Юрій Поворозник, Sweet.tv: Інші гравці ринку також хотіли купити формат «Зрадників»
Юрій Поворозник, Sweet.tv: Інші гравці ринку також хотіли купити формат «Зрадників»

Юрій Поворозник, Sweet.tv: Інші гравці ринку також хотіли купити формат «Зрадників»

Онлайн-кінотеатр Sweet.tv придбав права і зняв реаліті за форматом The Traitors» - психологічну гру з елементами детектива

Українські ОТТ-платформи вже почали виробляти оригінальні серіали та програми, однак адаптацій масштабних міжнародних форматів, які зазвичай адаптують телеканали, ще не було.

Sweet.tv звернув увагу на детективне шоу, за форматом схоже на гру «Мафія», The Traitors» («Зрадники»). Воно було одним із найпопулярніших на BBC, також відкриттям для американського стримінгу Peacock. Має нагороди BAFTA, Emmy та Critics’ Choice. Дія відбувається у замку. Учасники проходять різні випробування, щоб заробити гроші, а заразом мають виявити з-поміж себе зрадників, голосують за підозрюваних і виганяють їх. А зрадники своєю чергою потай можуть усунути з гри учасників. Переможці отримають пів мільйона гривень. Та якщо серед фіналістів опиниться «зрадник» — він забере весь виграш.

Реаліті стало продовженням лінійки оригінальних продуктів платформи Sweet.tv, бо на осінь також планується прем’єра серіалу з елементами чорної комедії власного виробництва — «Ховаючи колишню». 

У інтерв’ю «Детектору медіа» головний редактор контенту та генеральний продюсер національного онлайн-кінотеатру Юрій Поворозник розказав про те, як купили формат, знімали реаліті, а також про плани його показу на платформі.

— Юрію, «Зрадники» — це перший випадок запуску масштабного реаліті саме ОТТ-платформою. Чому вирішили придбати формат The Traitors? І посилити свій напрямок ориджіналс саме реаліті, а не новим фільмовим чи серіальним продуктом? Чия це була ідея? З-поміж яких форматів обирали?

— У нашій країні реаліті-формат дуже популярний. Ми працюємо не лише з фільмами та серіалами, а й із телеканалами, тому добре розуміємо вподобання телевізійної аудиторії. Вона у нас широка. Ми розуміли, що класне реаліті зможе зацікавити глядачів і викликати резонанс — і скористалися можливістю.

Чому саме «Зрадники»? Нам хотілося зробити не просто ще одне реаліті-шоу на українському ринку, а проєкт із вау-ефектом. «Зрадники» — це один із наймасштабніших і найпопулярніших форматів у світі, який вигідно вирізняється на тлі класичних реаліті. Це детективне реаліті, що має власну атмосферу та психологічну напругу. До того ж в Україні дуже люблять інтелектуальні ігри на зразок «Мафії». Тож вибір був майже очевидним — цей проєкт буквально просився, щоб його реалізували в нашій країні.

— Чому ви вважаєте цей формат актуальним для ваших користувачів?

— Ми побачили в ньому можливість запропонувати українському глядачеві щось нове, що розширює типові уявлення про жанр реаліті. На відміну від шоу, які будуються довкола ексцентричних персонажів чи побутових ситуацій, «Зрадники» — унікальний формат, що поєднує психологічну гру, стратегію та соціальну динаміку.

— Чи була конкуренція за цей формат з боку інших українських компаній (каналів, платформ)?

— Так, конкуренція була. Інші гравці ринку також хотіли його купити, але в результаті права на адаптацію отримали ми.

— Наскільки дорогий формат? І який бюджет на його виробництво? На які напрямки пішли найбільші витрати при зйомці адаптації?

— Зараз це один із найпопулярніших форматів на Заході, який продається шаленими темпами. Відверто кажучи, ми дуже хвилювалися, чи зможемо реалізувати його в українських реаліях — формат великий, складний і потребує значних ресурсів. Але завдяки вдало проведеним переговорам і гнучкості з боку партнерів нам удалося досягти домовленостей, які зробили проєкт реальним.

