Половина респондентів в Україні та майже 60% опитаних за кордоном загалом довіряють українським новинам, — «Опора»
Половина опитаних громадян в Україні та майже 60% за кордоном загалом довіряють українським новинам, які споживають. Повністю довіряють новинам менш як 10%. Про це свідчать результати дослідження соціальної згуртованості, проведеного громадянською мережею «Опора» навесні 2025 року.
Серед респондентів в Україні 49,4% можуть довіряти більшості новин, які вони споживають, але лише 6,4% повністю в цьому впевнені. Серед респондентів за кордоном 58,8% вважають, що можуть споживати більшості українських новин.
Ще 14,6% респондентів в Україні вагається, а за кордоном варіант «важко відповісти» обрали тільки 6,7% респондентів.
Рівень довіри до українських новин, які вони споживають, однаковий серед чоловіків та жінок, а респонденти з вищою освітою найрідше вказували, що повністю можуть довіряти більшості новин, — 3,8% порівняно з 9,6% серед респондентів із середньою спеціальною освітою та 11,2% серед опитаних із загальною середньою освітою.
Згідно з дослідженням, найпопулярнішим джерелом новин для опитаних в Україні є канали і сторінки українських медіа в соцмережах та месенджерах (46.7%), а серед респондентів за кордоном — новинні канали та сторінки в соцмережах та месенджерах (53,5%). Останні є другим за популярністю джерелом новин для респондентів в Україні (40%). По третині респондентів стежать за блогерами (30,4% в Україні та 31,9% за кордоном).
Серед респондентів в Україні менше чверті 19,9% споживають новини з українського телебачення, 17,5% — від родичів, друзів, сусідів тощо, 16% — від українських загальнонаціональних онлайн-медіа.
Серед респондентів за кордоном другим за популярністю джерелом є канали та сторінки українських медіа в соцмережах та месенджерах.Третина респондентів за кордоном (31,2%) також читають міжнародні медіа. 34,3% отримують новини від родичів і друзів, а також 24,8% — із загальнонаціональних онлайн-медіа.
Дослідники «Опори» також звернули увагу, що серед опитаних зафіксували низький рівень відчуття репрезентованості в медіа. Третина респондентів іноді бачать у медіа людей із подібним до свого досвідом (31,3% в Україні, 29% за кордоном), чверть — майже ніколи (25,1% в Україні, 29,4% за кордоном), а до 15% взагалі не помічають подібного контенту.
Близько половини опитаних (42,2% в Україні, 45,8% за кордоном) хочуть бачити у новинах більше людей, схожих на себе. Це особливо помітно серед чоловіків та респондентів з воєнним досвідом.
Для дослідження соціальної згуртованості українського суспільства було проведене загальнонаціональне опитування серед дорослого населення старше 18 років, які перебувають в Україні (2050 респондентів, окрім окупованих територій), та українців, які виїхали до країн ЄС після початку повномасштабного російського вторгнення (411 респондентів).
Опитування проводилось методом CATI-CAWI — за допомогою випадкового відбору респондентів за номером телефону з подальшим запрошенням до заповнення анкети онлайн впродовж 1-5 квітня 2025 року.
Аналітичні напрацювання дослідження розроблені аналітикинями «Опори», а польова частина опитування проведена соціологічною групою «Рейтинг».
Читайте також:
- Як змінилися звички медіаспоживання українців: результати дослідження
- «Опора»: найпопулярнішими соцмережами в Україні є телеграм, ютуб та фейсбук
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.

