Розкриті технічні характеристики американського літака радіолокаційної розвідки E‑7A Wedgetail
Розкриті технічні характеристики американського літака радіолокаційної розвідки E‑7A Wedgetail

Розкриті технічні характеристики американського літака радіолокаційної розвідки E‑7A Wedgetail

16 червня 2025 року відбувся історичний оборонний експеримент: вперше два бойові дрони MQ-28 Ghost Bat були одночасно керовані одним оператором з борту літака дальнього радіолокаційного виявлення та управління E-7A Wedgetail. Випробування, що пройшло на полігоні Вумера (Південна Австралія), стало значним кроком у впровадженні автономних безпілотних літальних апаратів у систему мережевої бойової авіації.

В рамках демонстрації член екіпажу E-7A координував польоти двох MQ-28 і ще одного симульованого літака в реальному часі. Дрони виконували роль «розширених сенсорів», літали попереду основної групи і передавали тактичну інформацію на «материнський» літак та інші платформи ударного пакета. Це дозволяє значно підвищити ситуаційну обізнаність, захищати цінні пілотовані літаки і проводити розосереджені операції у складному повітряному просторі.

MQ-28 Ghost Bat створений Boeing Defence Australia у партнерстві з науково-дослідними установами та ВПС США. Платформа розроблена як автономна, з відкритою архітектурою для гнучкої інтеграції різних бойових і розвідувальних навантажень. Останні випробування підкреслили готовність дронів до взаємодії з такими системами як E-7A, F/A-18 °F Super Hornet і F-35, що формує мережеву «родину систем» із посиленою стійкістю та розширеним охопленням.

E‑7A Wedgetail — це літаючий командний комплекс на базі Boeing 737‑700, створений для раннього виявлення й керування повітряним боєм. Він оснащений електронно-сканованим AESA-радаром MESA, який забезпечує 360° спостереження на відстані понад 600 км, одночасне відстеження до 180 цілей і підтримку до 24 перехоплень. Літак має довжину 33,6 м, розмах крил 34−36 м, висоту близько 12,5 м, максимальну злітну вагу до 77 600 кг. Два турбореактивні двигуни CFM56−7 розвивають до 955 км/год, літак тримає в повітрі понад 7 000 км (близько 10 годин пілотованого польоту), висота практичного діапазону — до 12 500 м.

Основна перевага Wedgetail — можливість централізовано керувати повітряними, морськими та наземними силами з одного борту. Салон обладнаний 8−10 консолями для операторів, інтегрованими комунікаційними каналами (Link‑16, SATCOM) й системами електронної боротьби й самозахисту. Потрібен лише один літак для охоплення зоною розміром із велику країну — понад 4 млн км² за типового завдання. Він замінює старі моделі AWACS і вже знаходиться на службі в Австралії, Великій Британії, Туреччині, Південній Кореї, а також найближчим часом — в США.

Стратегічно ця подія свідчить про прагнення Австралії та союзників зміцнити повітряне командування й контроль на тлі зростаючої конкуренції у регіоні Індо-Тихоокеанського басейну, зокрема з боку Китаю. Використання безпілотних платформ для ускладнення дій противника і розосередження функцій авіації дає шанс зберігати пілотовані платформи у безпечнішій зоні та підвищити їхню бойову ефективність.

Джерело матеріала
loader
loader