Провалилася спроба технологічних компаній США обмежити закони про штучний інтелект
Провалилася спроба технологічних компаній США обмежити закони про штучний інтелект

Провалилася спроба технологічних компаній США обмежити закони про штучний інтелект

Провалилася спроба технологічних компаній США обмежити закони про штучний інтелект - Фото 1

Лідери республіканців, здавалося, були готові втілити одну з найсміливіших політичних мрій американської технологічної галузі, коли Сенат зібрався в понеділок вранці, щоб розпочати марафонське голосування щодо масштабного законопроєкту про оподаткування та імміграцію.

Менш ніж через 24 години цей захід був відхилений. А сенатор-республіканець Марша Блекберн з Теннессі тримала в руках ніж.

Напередодні ввечері сенатор Тед Круз (республіканець від Техасу) домігся важкого компромісу з Блекберном, щоб зберегти суть мораторію на державні закони, що регулюють штучний інтелект. Угода була досягнута після лобіювання технологічних груп, які були захоплені перспективою скасування правил, які вони вважали перешкодою для необмежених інновацій.

Цьому не судилося статися. У вівторок перед світанком Сенат проголосував 99-1 за вилучення із законопроекту мораторію на закон про штучний інтелект — це нищівна поразка для технологічної галузі та різкий переворот у становищі прихильників цього положення.

Блекберн, який просував законопроекти щодо захисту дітей в Інтернеті та захисту індустрії кантрі-музики Нашвілла від імітацій штучного інтелекту, запропонував поправку про скасування цього положення після цілої доби тиску з боку його опонентів у понеділок. Круз, яка зазнала поразки, зрештою приєдналася до неї, як і всі сенатори, окрім Тома Тілліса (республіканець від Північної Кароліни), який нещодавно оголосив, що не балотуватиметься на переобрання.

Голосування щодо мораторію на штучний інтелект відбулося в рамках 27-годинного «голосування-рами» щодо низки запропонованих змін до так званого Закону про один великий красивий законопроект, який охоплює значну частину внутрішнього порядку денного президента Дональда Трампа. Сенат схвалив змінений законопроект пізніше у вівторок вранці, повернувши його до Палати представників без згадок про положення щодо штучного інтелекту.

Як повідомили інсайдери видання The Washington Post у вівторок, зміна Блекберна відбулася після звернень союзників, які побоювалися, що мораторій поставить під загрозу правила безпеки дітей, незважаючи на формулювання компромісу, що мало на меті їх звільнити від цього.

Лідери республіканців та торговельні групи технологій запропонували 10-річне заморожування державних норм щодо штучного інтелекту, оскільки це необхідно для того, щоб прокласти шлях для американських технологічних фірм до інновацій та випередження своїх китайських колег. Ця ідея перегукувалася з пропозицією 2024 року Інституту R Street, аналітичного центру вільного ринку, який запропонував мораторій на «період навчання» щодо законів про штучний інтелект, щоб запобігти «назріванню клаптика суперечливих державних та місцевих законів».

Ця ідея набула обертів на слуханнях у Конгресі щодо політики у сфері штучного інтелекту, де лідери галузі, включаючи генерального директора OpenAI Сема Альтмана, президента Microsoft Бреда Сміта та колишнього керівника Google Еріка Шмідта, засвідчили , що надмірно обтяжливі правила щодо штучного інтелекту можуть саботувати майбутнє країни та поступитися Китаю екзистенційною гонкою.

Після публікації цієї статті речниця Microsoft Кейтлін Хаскінс заявила: «Microsoft не підтримувала повний мораторій, але лобіювала компроміс, який би зберіг права штатів регулювати певні сфери, включаючи захист споживачів від використання штучного інтелекту в шахрайстві».

У травні республіканці в Палаті представників вклали свою сміливу пропозицію щодо широкомасштабного мораторію на закони щодо штучного інтелекту у великий законопроект про бюджет, який не підпадав під обструкцію Сенату та міг бути прийнятий без підтримки демократів. Його заклик до 10-річної заборони державного та місцевого регулювання штучного інтелекту скасував би десятки законів у штатах по всій країні та залишив би галузь фактично нерегульованою.

Ця пропозиція викликала тривогу серед груп, які підтримували регулювання ШІ.

«Коли наша команда з питань урядових справ прочитала текст, вони вигукнули: «Ого, Неллі!»», — сказав Кріс Маккензі, віцепрезидент з комунікацій організації «Американці за відповідальні інновації», правозахисної групи, заснованої у 2023 році колишнім представником США Бредом Карсоном (демократ від Оклахоми) та технологічним підприємцем Еріком Гастфрендом. Вони чули розмови про мораторій, сказав він, але не очікували, що він буде таким масштабним або тривалим. І вони припускали, що він буде поєднаний із системою регулювання штучного інтелекту на федеральному рівні.

Щойно завершивши роботу на підтримку Закону про заборону порнографії з помсти та фейкових оголених сцен зі штучним інтелектом, який Трамп підписав у квітні, організація «Американці за відповідальні інновації» та кілька інших груп із захисту дітей розпочали кампанію проти мораторію на закони про штучний інтелект. Знаючи, що одних лише демократів не вистачає сили, щоб зупинити його, вони шукали союзників-республіканців, спираючись на двопартійну коаліцію, яка сформувалася для підтримки законів про безпеку дітей в Інтернеті на рівні штатів та федеральному рівні, сказала Маккензі.

