/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Ff7cfdb6c5903caa5850a8cb0f464a1fa.jpg)
Технологія майбутнього. Штучний інтелект допоможе авто орієнтуватися без сигналу GPS
Дослідники з Університету Суррея представили нову систему штучного інтелекту, яка може радикально змінити спосіб навігації автономних транспортних засобів без використання GPS.
Розробка здатна зменшити похибку визначення місцеположення з 734 метрів до лише 22 метрів, що відкриває нові перспективи для безпілотних автомобілів, роботизованої доставки та пошуково-рятувальних операцій.
Система отримала назву PEnG (Pose-Enhanced Geo-Localization). Її принцип роботи ґрунтується на поєднанні супутникових та вуличних зображень із використанням лише візуальних даних. Це дозволяє визначати точне місцеположення навіть у середовищах зі слабким або заблокованим сигналом GPS — у тунелях, щільно забудованих містах на кшталт Нью-Йорка чи у віддалених районах із поганим інтернет-покриттям.
Аспірант кафедри штучного інтелекту й комп’ютерного зору Університету Суррея Тевіс Шор підкреслив, що більшість сучасних систем навігації критично залежать від GPS, тоді як PEnG демонструє точність, яка раніше вважалася недосяжною без супутникових даних. Система працює у два етапи: спочатку вона обмежує область пошуку на рівні вулиці, а далі уточнює координати за допомогою оцінки відносної пози, аналізуючи положення камери та напрям її орієнтації.
Особливістю технології є можливість досягати високої точності навіть за допомогою стандартних монокулярних камер, встановлених у більшості автомобілів. За словами керівника проєкту, доцента кафедри зору роботів і автономних систем Саймона Хедфілда, це перетворює звичайну камеру на потужний інструмент навігації.
Нині команда зосереджена на створенні робочого прототипу системи в межах грантової програми університету. Директор Центру зору, мови й обробки сигналів Університету Суррея професор Адріан Гілтон наголосив, що розробка відображає орієнтований на людину підхід до штучного інтелекту: вона вирішує практичні проблеми та створює основу для більш надійних і стійких автономних систем.
Результати дослідження були опубліковані у відкритому доступі в журналі IEEE Robotics and Automation Letters, що має сприяти подальшим інноваціям у сфері навігаційних технологій.

