Жінка натрапила на шахраїв під час продажу товару на Olx та втратила з кредитки ПриватБанку 89 658 гривень - що вирішив суд
Жінка натрапила на шахраїв під час продажу товару на Olx та втратила з кредитки ПриватБанку 89 658 гривень - що вирішив суд

Жінка натрапила на шахраїв під час продажу товару на Olx та втратила з кредитки ПриватБанку 89 658 гривень - що вирішив суд

Жінка вирішила продати чоловічі черевики на Olx. Однак це обернулось для неї втратою коштів з кредитної картки ПриватБанку в сумі 89 658 гривень, які вона вимагає повернути. Про це йдеться у рішенні Київського районного суду Харкова, опублікованому 3 липня 2025 року. 

На платформі «Olx» жінка виставила оголошення про продаж чоловічих черевиків. 21 вересня 2024 року невідомі особи звернулись з метою їх придбання, після чого, нею надані реквізити картки для перерахування коштів. Через певний час, з метою перевірки стану рахунку, вона зайшла у «Приват-24» та побачила списання 89 658 гривень. Невідомі особи продовжували надалі із нею переписуватись та вимагали, щоб вона переказала їм ще 10 тисяч гривень особисто, погрожуючи заблокувати усі її рахунки. Оскільки ніяких транзакцій, через мережу інтернет не замовляла та не вчиняла ніяких дій для цього, то одразу ж зателефонувала на гарячу лінію ПриватБанку із вимогами заблокувати кредитну картку та анулювати вказаний платіж. У відповідь на дзвінок працівник банку заблокував картку та запропонував звернутися до правоохоронних органів.

Жінка зателефонувала до поліції та повідомила про шахрайські дії третіх осіб. 22 вересня 2024 року слідчим зареєстрована її заява про кримінальне правопорушення в Єдиному реєстрі досудових розслідувань за правовою кваліфікацією, передбаченою ч. 4 ст. 190 Кримінального кодексу України. Розпочато досудове розслідування. А також вона звернулася із відповідною заявою до банку, але працівники повідомили, що вона зобов'язана сплачувати кредит, який утворився внаслідок шахрайських дій невстановлених осіб, та проценти за ним. 

"Логін та пароль входу в Приват-24 до здійснення переказів не змінювалися. Позивачці надходили повідомлення про підтвердження авторизації в Приват-24 та надходили автоматичні дзвінки для підтвердження операцій. В період часу 20.09.2024 року до 26.09.2024 року зафіксовано 1 діалог у 2-х частинах під час звернення клієнта до банку за телефонним номером 3700. В ході діалогу позивачка повідомила, що 21.09.2024 року вона перейшла за посиланням, яке їй надала особа під легендою покупця на OLX, де клієнтка розмістила оголошення про продаж. У відповідну WEB-форму позивачка вказала PIN-код своєї карти, після чого їй надійшов автоматичний дзвінок від банку про підтвердження переказу, який вона підтвердила, шляхом натискання кнопки "1" на телефоні. Вказаними обставинами підтверджено, що клієнтка особисто перейшла за посиланням наданим їй третіми особами, ввела PIN-код своєї карти та особисто підтвердила операцію за переказом за телефонним дзвінком", - заявили у ПриватБанку. 

Яким було рішення суду? 

Суд відмовив жінці у задоволенні позову. Доказів сприяння ПриватБанком втраті, використанню ПІН-коду або іншої інформації, яка дала змогу ініціювати спірну платіжну операцію, матеріали справи не містять.

"В межах розгляду справи судом встановлено та не спростовано позивачкою, що остання 21.09.2024 року під час вчинення спірної транзакції перейшла за посиланням, яке їй надала особа під легендою покупця на OLX.ua, де вона розмістила оголошення про продаж. У відповідну WEB-форму вказала PIN-код своєї карти, після чого їй надійшов автоматичний дзвінок від відповідача про підтвердження переказу, який позивачка підтвердила, шляхом натискання кнопки "1" на телефоні. А отже, вона 21.09.2024 року під час вчинення спірної транзакції щодо переказу коштів на суму 89 515 гривень мала доступ до акаунта Приват-24, ввела PIN-код своєї карти та особисто підтвердила операцію за переказом за телефонним дзвінком, який надійшов від представника відповідача. Зазначені дії позивачки підтверджують факт вчинення нею дії, спрямованої на перерахунок  коштів з її карткового рахунку. Доказів сприяння відповідачем втраті, використанню ПІН-коду або іншої інформації, яка дала змогу ініціювати спірну платіжну операцію, матеріали справи не містять. За таких обставин, суд вважає позовні вимоги не доведеними та такими, що не підлягають задоволенню", - наголосив суд. 

Джерело матеріала
loader
loader