Після того, як Палата представників ухвалила свою версію законопроекту про бюджет одним голосуванням, 250 законодавців штатів — з усіх 50 штатів, порівну розподілені між республіканцями та демократами — підписали лист із закликом до Конгресу скасувати мораторій на штучний інтелект. Вони приєдналися до 40 генеральних прокурорів штатів, які звернулися з аналогічним закликом кілька тижнів тому.

У міру поширення інформації опозиція поширилася, і до неї долучилися профспілки та торгова група страхової галузі. Мораторій також викликав опір з боку популістського правого крила Республіканської партії, причому колишній радник Трампа Стівен К. Беннон та консервативний судовий адвокат Майк Девіс розкритикували його як махінацію з великими технологічними компаніями.

Напередодні голосування в Сенаті, яке мало стати вирішальним , Блекберн разом зі своїми колегами-сенаторами-республіканцями Джошем Хоулі (Міссурі) та Рендом Полом (Кентуккі) оголосив про плани виступити проти мораторію. До цієї трійки приєдналися інші республіканські скептики щодо цього заходу, надіславши лист із закликом до лідера більшості в Сенаті Джона Тьюна (республіканець від Південної Дакоти) зняти його перед голосуванням у парламенті.

Але у дні, що передували понеділковому «голосуванню за раму», технологічні групи, включаючи Асоціацію споживчих технологій, American Edge Project та Інститут достатку, здійснили останню відчайдушну лобістську спробу, тоді як представники адміністрації Круза та Трампа посилили тиск на республіканських опонентів.

Три джерела, знайомі зі суперечками щодо мораторію на закони про штучний інтелект, які розмовляли на умовах анонімності, щоб обговорити делікатні переговори, заявили, що Блекберн усвідомлював вплив, який Круз має на Закон про безпеку дітей в Інтернеті як голова Комітету Сенату з питань торгівлі.

Закон, який Блекберн написала у співавторстві та зробив центральним пунктом свого порядку денного, був прийнятий Сенатом минулого року разом із законопроектом про конфіденційність дітей в Інтернеті, перш ніж його розгляд застопорився в Палаті представників. Але минулого тижня комітет Круз розділив ці два закони, запропонувавши законопроект про конфіденційність з націнкою, водночас відхилив законопроект про безпеку дітей в Інтернеті. Круз відмовилася коментувати цю статтю.

Потім було досягнуто компромісу. У неділю Блекберн і Круз оголосили про угоду про підтримку переглянутої версії мораторію, яка б скоротила його до п'ятирічної паузи та виключила деякі категорії правил щодо штучного інтелекту. Ці винятки мали на меті дозволити штатам продовжувати застосовувати та приймати закони, пов'язані з безпекою дітей в Інтернеті, матеріалами сексуального насильства над дітьми та правами на особисту публічність — справи, які відстоював Блекберн.

Наприклад, рідний штат Блекберна, Теннессі, все ще міг би забезпечити виконання Закону Елвіса, метою якого є захист музикантів від самозванців, що використовують інструменти клонування голосу за допомогою штучного інтелекту. Але такі штати, як Нью-Йорк, який нещодавно ухвалив закон про безпеку штучного інтелекту , та Колорадо, який минулого року ухвалив комплексний закон про штучний інтелект , ймовірно, мали б призупинити дію цих законів, якби хотіли подати заявку на отримання частки коштів на нову інфраструктуру.

Зміни в цій компромісній спробі мало заспокоїли інших опонентів положення, які вказували на формулювання, яке, на їхню думку, не давало чіткого уявлення про те, які саме закони про штучний інтелект штати можуть приймати, а які ні. Серед них були захисники безпеки дітей та батьки, що втратили близьких, які тижнем раніше приєдналися до Блекберна на Капітолійському пагорбі, щоб вшанувати пам'ять 245 дітей , які померли після отримання серйозної шкоди в соціальних мережах.

«Спосіб, у якому написані ці положення, є дуже радикальним і завадить майже будь-якій спробі врегулювати шкідливе використання штучного інтелекту», – заявив у понеділок Ед Віткінд, тимчасовий директор технологічного інституту AFL-CIO.

У понеділок увечері Блекберн заявила, що більше не підтримує компроміс і натомість запропонує поправку про скасування мораторію на закони про штучний інтелект.

«Хоча я ціную зусилля голови Круза знайти прийнятне формулювання, яке дозволить державам захистити своїх громадян від зловживань штучним інтелектом, нинішнє формулювання є неприйнятним для тих, хто найбільше потребує цього захисту», – заявив Блекберн у понеділок увечері.

«Google та Meta вчора о 10 ранку отримали амністію щодо ШІ», – сказав Девіс. «Потім у дію вступили проект Article III та War Room Стіва Беннона. Іноді відчуття спека змушує людей побачити світло. Ми раді, що 99 сенаторів нарешті вирішили стати на бік дітей та творців контенту щодо амністії щодо ШІ та прибутків великих технологій».

Карсон, президент організації «Американці за відповідальні інновації», заявив у уторок, що сподівається, що переважна більшість голосів покладе край прагненню запровадити мораторій.

Ніл Чілсон, керівник відділу політики ШІ в Інституті достатку, сказав, що цього не станеться. Хоча голосування у вівторок стало невдачею, він додав, що очікує, що ця ідея скоро знову з'явиться, але наступного разу вона буде поєднана з рамковою базою для регулювання ШІ на федеральному рівні.

Джерело матеріала
loader
loader