До 11 серпня - подача заявок на отримання грантової підтримки для учасників Мапи рекомендованих медіа
Проєкт Internews Europe Support for Ukraine’s Media Survival (SUMS), що фінансується Швецією, запрошує незалежні українські регіональні та локальні медіа, які входять до Мапи рекомендованих медіа (ініціатива, започаткована Інститутом Масової Інформації та Детектором медіа за підтримки Internews Network), подати заявку на отримання грантової підтримки.
Заявки від медіа загальнонаціонального рівня не розглядатимуться в межах цього конкурсу.
Заявники мають бути зареєстрованими юридичними особами.
Сума гранту: від 15 000 до 29,500 британських фунтів.
Максимальні строки реалізації проєкту: до 6 місяців (з максимальної кінцевою датою проєкту до 31 березня 2026 року).
Мета конкурсу:
Ці гранти спрямовані на підтримку незалежних регіональних та локальних українських медіа, які працюють у складних умовах економічної нестабільності.
Хоча пріоритетом є оперативне реагування на нагальні потреби редакцій, більш широка ціль конкурсу — посилення інституційної стійкості, підтримка редакційних команд, а також розвиток стійких бізнес- і редакційних моделей.
Грантові проєкти можуть бути зфокусовані на таких пріоритетах:
- Забезпечення конкурентоспроможної, ринкової оплати праці для редакційної команди та гонорарів для фрилансерів з метою утримання кваліфікованих фахівців.
- Інвестування в технічну інфраструктуру, придбання програмного забезпечення або необхідного обладнання, підписки на бази даних та програми для створення контенту.
- Діяльність, спрямована на оптимізацію внутрішніх управлінських процесів.
- Розвиток відділу продажів та впровадження інструментів для ефективної співпраці з рекламодавцями.
- Розробка або вдосконалення стратегій комерційної сталості.
- Професійний розвиток ключових членів команди, зокрема навчання з медіаменеджменту, цифрових технологій, аналітики аудиторії та монетизації.
- Виробництво, розповсюдження та просування контенту.
- Залучення юридичних послуг, наприклад, для юридичного аналізу матеріалів до публікації або підтримки у процесі юридичної перевірки.
- Інші пріоритети, визначені та обґрунтовані медіаорганізацією.
Проєкти оцінюватимуть незалежні експерти та експертки, які сформують шортлист і рекомендуватимуть переможців. Розгляд заявок може тривати до одного місяця з дня закінчення прийому заявок. Тільки відібрані заявники будуть поінформовані до 25 серпня 2025 року.
Критерії відбору організацій:
- Юридична реєстрація в Україні. Заявник має бути юридично зареєстрованою організацією в Україні.
- Фокус на регіональну або локальну аудиторію. Медійні організації повинні обслуговувати чітко визначену місцеву або регіональну авдиторію.
- Редакційна незалежність. Медійний ресурс має демонструвати редакційну незалежність і відсутність політичного або бізнесового впливу.
- Чітко визначені редакційні та організаційні потреби. Заявка має містити конкретні, обґрунтовані запити щодо підтримки.
- Потенціал інституційного розвитку. Оцінюватиметься готовність зміцнювати редакційну політику, організаційну структуру, бізнес-модель або розширювати охоплення аудиторії.
- Відповідність цінностям професійної журналістики. Дотримання етичних стандартів, достовірності, збалансованості та соціальної відповідальності.
- Реалістичність досягнення результатів у встановлені терміни. Запропоновані цілі та результати мають бути досяжними в межах грантового періоду.
- Логічна узгодженість діяльності та очікуваних результатів. Заплановані заходи мають бути логічно пов’язані з бажаними результатами.
- Надійна методологія моніторингу та оцінювання. Заявка повинна містити підходи до відстеження прогресу та оцінювання як якісних, так і кількісних результатів.
- План сталості. У заявці має бути пояснено, як медіа планує зберегти результати або продовжити діяльність після завершення гранту.
- Ефективність бюджету. Запропонований бюджет має бути обґрунтованим, реалістичним і демонструвати ефективне використання ресурсів.
Запропонована діяльність повинна відповідати законодавству України, Закону про медіа та відповідним нормативно-правовим актам. Медіа, які розміщують рекламу онлайн-казино або букмекерських сервісів, не мають права на фінансування зі сторони Швеції. Ця умова спрямована на підтримку етичних стандартів і соціально відповідальної реклами в медіасекторі.
Термін подання заявок:
Проєктні пропозиції та бюджети українською та англійською мовами, з темою «Grants competition: Support for Ukrainian Media Survival», надсилайте до 11 серпня 2025 року, 23:59 на адресу: aivanov@internews.org.
Для додаткових технічних та юридичних запитань щодо подання проєктних пропозицій чи бюджетів, будь ласка, звертайтеся до нас на вищевказану електронну адресу.
Інструкції щодо написання грантової заявки:
I. Титульна сторінка
Ця сторінка повинна містити наступну інформацію:
A. Назва проєкту. B. Короткий опис проєкту. В одному абзаці чітко й стисло опишіть ваш проєкт. C. Організація. Назва та контактна інформація – поштова адреса, електронна пошта, номер телефону, вебсайт. D. Координатор/ка проєкту. Повне ім’я та контактна інформація: електронна пошта та мобільний телефон. E. Додаткова контактна особа, яка буде стежити за ходом реалізації проєкту.
Повне ім’я та контактна інформація – електронна пошта та мобільний телефон. F. Тривалість проєкту (у місяцях). G. Запитувана сума у GBP (максимум 29,500).
H. Наявне грантове фінансування (якщо є). Вказати донора, ціль проєкту, обсяг фінансування і строки гранту.
II. Опис програми – максимум 5 сторінок
A. Опис цілей проєкту.
B. Завдання та активності для досягнення цілей проєкту.
C. Очікувані результати, наслідки та вплив проєкту.
D. Інструменти та індикатори моніторингу і оцінки.
E. План забезпечення сталого ефекту після завершення проєкту. F. Хронологія (щомісячно), яка пояснює логіку впровадження проєкту. G. Історія організації, опис команди, власники організації – максимум два-три абзаци.
III. Бюджет
Формат Excel – Необхідно використовувати відповідний наданий шаблон. Бюджет повинен містити основні категорії витрат, які чітко демонструють eкономічну ефективність. Обґрунтування кожної статті витрат (бюджетної лінії) повинно бути надано у документі у відповідній колонці.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.

