Британія може змусити Google змінювати рейтинги пошуку та пропонувати альтернативні варіанти
Британія може змусити Google змінювати рейтинги пошуку та пропонувати альтернативні варіанти

Британія може змусити Google змінювати рейтинги пошуку та пропонувати альтернативні варіанти

Британський регулятор конкуренції заявив, що може змусити Google більш справедливо ранжувати компанії в результатах пошуку і пропонувати споживачам альтернативні послуги. Це може стати першим випадком використання розширених повноважень з нагляду за найбільшими технологічними компаніями світу, пише Reuters.

Управління з конкуренції та ринків (CMA) пропонує присвоїти Google, що належить Alphabet, «статус стратегічного ринку», повідомило воно у вівторок, що дасть йому більше повноважень для втручання в пошукові послуги з метою стимулювання інновацій та економічного зростання.

Якщо це рішення буде підтверджено в жовтні, воно може змусити Google підвищити прозорість для авторів, спростити доступ до конкуруючих пошукових сервісів, включно з помічниками зі штучним інтелектом, і полегшити перенесення даних для конкурентів.

Google попередила, що «каральне регулювання» може завадити їй впроваджувати нові функції та послуги у Великій Британії, і охарактеризувала сферу розгляду CMA як «широку і неконкретну».

«Відповідне, засноване на фактах регулювання матиме вирішальне значення для запобігання тому, щоб дорожня карта CMA не стала перешкодою для зростання у Великій Британії», — сказав Олівер Бетхелл, старший директор Google з конкуренції.

Генеральний директор CMA Сара Карделл заявила, що Google, на частку якого припадає понад 90% пошукових запитів у Британії, приніс величезну користь, але регулятор знайшов способи зробити ринки більш конкурентоспроможними та інноваційними.

«Ці цілеспрямовані та пропорційні заходи дадуть британським підприємствам і споживачам більше можливостей вибору та контролю над тим, як вони взаємодіють із пошуковими сервісами Google, а також відкриють більше можливостей для інновацій у технологічному секторі Великої Британії та в економіці загалом», — сказала вона.

CMA, яка набула світової популярності після виходу Великої Британії з Європейського союзу, має намір використовувати свої розширені повноваження для обмеження влади таких технологічних гігантів, як Google, Apple, Meta і Microsoft, не стримуючи водночас інвестиції або зростання.

Цілеспрямований підхід CMA контрастує з більш широким застосуванням цифрових правил у ЄС, оскільки Британія прагне знайти баланс між обмеженням домінування технологічних гігантів і стимулюванням економічного зростання після Brexit.

НОВІ ПОВНОВАЖЕННЯ

Карделл повідомила, що CMA розробила план змін, які компанія може внести до ухвалення остаточного рішення в жовтні.

Google заявила у вівторок, що позначення CMA не має на увазі антиконкурентну поведінку, але являє собою явні виклики для важливих галузей її бізнесу у Великій Британії.

Розробка і впровадження генеративного ШІ може перевернути ринок пошукових систем, на якому домінує Google. CMA заявила, що Google вже впроваджує функції генеративного ШІ, такі як AI Overviews, у свої пошукові продукти і розробляє власного помічника Gemini.

Пропоноване позначення включатиме функції пошуку на основі ШІ, але не самого помічника Gemini AI, додала регуляторна організація, зазначивши, що це питання переглядатиметься в міру розвитку використання.

Google піддається дедалі ретельнішому регулюванню у США та Євросоюзі. За останній рік у двох рішеннях судів США було встановлено, що компанія монополізувала пошук і онлайн-рекламу, а в березні Єврокомісія звинуватила Google у порушенні важливих цифрових правил ЄС.

Джерело матеріала
loader