Сигнал GPS над країнами Балтії глушать з Росії — розслідування
Сигнал GPS над країнами Балтії глушать з Росії — розслідування

Сигнал GPS над країнами Балтії глушать з Росії — розслідування

Польські дослідники зібрали детальну інформацію про російські операції з подавлення GPS-сигналу у Балтійському морі, які почалися з моменту нападу Росії на Україну, повідомляє Defence News. З початку повномасштабного вторгнення в Україну у лютому 2022 року тисячі літаків і суден стикалися з порушенням роботи навігаційних систем, що призводило до відхилення від курсу і навіть скасування рейсів, розповідає FREEДOM.

Польські дослідники з’ясували, що сигнал GPS над Балтикою глушать з території двох військових об’єктів у Калінінграді, повідомляє Defence News. Перешкоди глобальній навігаційній супутниковій системі GNSS включають глушіння сигналів і підміну координат.

“Такі диверсійні дії зараз теж дуже небезпечні, тому що мова йде про можливі авіаційні катастрофи. Це відкритий акт тероризму. Я думаю, що європейським країнам треба жорстко попередити Росію, що використання диверсійних методів у гібридній війні проти країн Європи матиме дуже жорсткі наслідки. І треба підготувати такі наслідки, аж до посилення візового режиму у відносинах з РФ і створення спеціальних механізмів, спрямованих на протидію таким вчинкам”, — прокоментував політолог Володимир Фесенко.

Такі перешкоди фіксуються майже щодня від аеропорту Гданська через жваві судноплавні маршрути Балтійського моря і до повітряного простору Естонії та Фінляндії. Влада балтійських держав прямо звинувачує у цьому Росію, а вісім європейських країн подали скаргу в ООН щодо цієї практики.

“У березні вісім європейських країн, включаючи країни Балтії, Фінляндію, Польщу, Францію, Нідерланди та Україну, подали скаргу в ООН на цю практику. Кілька агентств ООН також зайнялися цим питанням, включаючи Міжнародну морську організацію, Управління цивільної авіації ІКАО і Міжнародний союз електрозв’язку. Зі свого боку Росія, яка сама є країною Балтійського моря і частина її території серйозно постраждала від глушіння, зберігала офіційне радіомовчання з цього питання”, — з публікації Defence News.

Одне з джерел перешкод — антенний комплекс Окунево на узбережжі Балтійського моря. Крім стаціонарних антенних установок, у цьому районі раніше дислокувалися підрозділи РЕБ армії РФ.

“Система ГТ-01 “Мурманськ-БН”, набір вантажівок з потужними антенами висотою 32 метри, призначеними для глушіння систем зв’язку в радіусі від 5 000 до 8 000 кілометрів, видно на супутникових знімках, зроблених у вересні й жовтні 2018 року, що демонструє військове використання цього місця і прецедент операцій з глушіння. Місце також знаходиться всього за декілька хвилин їзди від штаб-квартири великого російського підрозділу радіоелектронної боротьби, яке відкриті джерела ідентифікують як 218-й окремий полк радіоелектронної боротьби”, — з публікації Defence News.

Естонія, Литва, Латвія, Швеція і Німеччина офіційно оголосили перешкоди GNSS формою російської гібридної війни. Раніше командувач Силами оборони Естонії Мартін Херем заявляв, що Росія робить це напередодні війни з країнами Балтії. Німеччина взяла на себе провідну роль у моніторингу безпеки Балтійського моря. Про це заявив міністр оборони ФРН Борис Пісторіус під час свого візиту до Данії. Він вказав на морські загрози з боку Росії, які зростають. Мова, зокрема, про пошкодження підводних кабелів і порушення сигналів GPS. Бундесвер направить патрульні судна в Північну Атлантику та Арктику, щоб продемонструвати федерації свою присутність.

“Морські загрози посилюються. Росія мілітаризує Арктику. Ми спостерігаємо зростання активності російських підводних човнів, що діють у цьому районі. Німецькі підводні човни, патрульні літаки та фрегати будуть розгорнуті, щоб продемонструвати й нашу прихильність цьому регіону”, — розповів міністр оборони Німеччини Борис Пісторіус на пресконференції у Копенгагені.

Раніше польські ЗМІ повідомляли про випадки несправності GPS на півночі країни. Зокрема, відомі випадки, коли приватні дрони відлітали в невідомих напрямках або втрачали зв’язок. Для протидії загрозі кілька європейських країн розробляють альтернативні системи навігації, незалежні від супутників. Серед таких рішень — проєкт R-Mode Baltic, заснований на наземних маяках, який реалізується за участю Німеччини, Польщі, Швеції, Норвегії, Фінляндії та Естонії та повинен почати роботу до 2026 року. Подібні технології розробляються і в інших країнах, включаючи Велику Британію, Південну Корею, Росію, Китай, Саудівську Аравію, Індію і США.

Джерело матеріала
loader
loader