Українське спортивне медіа Tribuna запустило міжнародну футбольну платформу шістьма мовами
Українське спортивне медіа Tribuna.com запустило глобальну футбольну платформу англійською, іспанською, німецькою, французькою, італійською та арабською мовами. Про це повідомила пресслужба видання.
Сайт і застосунок Football Xtra поєднують медіа, спільноту футбольних фанатів і сервіс спортивної статистики. Вони пропонують статистику з більш ніж 600 турнірів у 160 країнах, що постійно оновлюється в режимі реального часу та охоплює детальні дані про ефективність гравців і команд на полі, зарплати, трансферну вартість тощо.
Крім того, платформа містить блоги користувачів, а також пропонує можливість налаштувати сайт і застосунок під свої футбольні вподобання.
Як зауважив CEO та співзасновник Tribuna.com Максим Березинський, після початку повномасштабного російського вторгнення доходи видання впали більш ніж на 90%.
«Але залишилися редакційні й інженерні таланти, що стало для нас поштовхом переосмислити себе і знайти нові точки зростання, зокрема на міжнародних ринках. Ми перевіряли гіпотезу за гіпотезою, поки не зрозуміли, яких продуктів не вистачає футбольній аудиторії не лише в Україні, а й у Німеччині, США чи Італії», — розповів Березинський.
Головний редактор Tribuna.com в Україні Олег Щербаков також зауважив, що запуск міжнародної платформи є спробою переосмислити, «яким має бути медіа в епоху, коли бути просто медіа вже недостатньо».
«Адже зараз медійні функції виконують всі — від футбольних клубів до інстаграм-акаунтів самих уболівальників», — додав він.
Оновлення: У коментарі «Детектору медіа» співзасновник Tribuna.com Максим Березинський розповів, що на платформі нині працюють десятки людей з різних країн, від Італії до Аргентини, які розуміються на роботі медіа на нових для Tribuna.com ринках. Наприклад, в італійській версії це Луїджі Джуза, який має досвід роботи з «Ювентусом», а в арабській — Шафі Моссад із Каїра, який раніше керував арабомовною версією сайту «Манчестер Сіті».
«У той же час усе, що пише про міжнародний футбол українська редакція (а це все ще найбільша команда в Tribuna.com — понад 50 осіб) під керівництвом Олега Щербакова, також релевантне для інших мовних версій. І, найголовніше, навпаки це теж працює. Фінал Ліги чемпіонів — він і в Києві, і в Нью-Йорку, і в Каїрі, і в Римі залишається фіналом Ліги чемпіонів; окремі локальні нюанси додаються вже на рівні адаптації контенту. Загалом ми робимо ставку на повторне використання контенту там, де це актуально. І от якраз тут тут на допомогу приходить AI — він пришвидшує локалізацію як новин, так і великих журналістських матеріалів», — поділився Березинський.
Водночас платформа базується не лише на редакційному контенті, а й на спільноті вболівальників і глибокій футбольній базі даних.
Для технологічного розвитку сайтів та мобільних додатків команда також залучила більше розробників, продуктових менеджерів, дизайнерів та менеджерів спільноти.
«Важливо, що і українські, і міжнародні сайти й додатки Tribuna працюють на єдиній технологічній платформі. Тобто все, що ми створюємо для глобального прориву Tribuna.com, одночасно посилює й наш український продукт. Наприклад, жодне інше українське медіа не має настільки просунутих додатків на iOS і Android. Розробляти їх лише для одного ринку просто неокупно, в умовах війни так точно. Інженерну команду ми розвиваємо переважно в Україні, зараз у продуктовій та інженерній команді вже понад 35 людей», — зазначив співзасновник Tribuna.com.
За його словами, на початку великої війни команда Tribuna.com працювала за рахунок особистих ресурсів засновників.
«Ми економимо по-стартаперськи й тримаємо чіткий фокус: наприклад, поки що в нашій статистиці тільки футбольні дані (саме цей вид спорту ми обрали для міжнародного запуску), зате тут ми вже входимо в топ-5% світових спортивних медіа за глибиною даних. На інші види спорту ще потрібно заробити. Водночас ми одразу взяли курс на доповнення класичної (рекламної) медіа-моделі ще двома: affiliate-маркетингом і платними підписками в мобільних застосунках», — додав Максим Березинський.
Фото: Tribuna.com
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.

