/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F452916d4c5cb4e2315889144fee71d78.png)
Європейський ринок електробусів зріс на 41%
З січня до червня 2025 року в Європі кількість реєстрація акумуляторних електробусів досягла 5315 од., що на 41% більше, ніж за аналогічний період минулого року – 3751 од. Такі дані наводить DVV Media Group. Це підтверджує й свіжа статистика від ACEА: із 24 695 автобусів всіх типів, зареєстрованих із січня по червень у Європі, на частку електричних припало 23%. Все це підкреслює позитивну динаміку зростання на європейському ринку акумуляторних електробусів за останні три роки: у 2022 році – 4152 од., 2023-му – 6354 та 2024-му – 7779 од. Тобто у першому півріччі досягли вже дві третини кількості 2024 року.
Ще більш помітне збільшення спостерігається в сегменті автобусів на водневих паливних елементах. У першому півріччі зареєстровано 279 од., що на 426% більше, ніж за аналогічний період минулого року – 53 од. І це вже 74% від показника за весь 2024 рік – 375 од.
На європейському ринку акмуляторних електробусів, як і раніше, лідирує Yutong – з 852 реєстраціями та часткою ринку в 16% порівняно з 14% за той же період 2024 року. MAN слідує за ним із 708 одиницями — це на 60% більше, ніж за весь 2024 рік (435). Таким чином, частка MAN становить 13,3%, що є значним зростанням порівняно з 5,6% у 2024 році та помітним відновленням після падіння, зафіксованого минулого року.
У компанії Daimler Buses (Mercedes-Benz) число реєстрацій електробусів у першій половині 2025 року склало 682 од., досягнувши частки ринку в 12,8%, що трохи вище за показник 2024 року в 11,8%. BYD також продемонстрував впевнене зростання: зареєструвавши 519 одиниць у першій половині року, компанія збільшила свою частку до 9,8% порівняно з 5,5% у 2024 році.
Компанія Iveco Bus зареєструвала 494 електробуси в першому півріччі 2025 року, що відповідає частці 9,3% — трохи менше, ніж 10,6% роком раніше. Це йде за піком у 821 одиницю у 2024 році та 356 одиниць у 2023 році, що вказує на деяку нестабільність обсягів продажу.
У першій половині 2025 року кількість зареєстрованих автобусів Wrightbus досягла 483 од., що скоротило частку ринку з 11,1% до 9,1%. Solaris зареєстрував 357 автобусів на акумуляторних батареях, що відповідає частці 6,7% — порівняно з 5,9% 2024 року, але значно нижчій за частку 2023 року, що перевищує 11%. Однак слід також враховувати домінування польського виробника в сегменті автобусів на паливних елементах, де було зареєстровано 163 автобуси.
Alexander Dennis зафіксував 198 реєстрацій та частку ринку у 3,7%, що нижче за показник у 4,5% у 2024 році. На другому місці опинилася Volvo Buses зі 172 од. і часткою в 3,2%, що трохи нижче показника в 3,5% у 2024 році.
Alexander Dennis зафіксував 198 реєстрацій та частку ринку у 3,7%, що нижче за показник у 4,5% у 2024 році. На другому місці опинилася Volvo Buses зі 172 одиницями і часткою в 3,2%, що трохи нижче показника в 3,5% у 2024 році.
Як вже згадувалося, у першій половині року було зареєстровано 279 одиниць автобусів на паливних елементах. На частку Solaris припало 163 одиниці, що становить 58% сегмента. За ними слідує Mercedes-Benz з 58 реєстраціями (частка ринку 20%), у той час як Wrightbus зареєстрував 28 одиниць (10%), а CaetanoBus – 14 одиниць (5%). Найбільша кількість реєстрацій автобусів на паливних елементах була зареєстрована у Німеччині — 197 од, що становить 70,6% від усіх європейських розгортань у першій половині 2025 року. Інші реєстрації були розподілені по Нідерландах (25), Великій Британії (15), Франції (12) та Італії (7).

