/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F326212d0286e7ebb71d6f4b0f1a6a845.jpg)
В Україні затвердили порядок е-маркування алкоголю та тютюну
Як передає Укрінформ, про це повідомили в Міністерстві фінансів.
Зазначається, що сьогодні, 16 липня, Кабмінухвалив постанову «Про затвердження Порядку маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України».
"З 1 січня 2026 року для маркування будуть використовуватись електронні марки у вигляді графічного елемента (DataMatrix коду), який наноситься на кожну окрему пачку тютюнового виробу або пляшку алкогольного напою, або ємність з рідиною, що використовується в електронних сигаретах. <...> Прийнята постанова є логічним продовженням запуску Електронної системи обігу підакцизних товарів (Е-Акциз), тестування якої триває з 1 березня 2025 року та завершиться 1 січня 2026 року", - ідеться в повідомленні.
У Мінфіні сподіваються, що впровадження електронних марок підвищить рівень простежуваності обігу підакцизних товарів та сприятиме скороченню тіньового обігу алкоголю і тютюнових виробів.
Споживач зможе перевірити легальність товару через застосунок.
Також очікується зростання ефективності адміністрування акцизного податку та збільшення надходжень до держбюджету.
У міністерстві уточнили, що попереднє положення, затверджене постановою Кабміну №1251 від 27 грудня 2010 року, втратить чинність із 1 січня 2026 року, за винятком окремих перехідних норм - вони залишаються чинними до 1 вересня 2026 року.
Як повідомлялось, в Україні зростають офіційні продажі підакцизних товарів. За даними Державної податкової служби, надходження від акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів за січень - травень 2025 року перевищили ₴1 мільярд, що на 64,7% більше за минулорічний показник.