Юрій Поворозник, Sweet.tv: Інші гравці ринку також хотіли купити формат «Зрадників» - Фото 1

Особливо важливо, що ми створювали його в умовах війни. У такі моменти на перше місце виходить не просто розвага заради розваги, а прагнення дати глядачеві щось, що підтримує, захоплює, дає емоційний відпочинок і новий досвід. Ми не мали на меті витратити максимум грошей — ми хотіли створити щось масштабне, змістовне й актуальне, що відповідає нинішнім реаліям ринку.

— На який період ви придбали права на формат?

— Доки ми працюємо над проєктом, ми є його єдиними правовласниками в Україні.

— Де проходили зйомки проєкту? Це був замок у Шотландії чи локація в Україні?

— Коли ми тільки купували проєкт, то вже розуміли, що хочемо зробити максимально локальний український продукт. Локальність — це принцип, який ми послідовно втілюємо і в інших наших проєктах: в реаліті «Сюрприз для родини», мінісеріалі «Ховаючи колишню», серіалі «Життя на трьох», у документальному фільмі про «Океан Ельзи».

Юрій Поворозник, Sweet.tv: Інші гравці ринку також хотіли купити формат «Зрадників» - Фото 2

Ми працюємо для української аудиторії, тому навіть не розглядали варіант зйомок у Шотландії. Тим більше це суттєво збільшило б витрати. А в Україні є чимало красивих замків. Шкода, звичайно, що не всі в хорошому стані. Для зйомок ми обрали замок Шенборнів на Закарпатті, що біля Мукачева, і повністю створили для нього декорації. Це буквально повернуло йому минулу велич і надало якоїсь особливої атмосфери.

— Хто буде учасниками проєкту? Як ви їх обирали?

— Будуть як медійні, так і не медійні учасники. Дуже скоро ми зможемо назвати їхні імена. Вибір був продиктований нашим прагненням зробити дійсно захопливу та класну гру, тому ми враховували, перш за все, харизму й особисті якості героя.

Це детективне реаліті. Тут детективний сюжет поєднується з повною свободою дій учасників. Знімальна група не могла втручатися в процес. Все, що побачать глядачі — справжня гра учасників. Відповідно, ми хотіли обрати гравців, яким буде цікаво грати, які зможуть забезпечити нам цікаві сюжетні повороти, засновані не на самопрезентації, а на власних ігрових рішеннях.

— Хто вестиме проєкт?

— Ми довго думали над ведучим. Хотілось обрати того, хто зміг би дати ковток свіжого повітря нашому проєкту, вирізнити його серед інших на ринку. Вважаю, що в нас вийшло це зробити. Зовсім скоро ми анонсуємо, хто саме буде ведучим.

— Як шукали команду для виробництва реаліті? Чому не замовляли виробництво стороннім продакшнам? Чи працювала над цим проєктом команда, яка створює для вас соціальне реаліті? Чи залучали ви у команду тих спеціалістів, які мають досвід виробництва масштабних шоу для українських каналів?

— Зйомками займався наш власний продакшн. Для «Зрадників» ми спеціально зібрали команду з потужним досвідом роботи над масштабними проєктами — як серіалами, так і реаліті, в Україні та за кордоном. Серед них є професіонали, які працювали над серіалами HBO й Apple Tv+, наприклад. Крім того, ми приділили дуже багато уваги кінематографічності зйомок. Відтак нам потрібні були люди з досвідом у кіно.

Юрій Поворозник, Sweet.tv: Інші гравці ринку також хотіли купити формат «Зрадників» - Фото 3

Наше соціальне реаліті «Сюрприз для родини» також створювався власним продакшном. Тому частково команди перетинаються. Але «Зрадники» — значно масштабніший і складніший у реалізації проєкт, який потребував суттєво більших ресурсів і зусиль.

— Як проходили зйомки? Що було найскладнішим у створенні цього реаліті?

— Зйомки проходили в дуже класній атмосфері. Це було пов’язано з самим форматом — ми ніяк не могли втручатися в гру учасників. Задача знімальної групи була знімати й організовувати процес. А все, що відбувалося всередині, — було винятково рішеннями гравців. І тому для команди події шоу були такими ж несподіваними та з цікавими сюжетними поворотами, як це буде і для глядачів.

Проте найскладніші виклики також були пов’язані саме з цим. Десять днів гравці грали в гру без жодного контакту з зовнішнім світом. Вони не могли спілкуватися між собою, окрім як перед камерами, у них не було мобільних телефонів, доступу до інтернету та можливості контакту з кимось, не дотичним до гри. Ми мали забезпечити всі умови для того, щоб ця гра відбувалася безпосередньо перед камерами, і з цим були пов’язані певні логістичні складнощі.

