/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F1%2F4c1a0562f4515ad4602467ec165a9b63.jpg)
Відмова від роботи з першого дня: чому покоління Z не готове перепрацьовувати
Покоління Z / © unsplash.com
Сучасний ринок праці переживає докорінні зміни через нове покоління працівників — зумерів(народжених у 1997-2012 роках). Вони не готові виснажувати себе заради невиразних перспектив, а також не тримаються за роботу за будь-яку ціну.
Про це пише The Week.
Нещодавно з’явилися нові тенденції, що бентежать роботодавців. Молодь почала масово ігнорувати домовленості про працевлаштування. Зокрема, у США 34% зумерів зізналися, що прийняли пропозицію про роботу, але так і не вийшли на неї.
Цю поведінку описують термінами «Career Catfishing» — коли кандидат приймає кілька пропозицій, але виходить лише на одну, та «Ghosting on Day 1» — коли працівник просто зникає після першого робочого дня або навіть не з’являється. Ці тренди швидко поширилися в Європі, Канаді та Австралії.
Чому зумери змінюють ринок праці?
За словами Якова Філіппенка, гендиректора Intch, така поведінка — це «чистий хаос». Дослідження показують, що Career Catfishing практикують 34% зумерів, тоді як серед міленіалів цей показник становить 24%, у покоління X — 11%, а серед бебі-бумерів — лише 7%.
Навіть якщо зумери не звільняються відразу, 91% із тих, хто не вписався в колектив, покидають роботу в перший місяць. А 80% з решти звільняються протягом пів року.
Це свідчить про зміну епох та кардинальну переоцінку відносин між працівником і роботодавцем. Зумери, які виросли в епоху інтернету та миттєвого доступу до інформації, відрізняються від попередніх поколінь:
-
Вони швидко навчаються самостійно, що змушує переосмислити традиційну освіту.
-
Не сприймають авторитетів і не зацікавлені в побудові кар’єри будь-якою ціною. Для них важливий баланс між роботою та особистим життям.
-
Швидко помічають недоліки, на які досвідченіші працівники вже не звертають уваги.
Нові кадри змушують компанії переглянути свої підходи до управління та шукати нові шляхи взаємодії, щоб відповідати цінностям сучасного покоління.

