Google врегулював позов щодо конфіденційності дітей на YouTube
Google заплатить 30 мільйонів доларів, щоб врегулювати позов, у якому стверджується, що компанія порушила конфіденційність дітей, які користувалися YouTube, збираючи їх особисту інформацію без згоди батьків і використовуючи її для надсилання таргетованої реклами. Про це пише Reuters.
Попереднє врегулювання колективного позову було подано до федерального суду в Сан-Хосе, штат Каліфорнія, у понеділок, 18 серпня. Його має затвердити суддя Сьюзан ван Кюлен.
У Google погодились на врегулювання, але водночас заперечили свою провину.
У 2019 році підрозділ Alphabet погодився сплатити 170 мільйонів доларів штрафів і змінити деякі практики, щоб врегулювати подібні звинувачення з боку Федеральної торгової комісії США та генерального прокурора штату Нью-Йорк. Деякі критики тоді казали, що угода є занадто м'якою.
Батьки й опікуни 34 дітей звинуватили Google у порушенні десятків законів штатів, дозволяючи постачальникам контенту заманювати дітей мультфільмами, колисковими та іншим контентом, щоб допомогти збирати персональні дані навіть після врегулювання у 2019 році.
У січні суддя ван Кюлен відхилила позови проти постачальників контенту — зокрема, компаній Hasbro, Mattel, Cartoon Network та DreamWorks Animation — через відсутність доказів, що пов’язують їх із нібито збором даних Google.
Через місяць почалися переговори, які призвели до врегулювання.
У позові йдеться про дітей у США віком до 13 років, які дивилися YouTube у період з 1 липня 2013 року по 1 квітня 2020 року. Адвокати позивачів повідомили, що кількість учасників колективного позову може становити від 35 до 45 мільйонів.
Вони зазначили, що якщо 1–2% подадуть заяви (що відповідає рівню участі у подібних справах) заявники можуть отримати по 30–60 доларів кожен, до вирахування судових витрат і зборів.
Адвокати планують вимагати до 9 мільйонів доларів із врегулювання на оплату юридичних послуг.
Нагадаємо, 1 липня 2025 року Google оштрафували на 314 мільйонів доларів за використання даних з неактивних телефонів для корпоративних потреб компанії, як-от таргетованої реклами.
Фото: Google / ютуб
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
