/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F65%2F06cdbd40b922d1366431231eaa7d640b.jpg)
У Києві охорона не пустила в метро чоловіка з інвалідністю через тлумачення правил
На станції метро "Лівобережна" у Києві стався конфлікт через різне трактування правил перевезення пасажирів на інвалідних візках. Охорона відмовилася пропустити чоловіка, який регулярно користувався метро, через суперечку щодо формулювання у внутрішньому документі метрополітену.
Інцидент стався на станції метро "Лівобережна" у Києві. Чоловік на інвалідному візку намагався скористатися підземкою, як робив це багато разів раніше, але охорона відмовилася його пропустити. Посилалися на внутрішній документ, у якому йдеться про заборону для візків "шириною більше 90 см, з електричним або механічним приводом". Саме формулювання викликало філологічну суперечку між пасажиром та охороною, пише Трамвай.
@life_of_wheelchair_user 📣 Показываю реальность, которую многие не видят. 🤝 Отметь друзей, репость, пиши в комменты — сталкивался ли ты с таким? 🎯 Подписывайся — я буду снимать больше таких “доступных” мест в Киеве. #инвалидность #доступныйкиев #инвалиднаяколяска #туалетдляинвалидов #безбарьернаясреда #инклюзия #киев #украина #жизньвколяске #социальныйконтент #реальностьтакаякакаесть #инстакиев #трэшконтент #репост ♬ Typing sound (keyboard) 1 minute(1006555) - LEOPARD
Очевидці розповіли, що чоловік намагався довести, що його візок відповідає дозволеним параметрам. Але охорона наполягала на власному тлумаченні — начебто заборона стосується всіх візків з електроприводом, незалежно від ширини.
Цей випадок викликав обурення в соціальних мережах і привернув увагу до проблеми недосконалих правил та відсутності єдиного підходу в обслуговуванні пасажирів з інвалідністю.
Що кажуть офіційні правила метро
Згідно з Правилами користування Київським метрополітеном, затвердженими 12 листопада 2019 року, особам з інвалідністю дозволено безкоштовно перевозити:
- крісла колісні;
- палиці;
- милиці;
- ходунки;
- інші засоби підтримки для маломобільних груп населення.
У правилах не зазначено жодних обмежень щодо ширини або типу приводу для інвалідних візків. Навпаки, пасажирам на візках дозволено проходити через контрольно-пропускні пункти, а на станціях з ескалаторами передбачено використання резервного ескалатора.
Для порівняння: у правилах чітко зазначено розміри дозволеного багажу — не більше 120 см за сумою трьох вимірів. Але до інвалідних колясок такі обмеження не застосовуються.
Які права мають особи з інвалідністю
Згідно із Законом України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю", всі громадяни мають право на безперешкодний доступ до об’єктів інфраструктури, зокрема — громадського транспорту. Обов’язки перевізника передбачають:
- забезпечення доступності для осіб з інвалідністю;
- створення зручних умов користування транспортом;
- супровід пасажирів на візках у разі потреби;
- надання достовірної інформації про правила користування послугами.
Недотримання цих норм вважається дискримінацією і порушенням прав людини. Тому ситуація на "Лівобережній" є прикладом того, як недостатня поінформованість персоналу та відсутність чітких інструкцій можуть спричинити порушення прав.
Куди звертатися у разі порушення прав
Якщо ви зіткнулися з дискримінацією в метро або обмеженням прав, радимо звернутися до відповідних інстанцій:
- КП "Київський метрополітен" — (044) 238-55-11;
- Київська міська рада — (044) 202-62-02;
- Уповноважений Верховної Ради з прав людини — (044) 253-74-70;
- Українська спілка інвалідів — (044) 246-23-04;
- Національна асамблея людей з інвалідністю України — (044) 285-26-92;
- Центр правової допомоги — 0 800 213 103 (безкоштовна гаряча лінія).
