/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2Ffc1f2f96b36c9c6d7509fc070a8b52bb.jpg)
«Журналістика потребує постійної та стратегічної підтримки»: на URC-2025 відбулася розмова про медіа
У п’ятницю, 11 липня, в межах Конференції з питань відновлення України (URC-2025) в Римі (Італія) відбувся захід під назвою «Сильні медіа, прозоре відновлення: Як журналістика будує майбутнє України». Про це повідомляє Інститут масової інформації (ІМІ).
На заході йшлося про те, що українські медіа та журналісти є неприхованою ціллю для росіян, а відтак потребують системної підтримки, а також відіграють стратегічну роль у висвітлення процесів відновлення України.
Директорка ІМІ Оксана Романюк оголосила про запуск Медійного партнерства заради відновлення (Media Recovery Partnership Track). У межах ініціативи розпочнуть системний діалог як про відновлення медіа, так і роль медіа у відновленні України.
«Неможливо говорити про сталу відбудову без підзвітності, а підзвітність неможлива без сильних і незалежних медіа. Протягом трьох з половиною років українські журналісти працюють під обстрілами, в укриттях і без світла, в умовах фінансової, кадрової кризи, і також платять за правду своїм життям і здоров'ям. Але українська журналістика – це не лише про героїзм і виживання. Це також інновації, це нові підходи й бізнес-моделі», – розповіла Оксана Романюк.
Заступник голови Представництва ЄС в Україні Гедимінас Навіцкас зауважив, що зважаючи на збитки, яких завдала агресія РФ проти України, стає зрозуміло, що журналісти та медіа були конкретною ціллю.
«Медіа також страждають у всіх державах-членах ЄС та Європейському Союзі від зловмисних дій, таких як масові дезінформаційні кампанії проти ЄС. Ми бачимо, що Росія робить по всьому світу: у вас усіх є дані про те, які ресурси вона витрачає на зловмисні дії. І це також є частиною нашої спільної роботи, яку ми виконуємо разом з вами, з українськими медіа, за підтримки Європейського Союзу», – сказав Гедимінас Навіцкас.
Зліва направо – Андреа Кайрола, Гедимінас Навіцкас, Анастасія Руденко
За даними, які навів керівник секції свободи вираження поглядів і безпеки журналістів ЮНЕСКО Андреа Кайрола, 85% журналістів страждають від стресу та проблем із психічним здоров'ям, і лише 60% отримують професійну підтримку. Кейрола також додав, що 35% українських медіа були релоковані, а 40% зазнали збитків.
«Потреби у відновленні оцінюються приблизно в 150 мільйонів євро, розділених між телерадіомовленням та медіа. Я вважаю, що це є відправною точкою — мати підхід, заснований на фактичних даних, коли йдеться про медіа, які є основою будь-якої відбудови. Адже незалежні, плюралістичні, професійні медіа відіграють важливу роль у забезпеченні підзвітності і надають платформу для пошуку рішень», – розповів Андреа Кайрола.
За словами першої заступниці міністра культури та стратегічних комунікацій України Галини Григоренко, українські медіа постійно стикаються із загрозами та потребують стратегічної підтримки.
«Українські журналісти стикаються з безпрецедентними викликами. Критичні загрози, переміщення персоналу, постійні цифрові атаки. Щоб журналістика продовжувала будувати майбутнє України, вона потребує постійної та стратегічної підтримки. Підтримка стійких та етичних медіа — це основа нашого відновлення. Ми повинні забезпечити наших журналістів ресурсами, навчанням та захистом, необхідними для продовження їхньої місії», – розповіла Галина Григоренко.
У розмові також взяли учать директорка з питань України в Internews International Джилліан Маккормак, директорка медіамережі «Вікно відновлення» Анастасія Руденко, продакшн-директорка харківського медіа «Накипіло» Юлія Напольська та генеральний директор медіа про південь України «МикВісті» Олег Деренюга.
Співорганізаторами події стали: Інститут масової інформації, медіамережа «Вікно відновлення» в партнерстві з ЮНЕСКО, Представництво ЄС в Україні, Міністерство культури та стратегічних комунікацій України.
Фото: ІМІ
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.

