У Києві охорона не пустила в метро чоловіка з інвалідністю через тлумачення правил
У Києві охорона не пустила в метро чоловіка з інвалідністю через тлумачення правил

У Києві охорона не пустила в метро чоловіка з інвалідністю через тлумачення правил

На станції метро "Лівобережна" у Києві стався конфлікт через різне трактування правил перевезення пасажирів на інвалідних візках. Охорона відмовилася пропустити чоловіка, який регулярно користувався метро, через суперечку щодо формулювання у внутрішньому документі метрополітену.

Інцидент стався на станції метро "Лівобережна" у Києві. Чоловік на інвалідному візку намагався скористатися підземкою, як робив це багато разів раніше, але охорона відмовилася його пропустити. Посилалися на внутрішній документ, у якому йдеться про заборону для візків "шириною більше 90 см, з електричним або механічним приводом". Саме формулювання викликало філологічну суперечку між пасажиром та охороною, пише Трамвай.

@life_of_wheelchair_user 📣 Показываю реальность, которую многие не видят. 🤝 Отметь друзей, репость, пиши в комменты — сталкивался ли ты с таким? 🎯 Подписывайся — я буду снимать больше таких “доступных” мест в Киеве. #инвалидность #доступныйкиев #инвалиднаяколяска #туалетдляинвалидов #безбарьернаясреда #инклюзия #киев #украина #жизньвколяске #социальныйконтент #реальностьтакаякакаесть #инстакиев #трэшконтент #репост ♬ Typing sound (keyboard) 1 minute(1006555) - LEOPARD

Очевидці розповіли, що чоловік намагався довести, що його візок відповідає дозволеним параметрам. Але охорона наполягала на власному тлумаченні — начебто заборона стосується всіх візків з електроприводом, незалежно від ширини.

Цей випадок викликав обурення в соціальних мережах і привернув увагу до проблеми недосконалих правил та відсутності єдиного підходу в обслуговуванні пасажирів з інвалідністю.

Що кажуть офіційні правила метро

Згідно з Правилами користування Київським метрополітеном, затвердженими 12 листопада 2019 року, особам з інвалідністю дозволено безкоштовно перевозити:

  • крісла колісні;
  • палиці;
  • милиці;
  • ходунки;
  • інші засоби підтримки для маломобільних груп населення.

У правилах не зазначено жодних обмежень щодо ширини або типу приводу для інвалідних візків. Навпаки, пасажирам на візках дозволено проходити через контрольно-пропускні пункти, а на станціях з ескалаторами передбачено використання резервного ескалатора.

Для порівняння: у правилах чітко зазначено розміри дозволеного багажу — не більше 120 см за сумою трьох вимірів. Але до інвалідних колясок такі обмеження не застосовуються.

Які права мають особи з інвалідністю

Згідно із Законом України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю", всі громадяни мають право на безперешкодний доступ до об’єктів інфраструктури, зокрема — громадського транспорту. Обов’язки перевізника передбачають:

  • забезпечення доступності для осіб з інвалідністю;
  • створення зручних умов користування транспортом;
  • супровід пасажирів на візках у разі потреби;
  • надання достовірної інформації про правила користування послугами.

Недотримання цих норм вважається дискримінацією і порушенням прав людини. Тому ситуація на "Лівобережній" є прикладом того, як недостатня поінформованість персоналу та відсутність чітких інструкцій можуть спричинити порушення прав.

Куди звертатися у разі порушення прав

Якщо ви зіткнулися з дискримінацією в метро або обмеженням прав, радимо звернутися до відповідних інстанцій:

  • КП "Київський метрополітен" — (044) 238-55-11;
  • Київська міська рада — (044) 202-62-02;
  • Уповноважений Верховної Ради з прав людини — (044) 253-74-70;
  • Українська спілка інвалідів — (044) 246-23-04;
  • Національна асамблея людей з інвалідністю України — (044) 285-26-92;
  • Центр правової допомоги — 0 800 213 103 (безкоштовна гаряча лінія).
Джерело матеріала
loader