Toyota представила болід GR Rally на водні
Toyota представила болід GR Rally на водні

Toyota представила болід GR Rally на водні

Японська компанія Toyota продовжує відстоювати альтернативні види палива для ДВЗ. Ще одна воднева новинка створена на базі концепту GR Yaris Rally2 і пройде «бойове хрещення» на ралі Фінляндії.

Досліджуючи екологічні альтернативи традиційним ДВС, Toyota продовжує роботу над різними силовими агрегатами, які включають не тільки гібриди, що підключаються гібриди, електромобілі і водневі паливні елементи. Однією з найбільш нетрадиційних розробок компанії є модифікований двигун внутрішнього згоряння, що працює на рідкому водні, який використовується в ралійному автомобілі.

Toyota представила болід GR Rally на водні - Фото 1

Концепт GR Yaris H2 був створений відповідно до правил класу Rally2 чемпіонату WRC. Він оснащений масивним обважуванням і вираженими аеродинамічними компонентами, як і бензиновий варіант, а також аналогічним шасі.

Toyota представила болід GR Rally на водні - Фото 2

Візуально водневий концепт виділяється унікальною лівреєю та вентильованими задніми панелями замість традиційних бічних вікон. Розробка ралійного автомобіля з водневим двигуном проходила у штаб-квартирі Toyota TGR-WRT у Ювяскюлі, Фінляндія. Випробування проводилися як на гравійних, так і асфальтових покриттях. Компанія не розкриває повних технічних подробиць, хоча, ймовірно, автомобіль оснащений модифікованою версією наявного 1,6-літрового трициліндрового двигуна з турбонаддувом.

Toyota представила болід GR Rally на водні - Фото 3

Використання рідкого водню як паливо забезпечує «практично нульові викиди». При цьому він зберігає “звук та відчуття” автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння, які дуже популярні серед любителів ралі. З цієї причини Toyota вважає, що водень може стати “одним із варіантів майбутнього автоспорту у вуглецево-нейтральному суспільстві”.

Концепт GR Yaris Rally2 H2 дебютує на ралі Фінляндії, пройшовши спецдільницю Харью у четвер та п’ятницю. За кермом буде чотириразовий чемпіон світу з ралі Юха Канккунен, який наразі обіймає посаду заступника керівника команди TGR-WRT. Після заїзду на змішаних покриттях автомобіль буде виставлений у сервісному парку разом із двома іншими водневими моделями Toyota – серійним Mirai (FCEV) та прототипом Tundra.

Toyota представила болід GR Rally на водні - Фото 4
Концепт Toyota GR Yaris Rally2
Toyota представила болід GR Rally на водні - Фото 5
Концепт Toyota GR Yaris Rally2
Toyota представила болід GR Rally на водні - Фото 6
Концепт Toyota GR Yaris Rally2
/
Toyota представила болід GR Rally на водні - Фото 7
Концепт Toyota GR Yaris Rally2
Toyota представила болід GR Rally на водні - Фото 8
Концепт Toyota GR Yaris Rally2
Toyota представила болід GR Rally на водні - Фото 9
Концепт Toyota GR Yaris Rally2

Toyota – один з піонерів у галузі водневих технологій, хоча спочатку дослідження обмежувалися традиційнішими силовими установками на паливних елементах (FCEV), які зараз встановлюються на серійних Mirai та Crown. Однак, інженери компанії використовували рідкий водень як паливо для двигунів внутрішнього згоряння, перевіряючи їх можливості у різних автоспортивних дисциплінах.

Першою Toyota з водневим двигуном внутрішнього згоряння стала модифікована GR Corolla, яка бере участь у перегонах Super Taikyu у Японії з 2021 року. Аналогічний турбований 1,6-літровий двигун був встановлений на експериментальному концепті GR Yaris H2 наприкінці 2021 року та на концепті Corolla Cross Hydrogen наприкінці 2022 року.

Крім того, Toyota побудувала прототипи пікапа Tundra та фургону HiAce з водневими двигунами V6 для випробувань на дорогах загального користування. Нарешті, гоночний концепт GR LH2 поєднує водневий двигун із гібридною установкою, запозичуючи шасі у гіперкара GR010 Le Mans.

Раніше “Автоцентр” розповідав, що Toyota Motor Europe почала експлуатацію чотирьох електричних сідельних тягачів, розроблених спільно з VDL Group і оснащених власними водневими елементами.

Джерело матеріала
loader
loader