/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F1c6864b859d591dae5a8c659ae709652.jpg)
В Україні водіям загрожує позбавлення прав на півроку: названо причину
В Україні склалася суперечлива ситуація з технічним оглядом транспортних засобів – штраф за його відсутність у п'ять разів менший за вартість самої процедури.
Згідно з чинним законодавством, водіння транспортного засобу без дійсного технічного огляду карається штрафом у розмірі 340 гривень. Водночас вартість проходження ТО значно вища – у столиці процедура коштує від 1300 до 1600 гривень, повідомляє "Економічна правда".
Така цінова політика створює парадоксальну ситуацію для власників комерційного транспорту. Економічно вигідніше заплатити штраф, аніж проходити обов'язкову перевірку.
Кого стосується обов'язковий техогляд
Процедура технічного контролю поширюється не на всіх учасників дорожнього руху. Обов'язковий техогляд скасували для власників легкових автомобілів ще у 2011 році.
Раз на два роки мають проходити ТО легкові авто, які використовують у комерційних цілях, вантажівки вагою до 3,5 тонни та їх причепи, що експлуатуються понад два роки.
Щорічну перевірку проходять вантажні автомобілі понад 3,5 тонни, їх причепи та таксі з відповідними ліцензіями. Автобуси і спецтехніка для перевезення небезпечних вантажів проходять огляд двічі на рік.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F0ee6e66ea85cd70975ee779c5070e3b1.jpg)
Посилення контролю може змінити ситуацію
Влада намагається підвищити ефективність системи технічного контролю. З липня 2025 року запроваджено повну фото- та відеофіксацію процесу перевірки у всіх 800 пунктах техконтролю по країні.
За повторне порушення протягом року водіям загрожує позбавлення прав на термін від трьох до шести місяців, що робить ігнорування техогляду значно ризикованішим.
Сервісні центри МВС контролюватимуть дотримання нових вимог та можуть анулювати протокол техконтролю у разі виявлення порушень під час моніторингу.

