Skoda Karoq Sportline: Практичний не означає нудний
Skoda відзначає 130-річний ювілей марки, випускаючи спеціальні версії своїх моделей. Сьогодні тестуємо кросовер Karoq, який займає середню позицію між компактним Kamiq та більшим Kodiaq. Назви трьох кросоверів настільки схожі, що неважко заплутатися.
Про варіанти «ювілейної» версії Karoq – двигуни, коробки передач і оснащення – ми вже писали раніше. Ось тут наша минула публікація про Karoq Selection Plus. Цього разу зосередимось на враженнях від їзди Karoq у спортивній топовій комплектації… Ні, не RS. Мова про версію Karoq Sportline.
Зовнішні та внутрішні відмінності Sportline
Оновлений Karoq передусім залишається справжньою Skoda – це авто без кричущих зовнішніх рішень, якщо тільки не враховувати колір нашого Karoq. Помаранчевий Phoenix (доплата 18 801 грн) виділяє його серед усього потоку і піднімає настрій одним лише виглядом.
Комплектація Sportline зовні відрізняється кількома елементами. Замість хромованих деталей використовуються чорні: решітка радіатора, вставки на бамперах, корпуси дзеркал, шильдики на крилах, дифузор заднього бампера, рейлінги та 18-дюймові колісні диски.
Найважливіша фішка Sportline, яку помітно лише в темряві, – це світлодіодні матричні фари LED Matrix.
У салоні спортивних акцентів значно більше, ніж зовні. По-перше, кермо: замість типового двоспицевого, встановлене триспицеве, зрізане по нижній частині і з встановленим шильдиком Sportline. Воно зручне, доволі м’яке, з припливами в місцях постійного хвату та оздоблене перфорованою шкірою.
Спортивні крісла мають об’єднані підголовники та спинку у вигляді ковша. Вони гарно тримають спину, зручні для довгих поїздок, не надто жорсткі. Крісла мають гарну якісну підтримку і їзда в них задовольняє.
Стеля та накладки на стійки кузова Karoq Sportline виконані в чорному кольорі. На 8-дюймовому екрані панелі приладів передбачені спортивні акценти. Червоні елементи додають зухвалості дизайну, а компоновку можна змінювати кнопкою на кермі. Такий елемент, як таймер часу проходження кола, вбудований в бортовий комп’ютер здається зайвим – на подібному автомобілі навряд хтось займатиметься трековими перегонами.
Практичність і зручність Karoq
Незважаючи на спортивний характер, масивні передні крісла можуть погіршити огляд для пасажирів другого ряду, хоча простору не крадуть. Зручно, що в салоні Karoq вражаюча кількість відділень для різних речей: у центральній консолі є місце для телефону (закривається зсувною панеллю), два роз’єми Type-C, відділення для документів під центральним підлокітником, також в дверях і навіть на верхній частині торпедо. У багажнику теж є зручні бокові відділення, а зліва – рейлінг з гачками для сумок.
Cпортивні акценти комплектації в жодному разі не роблять Karoq менш практичним для звичайного сімейного використовування.
Салон доволі просторий для обох рядів. Чималий багажник об’ємом 521 л дозволяє взяти багато речей. До речі, є можливість вибирати між більшим простором для ніг задніх пасажирів або додатковим об’ємом багажника завдяки зсувному другому ряду сидінь. За рахунок цього багажний відсік може коливатись від 479 до 588 л.
Центральна частина має доволі великий люк за підлокітником, для перевезення довгомірів, наприклад, вудок на риболовлю.
Технічні характеристики та поведінка на дорозі
Під капотом тестового екземпляра Karoq встановлено 1,4-літровий двигун TSI з турбіною та системою безпосереднього впорскування палива. Потужність – 150 кінських сил, крутний момент – 260 Нм. Працює у парі з 8-ступеневою АКПП (у дизельних версіях – роботизована АКПП DSG).
Поєднання динамічного двигуна та швидкого “автомата” забезпечує дуже приємну їзду. 8-ступенева автоматична коробка настільки доведена та швидка, що неможливо дорікнути ні за швидкість реакції, ні за плавність перемикань. Під час спортивної їзди допомагають підкермові пелюстки – можна скинути передачі перед віражем для активного проходження та приємних вражень.
Двигун має безпосереднє високоточне впорскування бензина під високим тиском та турбонаддув. Двигун адаптовано під роботу на бензині 95 E10 з вмістом до 10% біоетанолу, тому власникам не варто хвилюватися через нові вимоги в Україні. Завдяки пошаровому сумішоутворенню та турбіні двигун демонструє чудову еластичність. Піковий крутний момент досягається при 1800 об/хв і залишається на рівні 260 Нм аж до 4000 об/хв.
Ходова частина
Підвіска Karoq “міцно збита”, вона відпрацьовує нерівності, хоча може трохи трясти, але при цьому добре тримає кузов у віражах. На швидкості все ж відчувається поздовжнє розкачування кузова на хвилях асфальту та крени в швидких віражах. Цікаво, що в жорсткуватої підвіски виявляється характерна для багатьох моделей Skoda особливість – вона не любить бруківку, на якій виникає резонансний гул в салоні. Це зворотній бік того, що підвіска доволі міцно тримає машину і приємна в керованості.
Системи безпеки
Karoq оснащений системою Front assist, яка за допомогою камери сканує простір та аналізує небезпечно швидке зближення з авто попереду. Якщо водій не сповільнюється, то машина спочатку подає звуковий сигнал та візуальне попередження на панелі приладів, а потім починає автоматичне гальмування, щоб запобігти зіткненню.
Side assist, в свою чергу, моніторить “мертві зони” зовнішніх дзеркал на відстані до 70 метрів. Зокрема є система контролю при русі заднім ходом, яка розпізнає перешкоди (пішоходів, велосипедистів чи інші авто) і автоматично зупиняє автомобіль. Робить вона це різко, тому може злякати водія, проте, як ми вже не раз наголошували, значно краще так, ніж потрапити в ДТП.
Висновок про Karoq
У Karoq втілені саме ті риси, які люди шукають у Skoda: гарно збита підвіска і чутливі, але не агресивні органи керування. Як і більшість моделей марки, Karoq швидко і міцно захоплює увагу – до машини миттєво звикаєш.
Логічне та зручне компонування в поєднанні з яскравими акцентами версії Sportline роблять топову версію Karoq серйозним конкурентом на ринку компактних кросоверів.
А як щодо вартості? Чи присутнє знамените шкодівське “Simply Clever”? Зараз ціна на Karoq суттєво знижена.
Топова Skoda Karoq 1.4 TSI Sportline коштує 1 429 858 грн, а початкова комплектація Selection – від 1 268 098 грн, навіть з тим же двигуном і автоматичною коробкою передач. Також доступний дизельний двигун 2,0 TDI на 150 к.с.

