітанця і навчив його хитрощам спортивної журналістки. Джанлука знайомить Фабріціо з впливовими людьми у футболі, показує місця, в яких спілкуються футбольні агенти. Романо, своєю чергою, допомагає Ді Марціо з розробкою сайту і "прокачує" його соціальні мережі. В цей час Фабріціо розуміє силу соцмереж і вирішує піти в сольну кар'єру.
Журналіст отримує інформацію з найбільш достовірних джерел. Він підтримує стосунки з футбольними агентами, спортивними директорами та іншими функціонерами. Але у своїй роботі Романо завжди дотримується конфіденційності та не називає їх імена.
Фабріціо практично живе в месенджерах і соцмережах. За його словами, в період трансферів, він спить по 4 години на день, здійснює по 50 дзвінків і пише по тисячі повідомлень. За додатковою інформацією Романо не соромиться безпосередньо писати футболістам.
Слоган Фабріціо "Here we go!" став для вболівальників символом офіційного підтвердження клубу про перехід футболіста. Цей вислів знайшов таку популярність, що його почали використовувати як спортсмени, так і команди.
До 2023 року журналіст зібрав багатомільйонну аудиторію у своїх соціальних мережах. У нього підписників набагато більше, ніж у багатьох зірок футболу і навіть футбольних клубів, а також медіавидань.
Романо став настільки популярним і відомим журналістом, що видання Forbes включило його до списку найвпливовіших представників медіа до 30 років.
Перед самим закриття трансферних вікон Фабріціо запускає стріми на YouTube, на яких встигає розповідати інсайдерську інформацію, розмовляти з гостями, листуватися з джерелами, постити новий контент.
Італійський журналіст поєднав в собі надійність традиційної журналістики з оперативністю блогів і соцмереж. При цьому Романо не намагається першим повідомляти новину. Перед публікацією Фабріціо шукає підтвердження з трьох офіційних джерел.
Журналіст співпрацює з такими виданнями, як Guardian, CBS Sports, La Gazzetta Della Sport, робить аналіз останніх подій у світі трансферів для Sky Sport.
Статки
Одним з головних джерел доходу журналіста є фріланс. За кожен конкретний кейс або проєкт Фабріціо отримує різну суму. Італієць просував шоу для Sorare — фентезійної спортивної відеоігри на основі криптовалюти, оголошував про здійснення трансферів для клубів, висвітлює ту чи іншу позицію представників футбольного світу.
Сумарна зарплата Фабріціо становить від 300 тисяч до півтора мільйона євро на рік. Монетизація одного тільки X (Twitter) приносить журналісту близько 87 тисяч доларів на місяць.
Також італієць отримує гроші від прямої реклами. Його спонсорами в різні роки були пивна компанія Heineken, додаток для вболівальників Socios, Turkish Airlines, Adidas.