/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2Faa9e52ddb899329e1d6334394c656088.jpg)
Освітянин пояснив 200 балів на НМТ: дві паралельні системи освіти
В Україны вже майже завершилася вступна кампанія 2025 року. І поки більшість захоплюється тими, хто отримав на НМТ максимальний результат у 200 балів, деякі освітяни мають зовсім нерадісні думки.
Ігор Лікарчук, освітянин, колишній директор Українського центру оцінювання якості освіти, на своїй сторінці у "Фейсбуці" написав, що у більшості випадків школа майже не має відношення до високого результату її учнів на Національному мультипредметному тесті. Бо більшість учнів, які отримали 200 балів чи близькі до того результати, навчалися з репетиторами, а не за базовою шкільною програмою.
Освітянин поділився своїми думками з цього приводу:
"В Україні давно співіснують дві загальні середні освіти. Перша - офіційна. У ній головне - процес і показуха. Плани, звіти , інструкції, накази, рекомендаціі, «освітні втрати» й нескінченні «реформи». І сила-силенна чиновників, котрі з неї кормляться. Результат міряти небезпечно: бо тоді стане соромно за успіхи.
Друга – неофіційна. Репетитори, групи підготовки, онлайн-курси. Тут головне - результат. Бо якщо його нема, клієнти йдуть до іншого. Все просто: конкуренція замість інструкцій і рекомендацій. Між іншим, якщо років десять чи п'ятнадцять тому послугами цієї системи користувалися лише ті, хто готувався складати ЗНО, то тепер репетиторів у багатьох випадках наймають і для учнів початкової школи.
На мою думку, саме в цій системі готують більшість тих, хто набирає топові результати у зовнішньому оцінюванні. Іще у 2009-му якісна соціологія показувала: майже 80% абітурієнтів готувалися до складання тодішнього ЗНО з репетиторами. Думаю, що сьогодні таких майже 100%".
За словами Ігоря Лікарчука, репетиторство вже стало системним явищем в Україні. Більше того, воно створило реальну конкуренцію загальноосвітнім школам. Бо дитина формально навчається в школі, а фактично здобуває всі необхідні навички та знання у репетиторів.
Репетирори працюють на результат, бо самі зацікавлені в ньому (бо без результату учні підуть до іншого репетитора).
І 200 балів на НМТ - це не результат роботи школи, а відповідно, не її здобуток та перемога.
Це коктейль із чотирьох складників: репетитор, ресурси сім’ї, наполегливість дитини й… школа. І, на жаль, школи там — найменше,- зазначив освітянин.
Але на разі в Україні репетиторство не визнано офіційно. Така робота не зараховується в педагогічний стаж, репетиторів на зовуть на конференції.
Чому? Бо це дзеркало, у якому видно справжнє обличчя української загальної середньої освіти. Варто чесно сказати: без репетитора більшість учнів не подолали б вершини НМТ. Визнати репетиторство — це визнати безсилля офіційної системи. А хто з чиновників на таке піде?
- підсумував Лікарчук.
Раніше портал Знай писав, що студентів очікують нові виплати - кому додадуть грошей.
Крім того, ми повідомляли про зміни, які потрібні школі прямо зараз: вчителька назвала головні кроки.
Також портал інформував про платні послуги в школах та дитсадках: які права мають батьки та коли можна відмовитися.
