/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2F400db113a755cacac48f62e259a63783.png)
Квест від "Укрзалізниці": як з купівлі квитків на потяги зробили головний біль і дискримінацію
Це не боротьба зі спекулянтами, а цифрова дискримінація — так оцінює народний депутат Володимир В'ятрович ідею "Укрзалізниці" продавати квитки на деякі поїзди тільки через додаток "Дія". У підсумку, і без того непроста ситуація для декого перетворюється на справжній квест…
Разом з 17 колегами-депутатами з різних фракцій підписав звернення до "Укрзалізниці" з закликом скасувати рішення про продаж з 1 серпня квитків на популярні поїзди всередині України лише за допомогою сервісу "Дія. Підпис".
Нагадаю, залізниця під приводом "боротьби зі спекуляцією" вирішила з 1 серпня "на першому етапі" (!) скасувати можливість купувати квитки на потяги 105/106 Одеса — Київ, 91/92 Львів — Київ, 29/30 Київ — Ужгород, 12 Львів — Одеса, 27/28 Київ — Чоп як у залізничних касах, так і в інтернеті, залишивши можливість купувати та повертати квитки лише через "Дію.Підпис".
Але, по-перше, квитки й так є іменними, тож для подолання проблеми так званої спекуляції достатньо просто перевіряти відповідність прізвища і дійсність квитка, для чого у провідників вище згаданих потягів є валідатори.
По-друге, головною причиною дефіциту квитків є багаторазове сезонне перевищення попиту над пропозицією. Простіше кажучи, число бажаючих купити квитки на захід чи південь України влітку в рази перевищує технічну можливість залізниці дати стільки вагонів. І ніякі маніпуляції з системою продажів цю проблему не вирішать.
Важливо Проблеми з поверненням: з 1 серпня деякі квитки Укрзалізниці продаватимуть лише через "Дія.Підпис"По-третє, і це найголовніше – обмеження на купівлю квитків залежно від наявності у людей "Дії.Підпису" є відверто дискримінаційним і протиправним. На якій підставі мільйони людей, у яких нема "Дії.Підпису" і які не зобов’язані його мати, позбавляються права вільно купувати квитки у касі, на сайті залізниці або в мобільному додатку?!
Я вже не кажу про іноземців, для яких придбання звичайного квитка на потяг в Україні перетворюється на непростий квест.
Тому у своєму зверненні ми вимагаємо:
- невідкладно скасувати рішення про продаж та повернення квитків на потяги всередині України тільки за умови верифікації особи через "Дію.Підпис";
- скасувати такі ж обмеження, які діють для міжнародних рейсів;
- провести перевірку дотримання монопольного законодавства в діяльності "Укрзалізниці" у зв’язку зі штучним нав’язуванням сервісу "Дія.Підпис";
- реагувати надалі на застосування дискримінаційних підходів діяльності "Укрзалізниці" і зупиняти такі практики.
Автор висловлює особисту думку, яка може не збігатися із позицією редакції. Відповідальність за опубліковані дані в рубриці "Думки" несе автор.
Важливо Будуть доступними з 25 липня: "Укрзалізниця" розширила перелік поїздів із жіночими вагонами
