Компанія xAI тренувала чатбот Grok на обличчях своїх працівників, — Business Insider
Працівники компанії з розробки штучного інтелекту xAI, засновником якої є мільярдер і підприємець Ілон Маск, записували власні обличчя під час розмови, щоб пізніше навчати на цих відео чатбот Grok інтерпретувати людські емоції. Про це повідомило видання Business Insider, пише Mezha.Media.
У внутрішньому проєкті взяло участь понад 200 співробітників xAI, багато з яких залишилися стурбованими тим, як можуть бути використані їхні записи.
Проєкт під назвою Skippy розпочався у квітні 2025 року. Тоді співробітники xAI, які допомагають навчати Grok, протягом тижня записували відео, на яких розмовляли з колегами. У 15-30 хвилинних розмовах одна людина виконувала роль віртуального асистента чи ведучого, а інша — роль користувача. Ведучий повинен був мінімізувати свої рухи для правильного кадрування, а користувач поводив себе цілком природно й імітував невимушену розмову з другом.
На той момент один з провідних інженерів проєкту Skippy розповідав співробітникам, що зібрані матеріали допоможуть Grok «отримати лице». Керівник проєкту казав, що згодом дані використовуватимуть для створення «аватарів людей».
Керівництво запевняло співробітників, що записи їхніх облич не розповсюджуватимуться за межами компанії. Один з інженерів також говорив, що обличчя працівників ніколи не використовуватимуть у виробництві, й що «це зроблено винятково для того, що навчити Grok».
Працівники, які брали участь у зйомках, також повинні були підписати форму згоди, яка дає xAI постійний доступ до даних, включно зі зображенням працівників, для навчання та «включення і просування комерційних продуктів і послуг, що пропонуються xAI». У формі окремо вказувалося, що зібрані дані будуть використовуватися лише у навчальних цілях, а не для «створення цифрової версії».
Нагадаємо, раніше CNBC повідомляло, що Google використовує відео з бібліотеки YouTube для навчання своїх моделей штучного інтелекту без згоди авторів. Водночас у компанії стверджували, що йдеться лише про частину контенту й в межах угод із творцями та медіакомпаніями.
Фото: BussinessStandart
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
