Українські водії кардинально змінили вподобання в авто
Українські водії кардинально змінили вподобання в авто

Українські водії кардинально змінили вподобання в авто

Структура первинних реєстрацій імпортованих уживаних легковиків в Україні кардинально змінилася за останні чотири роки. Якщо у 2022 році дизельні автомобілі домінували на ринку, то у 2025-му їх впевнено потіснили електромобілі та бензинові авто.

Про це свідчать дані дослідження Інституту досліджень авторинку, яке проаналізувало тренди у першому півріччі 2022-2025 років.

Найсуттєвіші зміни торкнулися дизельних автомобілів. Якщо у 2022 році вони займали 56,9% ринку імпортних уживаних авто, то у 2025-му їхня частка скоротилася до 23,2%.

Експерти пояснюють такий обвал кількома причинами: посиленням обмежень на дизелі в Європі через екозони та податки, відсутністю попиту на старі дизельні авто в самій Європі через утилізаційні програми, а також зміною сприйняття дизеля з "економного й надійного" на "дороге й ризиковане".

Найпомітнішим трендом стало зростання частки електромобілів: з 1,2% у 2022 році до 22,1% у 2025-му. Це стало можливим завдяки:

- розвитку зарядної інфраструктури в Україні
- доступності авто з Китаю, США та Кореї
- появі більшої кількості моделей з "міжобласним" запасом ходу
- актуальності економії на пальному через підвищення цін на АЗС

Додатковим стимулом для покупців стало наближення розмитнення електромобілів з ПДВ з 2026 року, що збільшить їхню вартість на чверть або третину.

Попри розвиток електротранспорту, бензинові автомобілі зберігають лідерські позиції з часткою 46,1% у 2025 році проти 47,6% минулого року. Стабільність цього сегмента забезпечують широкий вибір моделей у Європі, імпорт зі США та порівняно просте обслуговування.

Частка гібридних автомобілів у 2025 році становить 4,8%, що в чотири рази більше порівняно з 2022 роком. Зростання стримують обмежений вибір моделей, вищі ціни та специфіка обслуговування.

Автомобілі з ГБО займають стабільно малу частку ринку - від 3,4% до 4,9% без тенденції до змін. Ще менше на ринку "чисто-газових" авто - їхня частка скоротилася з 0,7% у 2022 році до 0,3% у 2025-му.

Експерти пояснюють це тим, що подібних машин мало в Європі та США, а корейський ринок залишається специфічним для українських імпортерів.

Загалом за чотири роки українці значно менше цікавляться дизельними автомобілями, натомість все частіше обирають бензинові та особливо електричні варіанти.

Теги за темою
електромобілі
Джерело матеріала
loader
loader