Крім того, ми не могли нікому сказати «ти можеш повторити це?» чи «можеш переграти?». Багато хто вперше зіткнувся з такою ситуацією на майданчику, адже в Україні реаліті такого формату ще не було. Через це було багато переживань, але врешті все вийшло навіть краще, ніж ми могли уявити.

Юрій Поворозник, Sweet.tv: Інші гравці ринку також хотіли купити формат «Зрадників» - Фото 4

— Могли б ви розказати кілька найбільш примітних історій зі зйомок?

— Вони були пов’язані якраз із тим, що наша команда дивилася це реаліті фактично як глядачі. Дуже багато сюжетних поворотів були для нас абсолютно несподіваними, неочікуваними. У нас були ситуації, коли люди на вечірніх змінах уже могли не працювати, але все одно рвалися на зйомки, або хоча б у контрол-рум, щоб дізнатися, чим же ж закінчився день, щоб не випускати всі сюжетні повороти з уваги.

— Що для вас стало несподіванкою у виробництві?

— Ми зробили все можливе, щоб створити класну гру, але ми були приємно вражені тим, наскільки учасники включилися в неї. Вони не просто відігравали, знаючи, що це реаліті. Вони жили цим проєктом. Вже після завершення зйомок багато ділилося своїми інсайтами щодо стосунків між людьми та стратегіями поведінки в житті. Їм дійсно було дуже цікаво, і багатьох наша гра надихнула та подарувала цінний особистий досвід. Сподіваємося, що глядачі також оцінять нашу роботу та надихнуться цим проєктом, як і ми всі.

— Які особливості української адаптації? Наскільки вона відрізнятиметься від оригінальної та інших міжнародних версій?

— Ми намагалися максимально додати української аутентики в найкращому значенні цього слова. Ми буквально прагнули створити власний всесвіт проєкту, наповнивши його локальними історіями, міфами, легендами, зробити певний наскрізний сюжет.

У цьому нам допомагали історичні та культурологічні консультанти. Наприклад, Остап Українець допоміг віднайти й адаптувати локальні легенди.

Нашою метою не було точне відтворення історичних подій або ж ретельне відображення міфології, але ми надихалися реальними історичними персонажами та подіями, а відсиланнями до місцевих легенд і міфів пронизаний практично кожен випуск реаліті. Крім того, для проєкту ми створили багато власних символів, кожен із яких має особливе значення.

Юрій Поворозник, Sweet.tv: Інші гравці ринку також хотіли купити формат «Зрадників» - Фото 5

— Як ви плануєте показувати реаліті для ваших передплатників: будуть доступні всі епізоди чи по одному епізоду на тиждень абощо?

— Ми плануємо показувати новий випуск щотижня.

— Чи може проєкт після показу на платформі бути проданим на один із каналів? Чи це неможливо, бо будуть відомі переможці й тоді втратиться детективна складова?

Ми активно співпрацюємо з іншими гравцями ринку, і серед наших партнерів є телеканали. Ми не виключаємо можливості показу проєкту на інших майданчиках, але зараз не готові говорити про конкретні плани щодо цього.

— На які результати ви очікуєте?

— Коли ми бралися за адаптацію такого масштабного та рейтингового проєкту, який отримав BAFTA, Emmy й інші престижні світові нагороди, наша мета була амбітною — створити справжній феномен для українського ринку. Ми прагнули принести щось нове, дати глядачам якісно інший досвід від перегляду реаліті.

Ми зробили все можливе, щоб українська версія «Зрадників» була на рівні з західними адаптаціями — і за якістю, і за емоційною напругою, і за впливом на глядача. Тому, звісно, ми очікуємо не лише високих переглядів на платформі, а й широкого резонансу — обговорень, публічних реакцій. Ми хочемо, щоб «Зрадники» стали тим реаліті, про яке всі говоритимуть і якого всі чекатимуть щоосені.

LIKED THE ARTICLE?
СПОДОБАЛАСЯ СТАТТЯ?
Help us do more for you!
Допоможіть нам зробити для вас більше!
Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Джерело матеріала
loader
loader